« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
شاید گذر زمان خدمات مردانی بزرگ همچون دکتر هدایت خواه  را از خاطره ما بزداید اما تاریخ تلاش چنین تلاشگرانی را همواره در صفحات روزگار حفظ خواهد کرد

پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

دانشی : اقای هدایت خواه که در مجلسین هفتم و هشتم حضور داشتند – از تاریخ 7 خرداد 1383 تا 6 خرداد 91 – و با چهار استاندار استان سیدمسعود حسینی. قوام نوذری . اکبر نیکزاد . سید حسین صابری به همکاری می پرداختند، توانستند با مساعدت مسولین استانی کمک های شایانی به هم استانی ها و به حوزه انتخابی خود داشته باشند. شاید گذر زمان خدمات چنین مردانی را از خاطره ما بزداید اما تاریخ تلاش چنین تلاشگرانی را همواره صفحات روزگار حفظ خواهد کرد.

در ذیل چند به نمونه از کارهای بزرگ و ماندنی دکتر هدایت خواه که با همکاری دیگر همیارانش توانسته است برای مردم دیارش باقی بگذارد اشاره خواهیم کرد، هر چند قصد پنهان کردن تلاش های دیگر دوستان ایشان را نداریم و نخواهیم داشت. سعی کرده ایم حتی المقدور از مطالب خبرگزاریها استفاده ببریم تا بهتر بتوانیم صحت مطالب را عرضه کرده باشیم و انچه که در پایین برای توضیحات اورده می شود صرفا برای درک بهتر مطلب خواهد بود. کارهای انجام شده ذیل در دوره هشت ساله ایشان بوده است. این کارها در این هشت دوره یا شروع شده و به اتمام رسیده. یا در دوره های قبل شروع شده و در این هشت ساله به پایان رسیده و یا انکه در دوره ایشان شروع شده اند و در ادامه دیگر نمایندگان به تکمیل کارهای ایشان و دیگر دوستانشان پرداخته اند.

• افتتاح محور تاریخی یاسوج ـ بابامیدان:
سایت دولت. 75 درصد از این پروژه در دولت ‌های نهم و دهم انجام شده و 23 درصد مابقی در دولت‌های قبل انجام شده است. این پروژه از طرح‌های سفر مقام معظم رهبری در سال 73 است که تا سال 84 تنها 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در طول پنج سال دولت نهم و دهم 77 درصد مابقی انجام شده است.

سایت استانداری .دکتر ستار هدایتخواه در آیین افتتاح محور یاسوج – بابامیدان باحضور دکتر بهبهانی وزیر راه و ترابری و هیات همراه، مهندس قوام نوذری استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نمایندگان شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولین استانی و محلی و جمعی از مردم شهرستان بویراحمد، افزود: وزارتخانه راه و ترابری شعارهای دولت عدالت محور را در حوزه خود عملی کرد و اعلام رضایت از این وزارتخانه نشانه بزرگی از تلاش ها و عملکرد سازنده آن می باشد.وی اظهار داشت: این وزارتخانه در این استان تلاش های زیادی کرده است و در این خصوص هم به دکتر احمدی نژاد نامه ای نوشته ایم و از کارهای و تلاش های صورت گرفته در این استان از سوی این وزارتخانه، تشکر و قدر دانی به عمل آمده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا افزود: در این استان خدمات شایسته ای در دولت نهم آغاز و در دولت دهم به انجام رسیده و یا در دست انجام می باشد، امید و انتظار است این خدمات و تلاش ها مضاعف و با شدت بیشتری به پیش روند.هدایتخواه اظهار امیدواری کرد، کلنگ احداث راه آهن استان در سال 1390 به زمین زده شود و به چهار بانده کردن یاسوج – شیراز ، یاسوج – سمیرم و دیگر پروژه های در دست اجرا توجه بیشتری شود تا هر چه زودتر این پروژه ها به سامان برسند.وی گفت: قدر دان زحمات این وزارتخانه هستیم و در حمایت و پشتیبانی از این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم.

اغاز ساخت ورزشگاه 15000 نفری شهید فتاحی
بویرنیوز، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج در سال ۱۳۸۵ با حضور خانواده ورزشکار شهید کهگیلویه و بویراحمد علی فتاحی کلنگ‌زنی و ساخت آن آغاز شد.

خبرگزاری مهر دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰: نیکزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون پروژه ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج حدود 43درصد پیشرفت فیزیکی دارد. خبرگزاری فارس 10/5/91 وی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی این ورزشگاه در حال حاضر خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده تقریبا بیشتر کارهای داخلی این ورزشگاه تکمیل خواهد شد و سپس محوطه بیرونی در دستور کار قرار خواهد گرفت. تا اینکه اقای غلام محمد زارعی بنا به سخنان نیکزاد پروژه 85 درصدی تحویل گرفته را در سال 94 افتتاح می کنند. اما مسولین دولت اقای روحانی در مصاحبه های خود چنین اماری را رد می نمایند و درصد ساخت ان را هنگام تحویل چیزی بین 40 یا 50 درصد می دانند.

پروژه راه‌آهن یاسوج - اقلید

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی . 11 خرداد 1390. "ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، با بیان این که پروژه راه‌آهن یاسوج - اقلید از مصوبه‌های سفر اول هیئت دولت بوده، افزود: این در حالی است که حدود پنج سال از تصویب این طرح می‌گذرد، اما تاکنون برای ساخت آن هیچ اقدامی نشده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که هم‌اکنون طرح راه‌آهن یاسوج - اقلید در کمیسیون ماده 215 بررسی می‌شود، تصریح کرد: پس از تصویب این طرح در کمیسیون ماده 215، اعتبارهای لازم، زمان اجرای طرح و مسیر دقیق ساخت این خط ریلی تعیین می‌شود که مطابق آخرین اطلاعات کار اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

هدایت‌خواه با بیان این که با ساخت راه‌آهن یاسوج - اقلید استان کهگیلویه و بویراحمد هم به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می‌شود، یاد‌آور شد: این راه‌آهن شهر یاسوج را به اقلید و اقلید را به استان اصفهان و شیراز متصل می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره فواید ساخت راه‌آهن یاسوج - اقلید، توضیح داد: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و توسعه صنعت توریسم، از مهم‌ترین فواید اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

بالاخره در اواخر سال گذشته نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه منتفی شدن پروژه راه آهن یاسوج- اقلید صحت ندارد و به طور حتم در دولت روحانی کلنگ زنی می‌شود، به شایعات نگران کننده پایان داد.

افتتاح قطعه اول بزرگراه "ياسوج - شيراز"
ایسنا . قطعه اول بزرگراه "ياسوج - شيراز" از تقاطع غيرهمسطح پل راهداران تا روستاي "پريكدان " شهرستان بويراحمد، امروز با حضور علي نيکزاد ، وزير راه و شهرسازي افتتاح شد.

بزرگراه یاسوج – سی سخت
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران . نیکزاد در خصوص پروژه بزرگ راه یاسوج به سی‌سخت گفت: این پروژه 35 کیلومتری که در دست اجرا ست در آن دو تونل به طول 400 و 600متر و یک دهانه پل بزرگ به طول 330متر با دهانه 85 و 165 متری احداث می‌شود.

پل سوم بشار یاسوج

پل سوم بشار یاسوج این پروژه یکی از مصوبه‌های سفر اول دولت نهم به استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که به دستور هیئت دولت برای کاهش ترافیک و پیوند دادن ضلع جنوبی شهر یاسوج به کمربندی یاسوج به شیراز در زمان حاج حسینی استاندار اسبق استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شد.این پل که در انتهای شهرک بلکو و چسپیده به پارک بزرگ مهرورزی و پارک تازه تأسیس غدیر قرار دارد در زمان بهرامی شهردار اسبق مرکز استان و استانداری سید مسعود حسینی آغاز به فعالیت کرد.

پارک مهرورزی یاسوج
این اغاز عملیات پارک مهرورزی که با حضور سید مسعود حسینی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اغاز شده بود در دور سوم سفر های استانی هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور افتتاح شد.
به گزارش ایرنا وزیر کشور در مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: یکی از سیاست های دولت های نهم و دهم مدیریت مطلوب هزینه ها در پروژه های مختلف است و شهردار یاسوج نمونه بارز عمل به این سیاست راهبردی است. مصطفی محمد نجار افزود: خوشبختانه در مجموع دولت کنونی کارنامه درخشانی را از نظر مدیریت هزینه ها از خود به جای گذاشته است و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز می توانند از تجارب مدیریت شهری مرکز این استان در این زمینه استفاده کنند.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی پارک بزرگ مهرورزی شهر یاسوج با وسعت 25 هکتار در مدت کمتر از دو سال و با اعتباری معادل 25 میلیارد و 296 میلیون ریال به اتمام رسید در حالی که پارک ساحلی این شهر، با وسعتی معادل نصف پارک مهرورزی و با اعتبار پنج میلیارد ریال، از سال 80 تاکنون به اتمام نرسیده است که امیدواریم شهرداری مرکز استان نواقص باقی مانده از گذشته را برطرف کند.

پروزه سد تنگ سرخ
خبرنگار خانه ملت یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ سد تنگ سرخ استان کهگیلویه وبویراحمد تا اوسط سال ۹۰ عملیاتی می‌شود. "ستار هدایت‌خواه" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت ، با بیان این که پروژه سد تنگ سرخ از مصوبات سفر اول هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: این پروژه طی سه سفر دولت به استان مصوب شده، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای عملیاتی شدن این پروژه انجام نشده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که پروژه سد تنگ سرخ چند سال است که با ایرادهای واهی کارشناسان متوقف مانده است، تصریح کرد: با کارشکنی کارشناسان مدیریت منابع آبی استان این مصوبه در کمیسیون 215 با تاخیر مواجه شد. عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان این که هم‌اکنون با متوقف ماندن پروژه سد تنگ سرخ، آب رودخانه بشار بدون هیچ استفاده‌ای به خارج از استان می‌رود، افزود: با ساخت این پروژه آب رودخانه بشار ذخیره و برای آب شرب و آب کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌شود. سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان این که بهره‌برداری از پروژه سد تنگ سرخ باعث رشد و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، تاکید کرد: قرار است که این پروژه تا پایان شش ماه اول سال 90 اجرایی شود. پروژه سد تنگ سرخ 40 متر ارتفاع و 85 و تا 100 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
درود بر مرد غیرتمند و دلسوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: