کد خبر: ۳۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
زنگ هشدار مدیریت بحران برای مهار اتش سوزیهای احتمالی:
فرماندار لنده با اشاره به شرایط موجود جوی و احتمال آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و علفزارهای شهرستان تاکید کرد: همه اعضای ستاد بحران شهرستان باید برای مقابله با آتش سوزی در جنگلها آماده باشند.

فرماندار لنده :ستاد بحران برای مقابله با آتش سوزی در جنگلها و مراتع  آماده باشد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ستاد بحران شهرستان لنده به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع این شهرستان نشستی در فرمانداری تشکیل داد.

همگان در برابر این امر مهم مسئول هستند

در این نشست که با حضور جمعی از ادارات عضو ستاد برگزار شد فرماندار لنده به راهکارهای مقابله با آتش سوزی اشاره کرد و گفت با توجه به پیچیدگی موضوع و برای کنترل به موقع آتش سوزی ها و برنامه ریزی در این راستا به سه مرحله مدیریت قبل از آتش سوزی ، مدیریت حین آتش سوزی و مدیریت پس از آتش باید توجه شود

جلال دانش بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی و مراتع تأکید کرد و گفت: همگان در برابر این امر مهم مسئول هستند و وظیفه دارند منابع طبیعی را به طور صحیح و سالم به آیندگان تحویل دهند.

فرماندار لنده اضافه کرد: همه ارگان ‌ها و ادارات وظیفه دارند تمامی تجهیزات و امکانات خود را در اختیار تیم‌ های اطفای حریق در زمان بحران قرار دهند و در این راستا از سپاه ناحیه لنده با توجه به وجود نیروی انسانی و بسیج مردمی توقع بیشتری وجودارد.

دانش افزود: در دسترس بودن ادوات مورد نیاز و پشتیبانی گروههای عمل کننده توسط هلال احمر و اورژانس 115  می تواند سبب کاهش خسارات آتش سوزی و جلوگیری از حوادث حین بحران گردد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده در ادامه خطاب به رسانه ها گفت:فرهنگ سازی در راستای احساس مسئولیت همگانی مهمترین عامل در پیشگیری، کاهش و کنترل آتش سوزی های مراتع و جنگل ها است. 

نیاز به همکاری بیشتر و تعامل همه جانبه اعضای ستاد بحران وجود دارد

در این نشست خسرو محمدی ضمن گزارشی از میزان امادگی این اداره برای مقابله با آتش سوزیهای احتمالی خاطرنشان کرد: برای اینکه امسال شاهد درصد کمتری از آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان باشیم نیاز به همکاری بیشتر و تعامل همه جانبه اعضای ستاد بحران است.

قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع 'مجازات سنگینی را برای مرتکبین تعیین کرده

همچنین نماینده اداره محیط زیست شهرستانهای کهگیلویه و لنده با اشاره به مواد قانونی برخورد با متخلفان احتمالی گفت: مهمترین ماده‌ای که در ارتباط با آتش زدن عمدی جنگل‌ها می‌توان به آن استناد کرد ماده 47 ‌' قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع ' است که مجازات سنگینی را برای مرتکبین این جرم تعیین کرده است.

وی افزود : به موجب این ماده قانونی، هرکس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد از سه تا ده سال محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب، مأمور ‌جنگلبانی باشد به حداکثر مجازات مذکور محکوم می‌شود.

‌ایشان تصریح کرد:ماده 45 قانون مذکور نیز می‌گوید: ‌آتش‌زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است. در صورتی که در نتیجه‌ بی مبالاتی، حریق در جنگل ایجاد شود مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

پیش از سخنان فرماندار لنده ؛ادارات منابع طبیعی؛جهاد کشاورزی؛ هلال احمر؛بخشدار مرکزی ؛اب منطقه ای ؛ابفای شهرستان ؛ اداره برق و جانشین فرمانده سپاه ناحیه لنده گزارشی از میزان امادگی های خود ؛کمبودات و پیشنهاداتی برای مقابله بهتر با حوادث اتش سوزی ارائه نمودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: