« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
تشریح فعالیت های بنیاد علوی در لنده طی سالهایی که گذشت :
رئیس نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده در نشست با خبرنگاران گزارش مبسوط و مستندی از بعضی فعالیت های این نهاد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛"علی نیکبخت" در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: از سال ۹۷ با هدف محرومیت زدایی در لنده نهاد آبادانی و پیشرفت در این شهرستان مستقر شد.

علی نیکبخت: جاده لنده تراب دهدشت تا پایان تیرماه به بهره برداری خواهد رسید/ پرداخت 840 فقره تسهیلات بانکی به مردم/ پیشرفت 95 درصدی جادهای 15 روستای شهرستان

وی تصریح کرد: نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده زیر نظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی علاوه بر فعالیتهای اقتصادی و حمایتی ، در جهت رفع محرومیت و همچنین اشتغالزایی نیز اقدامات زیادی در طی چند سال اخیر در حوزه های مختلف انجام داده است.

رئیس نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده در این نشست، ضمن ارائه گزارش مبسوط و مستند از بعضی فعالیت های نهاد،گفت:بنیاد مستضعفان مبلغ 60 میلیار تومان در حوزه اشتغال و معیشت مردم اعتبارات تخصیص داشته که این مهم رضایتبخش بوده و شهرستان لنده جزء سه شهرستان برتر کشور بوده است.

مهندس نیکبخت بیان داشت بینیاد علوی در حوزه زیر ساختی اقدامات خوب انجام داده که پیش بینی می شود عملیات اجرایی آنها تا پایان خردداماه 1402 به بهربرداری برسند.

وی مهمترین پروژه بنیاد علوی در شهرستان لنده را جاده تراب به دهدشت عنوان کرد و گفت:این پروژه با یشرفت 65 درصدی در حال انجام است که پیش بینی می شود عملیات اجرایی ان تا خرداد ما 1402 و نهایتا تا پایان تیرماه همان سال به بهربرداری برسد.

رئیس نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده افزود:جاده های روستایی تعداد 15 روستای شهرستان در دستور کار بنیاد قرار گرفته بود که با پیشرفت 95 در صدی در حال اجرا می باشند .

ایشان به خدمات بنیاد در حوزه سلامت و بهداشت اشاره کرد و گفت:در حوزه سلامت و بهداشت شهرستان ساخت و تجهیز مرکز بستر درمانی این شهرستان را داشته ایم که هم اکنون افتتاح و در حال بهره برداری می باشد.

وی همچنین حمایت از زنان باردار و کمک به بیماران را نیز از دیگر خدمات بنیاد اعلام نمود که هم اکنون نیز ادامه دارد.

مهندس نیکبخت گریزی به خدمات این نهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته و اظهار داشت در این حوزه اقدام به تشکیل 21 گروه سرود و راه اندازی محافل قرانی و تعمیر و مرمت مساجد و مصلی بزرگ نماز جمعه نموده است.

وی همچنین حمایت از ازدواج آسان با پرداخت جهاز به 210 زوج جوان به ارزش 12 تا 20 میلیون تومان و همچنین انجام مشاوره های قبل و بعد از ازدواج را از دیگر خدمات این نهاد طی سالهای اخیر نام برد.

نیکبخت در ادامه اظهار داشت :در حوزه اشتغال رویکرد بنیاد بر اساس توانمند سازی و توان افزایی بوده که در همین راستا توانست جامعه هدف را شناسایی ؛ شبکه بندی و آموزش دهد و در ادامه بیش از 840 فقره تسهیلات بانکی پرداخت نماید.

ایشان یکی دیگر از خدمات بنیاد مستضعفان را توجه به کشت گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت:در ابتدا بنیاد بحث مطالعه این حوزه را در دستور کار قرار داده بود که در ادامه 13 گونه گیاه داروی کشت و هم اکنون شهرستان لنده در این حوزه پیشرفتهای قابل توجی در سطح استان داشته است.

مهندس نیکبخت در ادامه گفت:حوزه صنایع دستی نیز از دیگر مواردی بوده که بنیاد برای ان سرمایه گذاری نموده و اقدام به پرداخت 100 فقره تسهیلات نموده است.

ایشان از شبکه بندی زنبورداران نیز خبر داد و گفت:برای کیفیت بخشی به این حوزه و کمک به زنبورداران اعلام امادگی نمودیم که 54 نفر از انان عضو شبکه شدند و به هر 54 نفر ضمن اموزشهای لازم تسهیلاتی و کمکهای بلاعوضی نیز پرداخت گردیده است.

نیکبخت همچنین کمک به جامعه روستایی را نیز از دیگر خدمات بنیاد در چند سال اخیر عنوان نمود و اظهار داشت:در راستای کمک به اشتغال و توسعه روستاها بنیاد اقدام به تشکیل صندوق های خرد نموده که با مشارکت مردم و بنیاد 38 صندوق با گردش مالی بیش از 10 میلیارد شکل گرفته و در حال فعالیت است که بنا داریم این صندوق ها را نیز در سطح شهر دنبال نماییم.

رئیس نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده در پایان از مشارکت بنیاد در ساخت 483 فقره مسکن محرومان خبر داد و گفت:بنیاد علوی مبلغ 100 میلیون تومان برای ساخت این مسکن ها کمک بلاعوض پرداخت می نماید.

علی نیکبخت: جاده لنده تراب دهدشت تا پایان تیرماه به بهره برداری خواهد رسید/ پرداخت 840 فقره تسهیلات بانکی به مردم/ پیشرفت 95 درصدی جادهای 15 روستای شهرستان

در ادامه این نشست؛مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف، ضمن تقدیر از خدمات بنیاد علوی در شهرستان لنده گفت:اگر چه در حوزه اشتغال توقعات بیشتری مبنی بر ایجاد یک شرکت و یا کارخانه به منظور ایجاد اشتغال بیشتر هست اما اقدامات زیادی در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده که مردم از آن بی‌خبر هستند و لازم است برای اطلاع‌رسانی این خدمات و بهبود وجهه اجتماعی بنیاد مستضعفان تلاش بیشتری بعمل آید.

فتاح بدری اظهار داشت ضعف رسانه ای بنیاد در سالهای گذشته باعث شد تا بسیاری از مدیران گذشته خدمات مهم و تاثیر گذار بنیاد را بنام خود مصاده و روی ان مانور دهند در حالی که یقین داریم اگر سهم مشارکتی همان ادارات پرداخت می شد وضعیت توسعه لنده هم اکنون به شکل دیگری بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
1
0
ای کاش جناب نیکبخت، در مورد جاده های روستایی و راههای ارتباطی آنها، از جمله روستاهای کتج، سرسوره، دول آبزا، گرک، دم تنگ چاهن، پاتاوه و کل هم گزارشی می‌دادند، آیا این روستاها هم در شهرستان لنده هستند، یا تقسیم اعتبارات سلیقه ای است.
بیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
1
0
همه اش کارهای نمادین و نمایشی

مردم که چیزی ندیدن
بجز یه سری وام های تورم زا
خرزو خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
1
شب دراز و قلندر بیدار. پایان تیر ۴۰۲را هم می‌بینیم.
ان شاللله که اینطوری باشه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: