« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
محققان دانشگاه ام آی تی موفق به ساخت دستگاهی شدند که از روی ضربان قلب و صدای تنفس احساسات درونی افراد را نشان می دهد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛اولین راه پی بردن به احساسات افراد، نگاه کردن به چهره آنها است. این در حالی است که فرد در بسیاری مواقع بر روی چهره لبخند به لب دارد، اما از درون غمگین و ناراحت است.

محققان علوم کامپیوتر  و آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی(MIT) دستگاهی را ساختند که با امواج رادیویی کار کرده و از روی ضربان قلب و تنفس احساس افراد را با شکلک ها در یک مانیتور نشان می دهد.

این دستگاه بر اساس مطالعات دانشمندی به نام "دینا کاتابی" ساخته شد. سیستم طراحی شده در این دستگاه با استفاده از سیگنال RF برای شناسایی فرکانس های ضربان قلب و تنفس در اتاق کار می کند. سیگنال ها به سمت یک شخص مخابره شده و بازخورد سیگنال ضربان قلب و تنفس به دستگاه باز می گردد.

محققان ادعا می کنند این دستگاه با حاشیه خطای حدود 0.3 درصد و بدون استفاده از الکترودها و بی سیم می تواند ضربان قلب را با دقت یک مانیتور الکتروکاردیوگراف به طور منظم اندازه گیری کند. این دستگاه که در واقع نوعی رادیو  است، سیگنال های قلب و تنفس را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با اندازه گیری فواصل زمانی امواج و تعداد تغییرات آن در مدت مشخص احساسات منفی یا مثبت فرد را تشخیص می دهد.

این دستگاه داده های دریافتی ضربان قلب و تنفس را با الگوریتم های احساساتی که از قبل تعریف شده مقایسه می‌کند و حالت‌های روحی مثل شادی، غم و عصبانیت را تشخیص می دهد.

محقق این پروژه می‌گوید به کمک سیگنال های بی سیم می توان پرده از رازهای افراد در مورد رفتار، شخصیت و احساسات پنهانشان برداشت.

وی ادامه داد: از این فن آوری می توان برای تشخیص اضطراب و افسردگی و درمان آن استفاده کرد.

محققان با پرسش احساسات درونی فرد و مقایسه آن با نتایج این رادیو دریافتند که این دستگاه در تشخیص احساسات حدود 87 درصد موارد را به درستی تشخیص داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: