« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
آوای رودکوف:وبگاه نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور آمریکا چهار درخواست جدید مطرح کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وبگاه نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور آمریکا چهار درخواست جدید مطرح کرده‌اند.

وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» به نقل از منابع اطلاعاتی خود و دیگر منابعش در سطح منطقه نوشت که سران عرب، چهار درخواست جدید از آمریکا علیه ایران کرده‌اند که تحریم بیشتر در رأس آن است.

این منبع خبری اسرائیلی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفر به منطقه جهت متقاعد کردن سران 6 کشور عضو پیمان همکاری‌های خلیج فارس که با سفر به ریاض در 22 آوریل برای نشان دادن همکاری واشنگتن با آن‌ها و تداوم سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا بود، شکست خورده است.

دبکا فایل به نقل از منابع خود مدعی شد که عربستان سعودی با کمک ترکیه و آمریکا عملیات نظامی را ساعتی قبل از آغاز نشست برای نشان دادن اختلاف‌های خود با آمریکا انجام داد.  این در حالی بود که پنجشنبه گذشته آمریکا با کمک بمب افکن‌های غول پیکر «بی -52 » خود مستقر در قطر  تلاش کرد به سران عرب عزم خود را  در سرکوب تهدید سازمان‌های خرابکار علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان دهد. این بمب افکن‌ها که در پایگاه هوایی العدیب مستقر بودن، به اهدافی نامشخص در اطراف موصل در شمال عراق حمله کردند.

به نوشته دبکا فایل ،عربستان سعودی و ترکیه اخیرا همراه با اردن و مصر ائتلافی را برای بیان مخالفت با رویکرد خاورمیانه‌ای اوباما شکل داده اند و یگانی متشکل از 3500 هزار نفر شبه نظامی  شکل داده‌اند. بر اساس این گزارش، این نیروها در اردوگاه‌های ویژه در ترکیه و اردن تحت حمایت مالی و نظامی و‌ آموزشی عربستان قرار دارند و همگام با دیگر شورشیان در حلب سوریه مشغول نبرد علیه نیروهای وفادار به رییس جمهر سوریه هستند  اما از سوی نیروی هوایی روسیه و سوریه به شدت بمباران می‌شوند.

این وبگاه صهیونیستی در ادامه این گزارش به نقل از منابع خود مدعی شد که سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با کنار گذاشتن اختلاف‌های قبلی چهار درخواست جدید از رییس جمهور آمریکا در زمینه ایجاد رویکرد جدید مشترک در منطقه نموده‌اند.

دبکا فایل نوشت: درخواست اول اعراب از واشنگتن تقویت مواضع اکثریت سنی در عراق و میسر ساختن حضور سنی‌ها در دولت مرکزی عراق است. آن‌ها به اطلاع اوباما رسانده اند که سیاست وی در جلب حمایت «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اشتباه است. سران منطقه همچنین از جابجایی آتی عبادی با نخست وزیر حامی ایران در آینده نزدیک خبر دادند.

درخواست دوم اعراب اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بابت ادامه آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور  است. البته اوباما در این زمینه و اعلام تحریم های جدید مخالفت کرده است.

درخواست سوم تقاضای جنگنده های «اف- 35» ساخت آمریکا به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای اقدام علیه تهدید موشکی ایران است که البته رییس جمهور آمریکا با این تقاضا نیز مخالفت کرده است.

دبکا فایل در خاتمه به درخواست چهارم اعراب حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و نوشت: عدم همکاری واشنگتن با روسیه و سازمان ملل متحد برای یافتن راه حل سیاسی در باره سوریه و در عوض همکاری با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ترکیه برای خاتمه دادن به نبرد و سرنگونی «بشار اسد» رییس جمهور این  کشور است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: