« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
وحید حاج سعیدی
البته منظور از «مدرسه بیمارستان» این نیست که زبانم لال مدارس را به بیمارستان تبدیل کنند؛ چون همین طوری نصف دانش آموزان در مدارس کپری و کانکسی و استیجاری و غیر استاندارد درس می خوانند...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ما شانس آوردیم آموزش و پرورش همین طوری با کسری بودجه «شبانه روزی – همه نقاط کشور»مواجه است و ۹۸ درصد بودجه اش هم صرف حقوق فرهنگیان می شود وگرنه معلوم نبود چه طرح‌ها و برنامه‌های محیرالعقول و سوفسطایی در این وزارت عریض و طویل تصویب می شد و در فاز اجرا قرار می گرفت.

‌چرا که لابلای طرح‌های کشکی – تخیلی سابق، این هفته دوستان رفته اند سراغ تاسیس « مدرسه بیمارستان!»

البته منظور از «مدرسه بیمارستان» این نیست که زبانم لال مدارس را به بیمارستان تبدیل کنند؛ چون همین طوری نصف دانش آموزان در مدارس کپری و کانکسی و استیجاری و غیر استاندارد درس می خوانند. و قرار هم نیست که از دل بیمارستان چند تا مدرسه هیات امنایی یا غیرغیر انتفاعی(دارای انتفاع) در بیاورند و حسابداری را به کلاس ریاضی تبدیل کنند و اتاق عملش را به کلاس تشریح و ….

در واقع بعد از طرح تحول سلامت با کمبود تخت هم مواجه شده ایم. چرا که با کاهش هزینه‌های درمانی خلق الله که روان? مراکز درمانی شده اند؛ برای سردردی که قبلاً با یک جوشانده درمان می شد یا شکم دردی که چاره اش یک چای نبات داغ بود، الآن چند شبانه روز بستری می شوند! حقیقت امر این است که دوستان با اجرای طرح «مدرسه بیمارستان»درصدد هستند هیچ دانش آموزی لحظه ای از تحصیل باز نماند و دانش آموزانی که در بیمارستان بستری می شوند در مدت مداوا از درس و مشق عقب نمانند.

حقیقتاً دست مریزاد!…از یک طرف امسال با کسری بودجه موجود و کمبود معلم، همه معلم‌های سرطانی و سکته کرده و تصادفی را به کلاس درس فرستاده اند و از معلم علوم تربیتی خواسته اند علوم تجربی درس بدهد یا به مشاور مدرسه پیشنهاد تدریس زیست شناسی داده اند و معلم ریاضی را کلاس هنر فرستاده اند، بعد مدرسه بیمارستان هم راه انداخته اند!

با این وجود ما همواره از ایده‌های خلاقانه حمایت تمام‌قد می‌کنیم و معتقدیم که حقوقی که این ایده پردازان عزیز می‌گیرند؛ از شیر بدون پالم مادر حلال تر است. سبد کالا و یارانه و سود سهام عدالت شان که جای خود دارد.

در همین راستا و به منظور اشاعه فرهنگ خرد جمعی در سطح کلان، چند پیشنهاد با الهام از همین رویکرد ارائه می شود: الف) مدرسه فدراسیون: پیشنهاد می شود به منظور آشنایی با وظایف و رویکرد فدراسیون‌ها، روسای فدراسیون‌ها در این مدارس ثبت نام کنند تا علاوه بر آشنایی با قوانین حاکم بر ورزش مملکت و دنیا، چهار واحد ماله کشی ۱ و ۲ را هم پاس کنند. یک روز به درد می خورد! طرف رفته برای یک کشور دیگر مسابقه داده بعد رئیس فدراسیون شطرنج اعلام می کند: «درسا رخشانی فدراسیونش را از ایران به آمریکا تغییر داده و این بدان معنا نیست که ایشان به عضویت تیم ملی آمریکا در آمده است». برادر من مترو که نیست خطش را عوض کند و دوباره از همان مسیر قبلی برگردد!

ب) مدرسه تلگرام: با توجه به گسترش روز افزون نفوذ تلگرام و در نوردیدن تمامی حریم‌ها توسط تلگرام، پیشنهاد می شود «مدرسه تلگرام» هم راه اندازی شود و یک سری اصول اولیه استفاده از اپلیکیشن‌ها به خانواده‌ها آموزش داده شود. مثلاً یک عده را توجیه کنند که عکس‌های خصوصی یا عکس‌های شب عروسی‌شان را در پروفایل شان در معرض نمایش عموم نگذارند!

پ) مدرسه اداره: در خاتمه توصیه می شود به منظور آشنایی با اصول عزل و نصب و ضرورت روتیشن یا جابجایی در ادارات، قبل از اینکه پست یا منصبی به افراد واگذار شود، چند صباحی را در این مدارس بگذرانند تا اگر دو روز دیگر خواستند پست را به دیگری واگذار کنند ننه من غریبم بازی در نیاورند و خودشان را قوم و خویش نماینده و بخشدار و فرماندار و … جا نزنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: