« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۵۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
احسان رضاپور
بدون شک با ایجاد جاده از سمت دلیک به چلی هم شاهد مهاجرت معکوس و رونق کشاورزی خواهیم بود وهم امید وزندگی به این روستا برمی گردد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-احسان رضا پور:در روزگاری نچندان دور روستای چلی از پرجمعیت ترین روستاهای منطقه عالی طیب بوده چنانچه اولین مدرسه مدرسه ابتدایی عالی طیب در این روستا دایر شدو افراد زیادی را برای خدمت رسانی در همه ارکان جامعه پرورش داده است؛اما امروز از این روستای زیبا فقط زخم های کهنه و روستایی متروک بر جای مانده است.



در سفری که چند وقت پیش به روستای چلی داشته ام از این دیار پر از محرومیت،تلاش وامید همراه با چشمانی سراسر بغض مشاهده کردم وسخت از مسئولان شهرستان لنده نگران بودند.


آنها وعده های سر خرمن مسئولان در طی سال های اخیر درباره جاده ارتباطی خود را یادآور شدند و از زخم های کهنه خود سخن گفتند از فوت دختر بچه ای که بخاطر نبود جاده در فصل بارش به دلیل عقرب گزیده  گی و دیر رسیدن به پزشک،از خسارت های مالی که به دلیل نبود جاده متحمل می شوند،از مهاجرت همسایه ها به حاشیه شهرهای تشان ولنده ومشکلاتی که گریبانگیر آنها شده است،از عدم فروش محصولات کشاورزی خوب شان به واسطه نبود جاده سخن های فراوانی گفتند.



اگر پای سفره دلشان بنشینی خیلی حرف برای گفتن دارند و حرف های زیادی برای نگفتن.



راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی بوده که نقش وجایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی ایفا میکند ولی متاسفانه روستای چلی فاقد هر گونه راه مناسبی است.



تنها راه ارتباطی آنها جاده ای است که تابستان خاک و زمستان گل ولای است و فقط برای عبور و مرور چهارپایان مناسب است.



چرا پس از گذشت  ۴۰سال از انقلاب اسلامی مردم روستای چلی باید در حسرت داشتن جاده ارتباطی باشند؟سرانجام کی وعده های مسئولان به بار خواهد نشست؟



بدون شک با ایجاد جاده از سمت دلیک به چلی هم شاهد مهاجرت معکوس و رونق کشاورزی خواهیم بود وهم امید وزندگی به این روستا برمی گردد.

همچنین امیدواریم اداره منابع طبیعی شهرستان آبگرمکن های خورشیدی به مردم این روستا اهدا کند تا بیش از این درختان بلوط تاوان نبود گاز و نفت سفید را ندهند.

این روستا باداشتن رودجاری وزنده رودکوف درهمه فصول سال واز طرفی زمینهای آبی،برای کشت شالیزار،سیفی جات وحتی شبدر ،یونجه،جو وگندم  بسیار ایده آل است.



ازهمه مهمتر بدلیل همجواری با کوهستانهای بسیارغنی تلرش وحاتم به لحاظ پوشش جنگلی ومرتعی، امکان گردشگری در طبیعت رامی تواند برای همه اقشار ،طبیعت دوستان و علاقه مندان به محیط زیست فراهم نماید ،همچنین وجود آثارباستانی چون استودانهای حفرشده در دل کوه درفاصله ۱۰۰متری از روستا وآسیابهای قدیمی ،بازمانده امارتهایی بسیارکهن که نشان ازاهمیت این مناطق برای گذشتان بوده وبا توجه به انتخاب شهرستان لنده به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی می توان از این موقعیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.



ازسویی دیگر می توان طرحهای نهال کاری ،پرورش پرندگان اهلی وگونه های وحشی قابل پرورش چون کبک وبلدرچین وتیهو به قصد تامین مواد پروتئینی اورگانیک وپرورش دام را در این روستا اجرا کرد.

مسئولان محترم چلی آخر دنیا نیست،چلی همین نزدیکی هاست وما خود را به نشنیدن و ندیدن زده ایم.




مردم این دیار نشان داده اند که محرومیت ها محدودشان نکرده و همیشه پای نظام وانقلاب مانده اند،این قدرشناسی جوابی در خور وشایسته می خواهد.

مسئولان عزیز لطفا چلی را دریابید و نگذارید شور زندگی در چلی بمیرد.



چلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.

احسان رضاپور - بیست وسوم اسفند ماه یک هزار وسیصد ونود وشش
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
روزه قنبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
سلام نظریه شنا خبرنگار کاملا درست است ولی ازکسانی که همیشیه دراین روستا چلی سکونت دارد چ ا درانتخابات کسی نبود جلومردم این روستا رابرای آقای موحد بگیرند پس وظیفه موحد که ببست سال نماینده مردم درمجلس بودولی کاری نکرد برای مردم این روستا
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
کمک گنید این روستای قدیمی مان را
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین