« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
متأسفانه در بسیاری از سفرها متوجه شده‌ام که برخی از اصلاح‌طلبان از آقای روحانی رنجش خاطر دارند و آقای روحانی موفق نشده رضایت آنها را جلب کند!
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛منتجب‌نیا در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در زمینه انتصابات مدیران در دولت چه انتظاری از آقای روحانی دارند، گفت: دولت اول ایشان به‌صورت ائتلافی و براساس سلیقه شخصی آقای روحانی تعیین شده است. بدون شک اصلاح‌طلبان به‌عنوان مهم‌ترین جریان حامی آقای روحانی باید در انتصابات دولت دوم ایشان دخالت داشته باشند.

قائم ‌مقام حزب اعتماد ملی ضمن بیان اینکه «ما در این زمینه با روحانی مذاکره خواهیم کرد»  می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید در دولت آینده سهم بیشتری داشته باشند و درصد قابل توجهی از کابینه ایشان را تشکیل بدهند، این مسئله شامل وزرا، معاونان و همچنین استانداران می‌شود و در همه این زمینه‌ها باید تغییرات جدی صورت بگیرد.

منتجب‌نیا در ادامه گفت‌وگو با روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که آیا پشتوانه اجتماعی روحانی به همان شکل که در سال 92 از وی حمایت کرد، حاضر خواهد بود در سال 96 نیز از روحانی حمایت کند، اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از سفرها متوجه شده‌ام که برخی از اصلاح‌طلبان از آقای روحانی رنجش خاطر دارند و آقای روحانی موفق نشده رضایت آنها را جلب کند!

وی درباره ائتلاف حامیان دولت و جریان اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت نکنند حزب اعتدال و توسعه نمی‌تواند به ‌تنهایی بار حمایت از آقای روحانی را به دوش بکشد. بنده به برخی از دوستان هشدار می‌دهم که نه خود دچار توهم شوند و نه آقای روحانی را دچار توهم کنند. هنگامی که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کنند به ‌معنای این است که اکثریت مردم از آقای روحانی حمایت می‌کنند، به همین دلیل اگر آقای روحانی از فرصت حمایت اصلاح‌طلبان از خود استفاده نکند دچار یک اشتباه تاریخی شده است.

منتجب‌نیا درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات 96، با بیان اینکه اگر روحانی در جریان اصولگرایی ذوب شود به‌ صورت طبیعی بین روحانی و جریان اصلاحات فاصله ایجاد می‌شود، متذکر شد: در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان از آلترناتیو خود استفاده خواهند کرد. در سال 92 شرایط ایجاب می‌کرد که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کنند، با وجود این، این حمایت به‌منزله این نبود که روحانی بهترین گزینه جریان اصلاحات به شمار می‌رود. در سال 92 ما «خیرالموجودین» را در نظر گرفتیم و براساس آن عمل کردیم.

منتجب‌نیا چند روز پیش (13 مرداد) نیز در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به این که برخی از اطرافیان دولت دچار توهم شده‌اند و خود را عامل پیروزی روحانی در انتخابات ۹۲ می‌دانند، حمایت از وی در انتخابات آتی را مشروط به دریافت سهم از او دانسته بود.
در ماه‌های گذشته بازار «خود علت‌پنداری» در پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گرم بوده و هاشمی رفسنجانی نیز مدعی شده بود علت رای آوردن روحانی حمایت‌های وی از او بوده است.
منبع: روزنامه کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: