« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
آوای رودکوف:مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از ریشه کنی بی سوادی در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان برنامه پنجم خبر داد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف از یاسوج، هادی زارع پور در نشست مطبوعاتی که شنبه، پنجم دی ماه در یاسوج برگزار شد، افزود:در حال حاضر 96 درصد از جمعیت هدف سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد که گروه های سنی 10 تا 49 سال است باسواد هستند.

وی افزود: هم اکنون میزان باسوادی این استان 96 درصد است که طبق سرشماری سال 90 میزان باسوادی استان 92 درصد بوده است.

زارع پور تصریح کرد: 95 درصد از جمعیت شهری و 85 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جامعه هدف سوادآموزی گروه های سنی 10 تا 49 سال است که تاپایان برنامه پنجم بی سوادی در این استان ریشه کن خواهد شد.

زارع پور خاطرنشان کرد: در راستای ریشه کنی بی سوادی و امر سوادآموزی تسریع و تسهیل شود با 24 دستگاه دولتی و 10 موسسه دولتی و غیر دولتی تفاهم نامه بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه 5000 نفر تحت پوشش هر سه دوره سوادآموزی در استان هستند، تصریح کرد: دوره سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی انتقال و تحکیم برگزار خواهد شد که طبق ابلاغیه از سازمان سوادآموزی مرکز تا پایان سال باید در دوره سوادآموزی 3700 نفر، دوره انتقال 1500 نفر و در روده تحکیم 2000 نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با تلاش های انجام شده از ابتدای سالجاری تا کنون در استان از تعداد افراد ابلاغ شده در دوره سوادآموزی 2096 نفر، دوره انتقال 1505 نفر و در دوره تحکیم 1401 نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند.
زارع پور بیان کرد: در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم 77.47 درصد تحت پوشش قرار گرفته اند همچنین در سطح استان 94 درصد مردان و 86 درصد زنان با سواد هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح های خوبی در حوزه سوادآموزی و پرورشی در سطح استان در حال انجام است، اظهار کرد: طرح خواندن با خانواده با 9 عنوان کتاب، حلقه های کتابخوانی 10 نفره با 29 حلقه و 290 سوادآموز، مراکز یادگیری محلی با آموزش مهارتهای زندگی و حقوق شهروندی در 5 مرکز از مهمترین طرح های بخش سوادآموزی در استان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: