« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
آوای رودکوف:حجت الاسلام والمسلمین مسعود شفیعی کیا در دولت بهار نوشت:
 
 متأسفانه برخی بوریا بافان که در کارگاه حریر آمده و بی مایه عهده دار مجالس ذکر اهل بیت علیهم السّلام شده اند ، رسم روز چهارم محرم در ذکر دلاوری حرّ را بر هم زده و با اسائه ی ادب به این شهید بزرگ عاشورا ، موجب هتک این یار بی نظیر ولایت شده اند و کم و بیش این کج فهمی را در محافلی مشاهده می کنیم که با بی اعتنایی به این شهید بزرگِ عاشورا دوری خویش از مکتب حسینی علیه السّلام را نشان می دهند !
 
این در صورتی است که حضرت أباعبدالله علیه السّلام هنگام خروج از مکّه در خطبه ی معروف « خط الموت » با اشاره ای بسیار ظریف نام حرّ را هم در فهرست یارانش آورد ، آنجایی که فرمود : ♨️ ... کأنی بأوصالی تقطعها عسلان الفلوات، بین النواویس و کربلا فیملئن منی اکراشا جوفا و اجربة سغبا...
 
گویا می نگرم گرگهای بیابان ، بین نواویس و کربلا اعضای بدنم را پاره پاره کرده، و شکمهای گرسنه ی خود را از من سیر می کنند.
لهوف ابن طاووس ( رحمت الله علیه ) ص ۵۳
 
نواویس نام همان قبرستانی است که حرّ و همراهانش را قبیله اش از کربلا به آنجا انتقال داده و دفن کرده اند و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام با این تعبیر به ما می فهماند :
 
 اوّلا تمام یاران شهیدش پاره هایی از تنش می باشند ، چون بین آنها و مولایشان فاصله و جدایی نیست ، و در ثانی این قطعات پیکر حضرت که یارانش باشند بین کربلا و نواویس که محل دفن حرّ می باشد شکم های گرگان آدم نما را سیر می کند ، پس حضرت از همان مکّه حضور حرّ در این حلقه ی یاران بی نظیر را  متذکر شده اند !
 
کسانی که با بنیه ی ضعیف خود در بارگاه اباعبدالله علیه السّلام حضور داشته و سری در سرها پیدا می کنند ، وقتی از حرّ با طعنه و کنایه یاد کرده و یاد وی در دهه عاشورا را اکراه دارند اصلاً با مکتب سیدالشّهدا علیه السّلام که درگهش درگه ناامیدی نیست آشنایی ندارند و از مکتب محبت اهل بیت که پذیرنده ی توبه حتّی از شمری که بر سینه ی امام نشسته هم می باشند بیگانه اند ، بنابراین با این کج اندیشی راه بازگشت به امامت و طریق وصل به اولیا را سد هم می کنند و بعضاً محفلی که باید سرشار رأفت و محبت به بندگان خدا باشد به دخمه ی بددهانی و اهانت و یهودی صفت خواندن مؤمنان تبدیل شده و ...
 
خدا به ما توفیق شناخت کامل مکتب آل الله را عنایت کند تا که با نام ایشان راه ایشان را سد نکنیم و همیشه بتوانیم حرّ این راه و نشر دهنده رایحه ی مهرورزی آن امامان رئوف باشیم ! 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: