« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
آوای رودکوف:معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ تکرار پایه در این استان ۲.۷ است که بالاتر از میانگین کشوری است

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، محمد دیمه ور در همایش استانی یادگاران مهر که چهارشنبه ۲۳ دی ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: بیشترین نرخ تکرار پایه در کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱۳.۲درصد است یعنی این میزان در پایه اول مردود می شوند.

وی با اشاره به اینکه تکرار پایه باعث کاهش انگیزه در این دانش آموزان برای ادامه تحصیل می شود، بیان کرد:۱۳.۵ میلیون جمعیت دانش آموز  کشور است که از این تعداد ۷ میلیون و ۴۵۰ نفر در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن ابراز ناراحتی از ترک تحصیل در این استان، تصریح کرد: میانگین ترک تحصیل در این استان ۱.۵درصد است که این نیز بالاتر از میانگین کشوری است که باید بررسی شود و دلایل آن را پیدا کرد و در جهت رفع آن تلاش شود.

دیمه ور افزود: تنها راه نجات این استان نیروی انسانی متعهد و متخصص است بنابراین مسئولان اگر به دنبال توسعه در هستند باید آموزش و پرورش را در کانون توجه خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در کشور ۹۸.۵ است که رتبه اول را در غرب آسیا به خود اختصاص داده ایم.

به گزارش آوای رودکوف، در پایان این مراسم از خدمتگزاران عرصه آموزش ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: