« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
 آوای رودکوف: مدیرکل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ورود 1680 گردشگر خارجی در هشت ماهه سال جاری به این استان خبر داد

به گزاش خبرنگار پایگاه  خبری آوای رودکوف، از  یاسوج ، محمود باقری در نشست  کارگروه گردشگری که شنبه 19 دی ماه در یاسوج برگزار شد ا فزود:  در هشت ماهه سال جاری1680 گردشگر خارجی به این استان سفر کرده  که  در سال گذشته  تعداد گردشگران خارجی استان 1020 نفر ثبت شده است که افزیش قابل توجهی را نشان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در این استان  بیان کرد:238 بنای ارزشمند تاریخی، 700 اثر ثبت شده ملی، 2 هزار اثر شناسایی شده و دو موزه باستان‌شناسی در استان وجود دارد.

باقری عنوان کرد: بیش از 54 قله بالای 4 هزار متر ارتفاع با قابلیت کوهنوردی در این استان وجود دارد همچنین وجود امامزادگان واجب‌التعظیم در استان و قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در کنار استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان می‌تواندورود گرشگران به این استان را افزایش دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود این همه  منابع گردشگری در این استان اما : میزان درآمد گردشگری کشور از حضور گردشگران خارجی 970 دلار بوده در حالی که میزان درآمد استان از گردشگر خارجی 450 دلار است.

وی اظهار کرد: سرانه درآمد گردشگری 31 هزار تومان است و این در حالی است که سرانه درآمد استان از حضور گردشگران: این در حالی است که سرانه درآمد استان از حضور گردشگران داخلی 22 هزار تومان است.

باقری افزود: میزان درآمد استان از گردشگری داخلی57 میلیارد تومان بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در افق 1404 درآمد گردشگری استان  120میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: میزان درآمد استان از گردشگر خارجی یک میلیون و 480 دلار بوده که در افق 1404 میزان درآمد استان از گردشگر خارجی 94 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

باقری بیان کرد: صنعت گردشگری می تواند در کاهش مرخ بیکاری در این استان موثر باشدبا توجه به اینکه به ازای هر تخت اقامتی 4 الی 5 فرصت شغلی ایجاد می‌شود که سالانه امکان ایجاد 12 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری وجود دارد.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: