« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
علی اصغر فانی با بیان این که به احتمال زیاد آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: تاریخ انجام آزمون به محض این که اعلام نهایی شود قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از «نسیم آنلاین»، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار رسمی با دکتر محمد اقبال عمر الصیدلی وزیر تربیت عراق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که اعتبارات لازم از سوی کشور عراق تامین شود ما نیز به لحاظ فنی آمادگی و توانایی داریم و با بازدیدی که همکارانمان در چند سال اخیر از کربلا داشتند مسئولان آن کشور نیز درخواست همکاری کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کشور عراق آیا امکان فعالیت در خصوص مسائل آموزشی در این کشور وجود دارد، گفت: ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم بلکه به عنوان کشوری که می‌توانیم فعالیت عمرانی داشته باشیم و در قبال آن پیمانکاران ما وجه دریافت می‌کنند، فعالیت می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در زمینه اعزام معلمان به کشور عراق، خاطر نشان کرد: اعزام معلم نه برای ایران و نه برای عراق مصلحت نیست ما در خصوص تربیت معلم و بحث آموزش نیروی انسانی که جزء درخواست کشور عراق بود، آمادگی همکاری داریم و در تربیت معلم توانایی داریم هم برای کشور عراق و هم افغانستان به این موضوع بپردازیم.

وی در زمینه قابلیت تدریس کتاب‌های درسی در عراق با بیان اینکه تدریس کتاب‌ها به شکل دقیق کتاب‌های ما انجام نمی‌شود، افزود: تألیف کتب درسی دارای متولوژی است که ما در این خصوص بسیار توانمند هستیم حتی مسؤولان افغانستان که به دفعات از کشور ما و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازدید داشتند برای آنها برنامه‌ای گذاشتیم و قرار است هیأت عراقی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازدید کند.

فانی ادامه داد: در تدریس کتب درسی و برنامه‌ریزی با توجه به این که یکی از زیرنظام‌های برنامه درسی ملی است،‌ می‌توانیم با داشتن این تجربه به کشورهای همسایه کمک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در زمینه تاریخ دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی امسال توسط سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود و با سازمان امور اداری و استخدامی صحبت کرده‌ایم تا با آزمونی که قرار بود قبلاً برگزار شود، یکی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به صحبتی که شده است به احتمال زیاد مهر ماه را زمان آن اعلام کرده‌اند که به محض اینکه تاریخ آن نهایی شود آن را اعلام می‌کنیم با توجه به اینکه قرار است دو آزمون به صورت یک آزمون انجام شود.

فانی درزمینه پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و حق‌التدریس معلمان که عنوان شده بود از امروز آغاز می‌شود، گفت: شب گذشته با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه در خصوص کسری اعتبارات و مطالبات فرهنگیان صحبت کرده‌ایم که وی گفت در اولین فرصت آن را عملی می‌کنیم اما تاریخ دقیقی نداریم.

وی اذعان کرد: پاداش پایان خدمت فرهنگیان مربوط به سال 93، با توجه به اینکه 8 درصد همکاران فرهنگی در آن سال بازنشسته شده بودند، به تأخیر افتاد که البته تخصیص بودجه توسط سازمان برنامه داده شده و باید خزانه در این خصوص تأمین اعتبار کرده تا آن پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  چون صفر تا 100 مربوط به پرداخت آن در اختیار ما نیست، ممکن است در خصوص اعلام تاریخ شرمنده مخاطبان شویم با توجه به اینکه این منابع از جای دیگر تأمین می‌شود، تخصیص بودجه را از سازمان برنامه گرفته‌ایم هر وقت دریافت شد آن را پرداخت خواهیم کرد.

فانی در پایان در زمینه رتبه‌بندی نیروهای اداری و سرایداران وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص رتبه‌بندی نیروهای اداری بند 10 ماده 68 برای آنها اجرا شد، حدود 40 تا 50 هزار نیروی خدماتی داریم که موضوع آنها را دنبال می‌کنیم و باید با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری هماهنگ شویم. البته در این خصوص صحبت شده اما به نتیجه قطعی و عملیاتی نرسیده‌ایم و به همکاران بخش خدماتی اعلام می‌کنم که به طور جد دنبال حل این موضوع هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: