« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
علمی پزشکی
یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف هندوانه و انار می‌تواند از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران درباره فواید مصرف میوه‌های شب یلدا، گفت: هندوانه و انار از میوه‌های مخصوص شب یلدا است که هر دو به دلیل داشتن رنگدانه‌های قرمز موادی از قبیل فیتونوترینت و فیتوکمیکال در بدن تولید می‌کند که می‌تواند فواید بسیاری برای بدن داشته باشد.

وی افزود: هندوانه دارای ویتامین‌های حیاتی از قبیل ویتامین A، C، B1 و B6 است علاوه بر این هندوانه حاوی لیکوپن است که این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطان، مقابله کننده با بیماری‌های قلبی و عروقی و ... دارد.


هاشمی یادآور شد: انار نیز دارای مقدار زیادی رنگدانه است که مصرف آن می‌تواند اثر ضد سرطانی، پیشگیری کننده یا درمان خفیف عفونت ادراری، کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه انار باید به همراه دانه‌هایش مورد استفاده قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: دانه‌های انار حاوی مقدار مناسبی چربی است که مصرف آن موجب ایجاد تعادل چربی بدن به سمت چربی‌های خوب می‌شود.
دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود روزانه 3 تا 6 واحد(هر واحد میوه یک میوه با اندازه متوسط مانند سیب است)میوه مصرف کنند اما افراد باید به خاطر داشته باشند به هیچ عنوان نباید برای مصرف مقدار بیشتری میوه آن را جایگزین وعده اصلی (غذا) کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان میوه را به صورت طبیعی مصرف کنند و در صورت تمایل مصرف به آبمیوه از مصرف انواع صنعتی آن خودداری کنند.
سلامت نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: