کد خبر: ۳۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
آوای رودکوف؛
جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

شمارش معکوس برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج ؛سردار مصطفی مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، اعلام کرد که رویداد پایانی دومین کنگره ملی شهدای این استان، با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در شهر یاسوج برگزار می‌شود. این کنگره در سه روز، از ۱۷ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۳، در دهکده دفاع مقدسِ پارک مهرورزی به انجام خواهد رسید.

برنامه‌های متنوعی برای این کنگره در نظر گرفته شده است. در شب نخست، نمایش فصل شیدایی با محتوای هنری جدید اجرا می‌شود. شب دوم، سردار سلامی به همراه مقامات محلی و ملی، خانواده‌های شهدا و مردم، در مراسم اصلی کنگره شرکت می‌کند. در شب سوم نیز با بزرگداشت یاد ۱۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح استان، این کنگره به پایان خواهد رسید.

سردار مثنوی در ادامه تصریح کرد که تمام تدابیر لازم برای مدیریت ترافیک، امنیت و امداد در اطراف محل برگزاری اندیشیده شده است. پارکینگ‌ها و مسیرهای عبور و مرور نیز با همکاری شهرداری یاسوج آماده‌سازی شده و ورودی اصلی به محل کنگره از خیابان ساحلی تعیین شده است.

علاوه بر این، چند اجلاسیه دیگر نیز بعد از این کنگره برگزار خواهد شد، از جمله اجلاسیه‌های شهدای گمنام، شهدای دانش‌آموز، دانشجو، فرهنگی و شهدای زن. همچنین ۲۵ کمیته، ۶ کارگروه و ۳۷ هسته کارشناسی برای برنامه‌ریزی و برگزاری این کنگره فعالیت داشتند و تاکنون بیش از ۳۷۰۰ جلسه مرتبط برگزار شده است.

وی به همکاری گسترده صدا و سیما و رسانه‌های استان نیز اشاره کرد و از تلاش‌های ایشان برای پوشش خبری و اطلاع‌رسانی این رویداد قدردانی کرد. اهداف اصلی این کنگره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگویی عملی از سبک زندگی شهدا و ایثارگران است.

سردار مثنوی همچنین خاطرنشان کرد که استقبال گسترده خانواده‌های شهدا و عموم مردم از اجلاسیه‌های مختلف برگزار شده در سطح استان، نشانه علاقه مردم به ادامه راه شهدا است. او افزود که پس از اجلاسیه نهایی، چند رویداد دیگر نیز در پایان شهریور و اوایل مهر ماه برگزار خواهد شد.

در ادامه، مثنوی از تولید ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس در چارچوب این کنگره خبر داد. همچنین، سازماندهی و مستندسازی حماسه‌های استان، تولید مستندهایی از شخصیت‌های برجسته‌ای چون آیت‌الله ملک حسینی و امیر احمد تقوی و بازسازی تصاویر ۲۰۰۰ شهید استان برای نصب در معابر عمومی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵۰۰ یادواره شهدا در سطح استان، به تدوین بانک اطلاعاتی شامل مصاحبه‌ها و مستندات شهدا پرداخت و گفت که خانواده‌های شهدا در چندین نوبت مورد تکریم و بازدید قرار گرفتند و تابلو فرش‌هایی از تصاویر شهدا به آنها تقدیم شد.

در پایان، سردار مثنوی به استقبال پرشور مردم از برنامه‌های کنگره، به‌ویژه نمایش فصل شیدایی، اشاره کرد و از تلاش‌های دوساله همکاران خود برای برگزاری این رویداد قدردانی کرد. او موفقیت این کنگره را نتیجه خلوص نیت و حمایت‌های مردم و مسئولان در سطوح مختلف استان دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: