« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
آوای رودکوف ؛
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت امدادگران کهگیلویه و بویراحمد در عملیاتی مشترک جان مرد ۵۵ ساله را پس از ۳۱ ساعت تلاش بی وفقه در ارتفاعات صعب العبور باشت نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛کاظم فلاحی دوست، مدیر عامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲ طی تماس مردمی، مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات کوه‌های پیرهادی شهرستان باشت بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

از تلاش 31 ساعته سرخ پوشان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات باشت تا گلایه مدیر عامل از نبود بالگرد امدادی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر افزود باتوجه به اینکه منطقه ی محل حادثه از نظر توپوگرافی دارای صخره ها و دیوارهای صعب العبور و کوهستانی بود لذا روند ،امدادرسانی با مشکل مواجه میکرد.

وی افزود: نهایتا نیروهای هلال احمر و مردمی با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و با کمک چارپایان جهت انتقال آذوقه با سختی و مشقت و با عبور از صخره ها و دیوارها و با ایجاد کارگاههای صعود خود را به محل حادثه رسانده اند.

وی گفت مصدوم که از لحاظ بدنی داری وزن بالایی بود و از ناحیه ساق پا دچار شکستکی شدید شده بود و در کل بدنشان احساس درد داشت ، و احتمال خونریزی داخلی وجود داشت که باید سریع تر امداد هوایی انجام می شد پس از اقدامات اولیه و کنترل خونریری با هماهنگی صورت گرفته با استانهای همجوار درخواست بالگرد شد که پس از موافقت بالگرد از استان خوزستان جهت کمک و پشتیبان به محل اعزام شد.

فلاحی دوست با تاکید مجدد بر نیاز استان به بالگرد اظهار داشت: دو تیم عملیاتی از امدادگر هلال احمر و حدود ۳۰ نفر نیروی مردمی به محل حادثه و بالای سر مصدوم رسیده اند و پس از ۳۱ ساعت تلاش فرد مصدوم که از ناحیه ران و ساق پا دچار شکستگی و زخم های عمیق شده بود را پس از ازریابی و اقدامات پیش بیمارستانی به مکانی امن و پایین ارتفاعات جهت ادامه درمان و تحویل عوامل اورژانس هوایی خوزستان گردید.

وی افزود : مدتی است که استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی، فاقد بالگرد است و برای امدادرسانی ها فوری با چالش و مشکلات جدی مواجه می باشد.

در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان‌ افراد حادثه دیده است در واقع در شرایطی که آمبولانس به‌علت نبود سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به کمک بیمار بشتابد، از بالگرد استفاده می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی کوهستانی، سخت گذر، دورافتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز کشور، اورژانس هوایی ندارد و در انتظار توجه ویژه مسئولان برای تامین این نیاز ضروری است.

طی چند سال اخیر که استان کهگیلویه و بویراحمد اورژانس هوایی بهره مند شده بود، مرگ مادران باردار در این استان به صفر رسیده بود.

یادآور می شود که ۱۶ مرداد امسال بود که یک محیط بان پارک دنا در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و در ارتفاع چهار هزار متری گرفتار و نیاز به کمک داشت که نیروهای اورژانس و هلال احمر به کمک شتافتند اما با توجه به توپوگرافی، سخت گذر بودن و شرایط کوهستانی منطقه نیاز به بالگرد برای نجات این محیط بان بود که پس از دو شبانه روز محیط‌بان مصدوم با سختی کامل به مراکز درمانی انتقال داده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: