« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
بايد همه دستگاه‌هاي فرهنگي به صحنه آيند و اين امر مقدس را ترويج دهند و اجازه ندهند با پيشرفت تكنولوژي و نرم‌افزارهاي فضاي مجازي، كتاب و كتابخواني بيش از اين به حاشيه برود

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

اسدالله ربانی مهر/مدیرمسئول نشریه همدلی
عباس يميني شريف روزي چه زيبا سرود: من يار مهربان/ دانا و خوش‌بيانم/ گويم سخن فراوان/ با آن كه بي‌زبانم/ پندت دهم فراوان/ من يار پنددانم/ من دوستي هنرمند/ باسود و بي‌زيانم/ از من مباش غافل/ من يار مهربانم... من يار مهربانم!!

روزي كه شاعر اين شعر زيبا را در وصف كتاب به عنوان يار مهربان سرود فكر نمي‌كرد كه روزي بيايد كه فضاي مجازي، فضاي واقعي زندگي مردم را در محاصره خود قرار دهد و كتاب با آن همه زيبايي را به حاشيه ببرد و بيش از پيش كتاب در مظلوميت قرار گيرد و بي‌شك اين مي‌تواند مصيبت فرهنگي جامعه باشد كه روزي فرا برسد كه فضاي مجازي يار مهربان باشد نه كتاب و اين مشكل فرهنگي اگر حل نشود آسيب‌هاي زيادي براي آينده جامعه دارد.

با پيشرفت تكنولوژي دنياي واقعي كم‌كم با مشكلاتي روبه‌رو شد كه اصلي‌ترين آن پديده‌اي به نام دنياي مجازي است كه خيلي جدي توانسته است فكر و ذكر انسان‌ها را به خود مشغول كند و امروز در 24 ساعت وقت فراغت افراد ما حدود 4 الي 7 ساعت از وقت افراد در فضاي مجازي سپري مي‌شود.

در حالي كه شايد در يك ماه افراد به اندازه يك روز فضاي مجازي وقت اختصاص ندهند و اين يك آسيب جدي است كه بايد از سوي دستگاه‌هاي فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.

البته فضاي مجازي را به صورت كامل نمي‌توان مضر دانست بلكه فوايد دارد اما استفاده درست از مزاياي فضاي مجازي نيازمند آگاهي‌بخشي و داشتن سواد رسانه‌اي است و بايد در جهت استفاده از فضاي مجازي و تبديل تهديد به فرصت سعي شود با استفاده از نظرات كارشناسان در جهت استفاده درست و بهينه از فضاي مجازي استفاده كرد.

واقعيت اين است كه امر كتابخواني نيازمند فرهنگ‌سازي است و بايد همه دستگاه‌هاي فرهنگي به صحنه آيند و اين امر مقدس را ترويج دهند و اجازه ندهند با پيشرفت تكنولوژي و نرم‌افزارهاي فضاي مجازي، كتاب و كتابخواني بيش از اين به حاشيه برود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: