« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
یاسوج
مسؤولان وزارت راه چه بخواهند و چه نخواهند زوار زیادی از مسیر جاده طریق‌الرضا هر ساله عبور می‌کنند که وضعیت بد این جاده منجر به تلفات انسانی زیادی شده است

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، جاده طریق‌الرضا(ع) به مسیری برای تردد زائرین امام هشتم(ع) تبدیل شده و مسافران و شیفتگان امام رضا(ع) از این مسیر به سمت حرم دوست در مشهد مقدس رهسپار می‌شوند.

بخشی از این جاده در شهر یاسوج و در تنگه مهریان قرار گرفته و مسافران از جاده یاسوج به سمت اقلید و سپس مشهد حرکت می‌کنند.

اما جاده طریق‌الرضا(ع) دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است و باید گفت که این جاده همچنان قربانی می‌گیرد که برای پیشگیری از افزایش قربانیان حوادث رانندگی در این جاده مسوولان کشور باید تدابیری اندیشه کنند.

چند روز پیش بود که خبر واژگونی اتوبوس زائرین استان یزد و کشته و زخمی شدن 47 نفر از هموطنانمان که از جاده اقلید- یاسوج عازم کربلای معلی بود مایه تاسف و تاثر شد و این حادثه ناگوار بار دیگر بیانگر حادثه ساز بودن این جاده است و همت مسوولان و‌ دولتمردان را در رفع مشکلات این جاده می‌طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از این جاده در شهر یاسوج قرار دارد، به خبرنگار فارس گفت: جاده طریق‌الرضا که مسیر عبور و تردد زائرین به مشهد و همچنین شلمچه و کربلا است حادثه خیز بوده و دارای نقاط حادثه خیز زیادی است.

سید نورالله جنتی‌پور با بیان اینکه مسوولان باید نقاط حادثه‌خیز این جاده را رفع کنند و توجه بیشتری به این مسیر داشته باشند، گفت: واژگونی اتوبوس در این جاده موجب تاسف شد که انتظار داریم مسوولان برای جلوگیری از افزایش حوادث ناگوار رانندگی اقدام مهمی در این مسیر انجام دهند.

جنتی‌پور از کم توجهی مسوولان به این مناطق انتقاد کرد و افزود: محرومیت ما در همه زمینه‌هاست، چرا که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جاده‌های چهار بانده نسبت به کشور ناچیز است.

وی تاکید کرد: مسوولان امر در سطح کشور نسبت به جاده طریق‌الرضا کم توجهی کردند و موجب شد امروزه شاهد حوادث ناگوار در این مسیر باشیم.

این مسوول بیان کرد: رسانه‌ها طبق رسالتی که دارند به مشکلات این جاده بپردازند و مسوولان را حساس کنند تا بلکه در سطح کشور راهکاری اساسی برای رفع نقاط حادثه‌خیز این جاده که مسیر عبور و تردد به مشهد است اندیشیده شود.

در همین خصوص پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: جاده طریق‌الرضا از خوزستان آغاز می‌شود و بخشی از آن نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

وی با بیان اینکه جاده پاتاوه به دهدشت هم قطعه‌ای از جاده طریق‌الرضا محسوب می‌شود افزود: همه می‌دانند که در استان ما چه زحماتی کشیده شده و چه هزینه‌هایی صرف شده تا محور پاتاوه به دهدشت اجرایی و عملیاتی شود.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه هنوز مقدار زیادی از این جاده باقی مانده و نیاز به اعتبارات بیشتری برای ساخت آن داریم افزود: همچنین در حوزه یاسوج نیز اقدامات خوبی برای چهار بانده کردن محور یاسوج به کاکان انجام شده تا بتوانیم یک قسمت دیگر از جاده طریق‌الرضا(ع) را در استان خودمان برای رفت و آمد آسان‌تر زائران حرم رضوی از سراسر کشور آماده کنیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به غیر از استان ما استان‌های دیگر در این مسیر باید همت به خرج دهند تا جاده طریق‌الرضا کامل شود افزود: قسمتی از این جاده در استان فارس قرار دارد که در حال حاضر این قسمت به دلیل نامناسب بودن و پیچ‌های خطرناک موجب بروز هر حادثه‌ای خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مجوزی از سوی شورای ترافیک استان ما و همچنین پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در این محور صادر نشده است، افزود: اتوبوس‌های زوار از سایر استان‌ها وارد این مسیر می‌شوند و ما نمی‌توانیم به آن‌ها امر و نهی کنیم که از این جاده عبور کنند لذا چنین مشکلاتی را همواره خواهیم داشت.

در طول یک سال دو اتوبوس تاکنون در این جاده به اعماق دره‌ها سقوط کرده‌اند که خوشبختانه در سقوط سال گذشته اتوبوس به ته دره تنها همه مسافران آن مصدوم شدند و هیچ کشته‌ای برجا نگذاشت اما در حادثه واژگونی اتوبوس سال جاری نزدیک به 30 هموطن در این سانحه جان خود را از دست دادند.

با این تفاسیر باید از مسؤولان کشوری خواست تا از این دو حادثه درس عبرت بگیرند و اجازه ندهند که سال آینده دوباره با واژگونی یک اتوبوس دیگر چندین و چند خانواده ایرانی داغدار شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: