« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
بقاع متبركه امامزاده سيد عمادالدين ولي عليه السلام از مكان هايي است كه همواره حضور در آن موجب صفا بخشيدن به جان و زدودن زنگارها از روح و جسم آدمي مي شود و مامني براي راز و نياز با پروردگار و توسل به ائمه و دور شدن از دنيايي است كه امروزه انسان ها را در خود فرو برده است ...

 


السلام عليک يا امام زاده سيد عمادالدين ولي عليه السلام
اوای دنا- سید مهدی خرمی:امامزاده سيد عمادالدين ولي عيله السلام بارگاهي متبرک که نماد مظلوميت فرهنگی و بي توجهي مسئولين منطقه اي و خصوصاً استاني است .
بقاع متبركه امامزاده سيد عمادالدين ولي عليه السلام از مكان هايي است كه همواره حضور در آن موجب صفا بخشيدن به جان و زدودن زنگارها از روح و جسم آدمي مي شود و مامني براي راز و نياز با پروردگار و توسل به ائمه و دور شدن از دنيايي است كه امروزه انسان ها را در خود فرو برده است.
حضور در بقاع متبركه و راز و نياز با امامزادگان ريشه در عمق جان ايرانيان دارد و مردم بخش لنده  با اعتقاداتي قوي همواره بيشترين زائران امامزاده (ع) هستند . اين مكان مقدس به دليل اينكه درنزديکي  شهرلنده واقع شده مي تواند با فرهنگ سازي  مسير حركت بسياري از مسافران و گردشگران سراسر استان و کشور باشد .
سادات هاشمي و شهروندان لنده اي ساليان متمادي است كه چشم به راه بازسازي بقعه متبركه 'امامزاده سيد عمادالدين ولي عليه السلام  'هستند.  
حفظ ونگهداري ازابقاع واماکن متبرکه هميشه در بين مردم ما به عنوان يک ارزش وداراي ثواب اخروي مطرح بوده است اما بعد از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي  سازمان اوقاف وامور خيريه به صورت رسمي عهده دار اين کار شد تا هم کمک هاي مردمي وموقافات در اين زمينه را سامان دهد وهم جايي که ديگر کمک هاي مردمي ووقفهاي انجام شده جوابگو نيست از طريق دولت راه وچاره اي بيانديشد.
آستان مقدس امامزاده سيدعمادالدين ولي عليه السلام يکي از قديمترين ومقدس ترين امامزاده هايي است که در بين مردم منطقه  از قداست واعتبار خاصي برخوردار است وسادات بسياري از نسل ايشان در استان ما وکشور به درجات ومراتب بالايي از علم وحکمت و... رسيده اند.
اما متاسفانه با وجود همه سياستها وشعارهايي که در حمايت از فرهنگ ديني واسلامي وضرورت رسيدگي به اين مکان ها براي گرايش  وترغيب جوانان به سمت فضاهاي معنوي وجود دارد وضعيت اين امامزاده نسبت به آنچه شايسته وبايسته است فاصله زيادي دارد.
کمک وبازسازي وخدمت به ائمه(ع) و بزرگان وظيفه اشخاص خاصي نيست ويک وظيفه همگاني وديني وشرعي ما است لا اقل از غربي ها ياد بگيريد که براي ترغيب وتشويق جوانان ما به مراکز فساد وفحشا چه کارها وتبليغاتي که نمي کنند وچنان فضاها وکاواره ها يشان را براي اغفال جوانان ما طراحي ومرتب وشيک مي سازند تا جايي که از آخرين نظريه هاي روانشناسي در طراحي ورنگ آميزي آنها استفاده مي کنند اما ما اين نعمت،موهبت وظرفيتي را که ائمه(ع) براي ما به جا گذاشتند به صورت يک متروکه رها کرد ه ايم ،  و وقت پز دادن وشعار دادن زبانمان از همه بلندتر وشيواتر است.
خداوند رحمت کند پدر و مادر سيد نوروز عليزاده خادم زحمت کش اين امامزاده که با دست خالي و با کمک نذورات توانستند به صحن امامزاده رونق و صفاي معنوي ببخشند ولي کارها بدون برنامه ريزي مدون و فقط سليقه شخصي است که مد نظر قرار گرفته وبا ساخت زائر سرا حداقل امکانات را براي زائران علوي فراهم کرده است .
با اين وجود هنوز زيارت کردن براي زائرين کار سختي است خصوصاً موقعي که چندين خانواده با هم به زيارت امامزاده (ع) مي روند ، آيا در جامعه اي که هر روز شعار دين وديانت وفرهنگ ديني گوش فلک را کر کرده است نمي شود راهي براي سامان داددن وبودجه اي براي ساخت آن در نظر گرفته شود ؟!
استان ما بحمدالله استاني فقيري از جهت منابع ودرامدهاي دولت نيست!
ما از لحاظ  منابع زير زميني به خصوص  گاز ونفت يکي از استانهاي غني کشور هستيم !!!
ولي اين امامزاده از سوء مديريت ها وبي توجهي مديران به اين حال وروز افتاده است ، اختصاص اعتبارات دولتي مي تواند تاثير بسزايي در پيشرفت اين بقعه متبركه داشته باشدلذا از همه مسئولين ونمايندگان استان درخواست دارم براي زمين نماندن شعارها به وضعيت اين امامزاده رسيدگي شود و من با رخصت از ساحت مقدس آقا سيد عمادالدين ولي عليه اسلام دست نياز دراز مي کنم به سوي شيفتگان عصمت و طهارت که با کمکها و نذورات خويش گامي حتي کوچک در بر آوردن آرزوهاي ما برداشته باشند .شماره حساب ۱۹ ۱۹ ۶۱ ۵۳۷ بانک کشاورزی آماده کمکهای شما مردم خیراندیش می باشد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: