« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
آوای رودکوف:رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد از شناسایی متخلف شکار کل پس از سه روز دربرف خبر داد

 به گزارش خبرنگار"پایگاه خبری آوای رودکوف" از یاسوج،  کامبیز حسن پور افزود: در یازدهمین روزاز دی ماه ، مامورین موفق می شوند در ارتفاعات تنگ طوبای واقع در منطقه حفاظت شدی دنای شرقی  یک نفر متخلف را به همراه لاشه یک راس کل شکارشده و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر و اعمال قانون نمایند.

وی بیان کرد: مامورین با بیتوته نمودن سه شب در برف در سحرگاه روزسوم موفق به دستگیری متخلف به همراه لاشه یک راس کل شکارشده شده اند رئیس محیط زیست شهرستان بویر احمد تصریح کرد: طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر ورود سه نفر متخلف به منطقه حفاظت شده تنگ طوبای جهت  استفاده از فرصت بارش برف و به ضم خود در تیر رس قرار گرفتن حیات وحش برای شکار،  مامورین یگان حفاظت  به منطقه اعزام می شوند.

حسن پور ادامه داد: مامورین پس از اعزام به منطقه متوجه آثار رد پای متخلفین بر روی برف می شوند و همین امر باعث احتمام مامورین به وجود متخلف در منطقه می شود.

وی افزود: پس از ساعتها پیاده روی در برف و رد زنی آثار پا های به جای مانده متوجه حضور سه نفر در منتهی الیه تنگ طوبای می شوند.

رئیس محیط زیست شهرستان بویر احمد عنوان کرد: فاصله زیاد و همچنین سفید پوش بودن منطقه امکان استتار و دسترسی به متخلفین وجود نداشت به همین خاطر مامورین مجبور شدند شب را در منطقه بیتوته کردند و سحرگاه روز دوم
به دوربین کشی منطقه برای پیدا کردن متخلفین ادامه دادند.

حسن پوراظهار کرد: چون در شب بارش برف در منطقه وجود داشت به همین علت آثار رد پای متخلفین کاملا محو شده بود وبه همین علت پیدا کردن آنها برای مامورین مشکل شده بود.

وی خاطرنشان کرد: سر انجام درسحرگاه  روز سوم  مامورین موفق شدند یک نفر متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه و مقداری گوشت کل شکار شده کشف و ضبط و دستگیر کنند.

این مقام مسئول با شاره به اینکه دو نفر از متخلفین از تاریکی سحر استفاده کرده و متواری شدند، بیان کرد: پس از دوروز تلاش سرانجام دونفر متواری شده  شناسایی و به همراه نفر اول پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسن پور با اشاره به  به اقدام قابل تحسین سید اسداله محمودیان  از فرهنگیان بازنشسته در ترویج فرهنگ محیط زیست اضافه کرد: این فرهنگی اقدام به خرید یک قطعه کبک محبوس در قفس از یک نفر متخلف کرده و پس از تیمارداری آن را به این اداره تحویل داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: