« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اگر امروز آمریکا بدعهدی‌هایی می‌کند، جمهوری اسلامی ایران نیز با قدرت و با تدبیر متناسب با هر اقدام نقض‌کننده و بدعهدی آمریکایی‌ها، مقابله به مثل می‌کند.
به گزارش آوای رودکوف، معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اگر امروز آمریکا بدعهدی‌هایی می‌کند، جمهوری اسلامی ایران نیز با قدرت و با تدبیر متناسب با هر اقدام نقض‌کننده و بدعهدی آمریکایی‌ها، مقابله به مثل می‌کند.

حجت‌الاسلام مجید انصاری پیش از ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی اظهار داشت: شهیدان ما جان خود را فدای به‌زیستی نوع بشر و زندگی توام با حقوق الهی و شهروندی اسلامی کرده‌اند.

وی بیان داشت: مبانی دینی حقوق شهروندی روشن است و مفتخر به این هستیم که کتاب آسمانی ما آخرین منشور صادر شده از ذات اقدس الهی برای سعادت انسان و زندگی نوع بشر تا قیام قیامت است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ابراز داشت: انسان کامل، موضوع کتاب قرآن است و جالب آنکه انسان کامل از دیدگاه قرآن و مفسران آن از جمله امام راحل اسم اعظم خداوند است.

انصاری با اشاره به اینکه قرآن منشور حقوق شهروندی ابدی بشر است، ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) قبل از بعثت برای دفاع از حقوق مردم مظلوم پیمانی را با جوانان مکه منعقد کرد.

وی اضافه کرد: ما پیرو امام علی (ع) هستیم که نگران حفظ حقوق قاتل خود است و حتی از غذای خود برای قاتلش هم می‌فرستد و این بیانگر رعایت حقوق شهروندی است و امام علی (ع) با این اقدام خود نشان می‌دهد، حتی شمشیر زهرآگین ابن ملجم هم نمی‌تواند، ناقض حقوق شهروندی باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری عنوان کرد: امام خمینی (ره) برای احقاق حقوق شهروندی مردم ایران جان خود را به کف دست گرفت و رنج تبعید و شهادت فرزند و یاران خود را به جان خرید تا حق آزادی، استقلال و عزت ملی به ملت بازگشت.

انصاری افزود: منشور حقوق شهروندی در حقیقت تجمیع معارف قرآنی و معارف فقه اسلامی و عصاره قانون اساسی و اقدامات ارزشمند و افتخارآمیزی است که نظام جمهوری اسلامی در اجرای آن همت گذاشته است و امروز همتی مضاعف را برای برداشتن گام‌های بلدنتر برای دسترسی به قله‌های حقوق شهروندی دارد.

وی از اصول قانون اساسی به ویژه فصل سوم قانون اساسی به عنوان پشتوانه اجرایی و حقوقی منشور حقوق شهروندی نام برد و یادآور شد: منشور حقوق شهروندی حقوق تجمیع شده در قالب یک منشور با 21 عنوان و 120 ماده حقوقی را دارد و به قوانین موضوعه موجود متکی است.

انصاری با اشاره به اهداف انتشار منشور حقوق شهروندی در زمان کنونی ابراز داشت: روحانی از زمان تبلیغات ریاست جمهوری تیم حقوقی‌اش را در ستاد انتخاباتی خود تشکیل داده بود و بر کار آنها نظارت داشت و وعده حقوق شهروندی به عنوان یکی از برنامه‌های رئیس جمهور روحانی در تبلیغات انتخاباتی و مناظراتی مطرح شد و در 100 روز نخست هم پیش‌نویس منشور در سایت گذاشته شد.

وی بیان داشت: نظرات تکمیلی، ارشادی و انتقادی ارزشمندی از جامعه حقوقی و علما و نخبگان درباره منشور حقوق شهروندی ارائه شد و این منشور 18 بار ویراستاری تکمیلی داشته است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تاکید کرد: نظام ما از ابتدا اصلاحاتی که برای اداره کشور و وضع قوانین داشته به مسئله حقوق شهروندی توجه کرده و امروز ایران یکی از معدود کشورهای منطقه خاورمیانه است که انتخابات آزاد و نظام مردمسالاری و دموکراسی را تجربه می‌کند.

انصاری تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم هیچ کاستی در انتخابات وجود ندارد، اما تاکنون حرکت ما در انتخابات افتخارآمیز بوده است و انتخابات در اوج جنگ هم برگزار شد و تمام شهرهای درگیر با جنگ دارای نماینده بودند.

وی متذکر شد: همه مکالمات آمریکایی‌ها را به بهانه مبارزه با تروریسم شنود می‌کنند و این در حالی‌ است که در ایران رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: برجام در حقیقت اقدام بزرگ حقوقی برای گرفتن حقوق مردم ایران بود، زیرا به بهانه هسته‌ای بسیاری از حقوق ملت ما را نقض کرده بودند.

انصاری بیان داشت: کار جهادگونه برای امنیت فکری، امنیت سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در دولت یازدهم انجام شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز آمریکا بدعهدی‌هایی می‌کند، جمهوری اسلامی ایران نیز با قدرت و با تدبیر متناسب با هر اقدام نقض‌کننده و بدعهدی آمریکایی‌ها، مقابله به مثل می‌کند و در دفاع از حقوق ملت ایران کوتاه نمی‌آید امروز در سایه برجام بسیاری از حقوق ما گرفته شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: تعجب می‌کنم و تأسف می‌خورم بعضی‌ها بعد از انتشار منشور حقوق شهروندی به جای خوشحال شدن، بدحال شدند.

انصاری متذکر شد: سیاسی قلمداد کردن منشور حقوق شهروندی جفای به کشور است، زیرا این منشور یک سند فانتزی برای ظاهرسازی در برابر قطعنامه‌های ضد حقوق بشری بیگانگان و یک سند جناحی و سیاسی نیست، بلکه یک سند حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه پرونده پول‌های گمشده را در کمیسیون حقوقی دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: لایحه مبارزه با فساد و برداشتن رانت اطلاعاتی به عنوان بزرگترین رانت را تدوین کرده‌ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهور به دفاع از دستاوردهای برجام پرداخت و اظهار داشت: افرادی که می‌گویند، برجام یعنی هیچ، چرا به مردم دروغ می‌گویند، آیا تولید نفت ما از یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز امروز به 4 میلیون بشکه در روز رسیده است یا خیر.

انصاری اضافه کرد: آیا فروش نفت ما از 970 بشکه در روز به 2.5 میلیون بشکه رسیده است یا خیر و آیا میزان استحصال نفت در حوزه مشترک با عراق از 70 هزار بشکه در روز امروز به 200 هزار بشکه رسیده است یا خیر.

وی گفت: آیا این آرزوی دولت و نظام نبود که در حوزه مشترک گاز ایران و قطر که برداشت ما یک دهم قطر بود، بتوانیم رشد کنیم و امروز در برداشت گاز از ذخایر مشترک با قطر به اندازه آنها رسیده‌ایم.

انصاری ابراز کرد: آیا کشتی‌های ما امروز آزادانه تردد می‌کنند یا نمی‌کنند و آیا امروز قطعات و دارو به راحتی وارد کشور می‌شود یا خیر.

وی تصریح کرد: اما هنوز بدعهدی آمریکایی‌ها موجب شده تا در مبادلات بزرگ بانکی مشکلاتی داشته باشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تاکید کرد: در نقد مسائل نباید منافع ملی را فدا کنیم و امید ملی را بکُشیم، زیرا دشمنان ما امید مردم ما را نشانه گرفته‌اند و ملت ناامید، ملت شکست خورده است.

انصاری تصریح کرد: گاهی تعبیرهایی که رادیو رژیم صهیونیستی راجع به مسائل ایران به کار می‌برد را برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها در داخل کشور انتشار می‌دهند.

وی افزود: توفیق دولت، توفیق رئیس جمهور و اعضای دولت نیست، بلکه گزارش افتخارات تمام قوا و کارکنان است، مگر بدون کمک دیگر قوا می‌توان از حقوق مردم دفاع کرد و مجلس و قوه قضاییه در برجام به دولت کمک کردند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ابراز داشت: تصویر مشوش و تخریب شده از مسؤولان نظام به غیر از تخریب بنیان‌های اقتدار ملی ما چیز دیگری نیست و دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت به لحاظ فشارهای تخریبی است و شخص رئیس جمهوری مورد تخریب زیادی قرار می‌گیرد.

انصاری از 5.4 درصد رشد اقتصادی در سه ماهه نخست و 9.2 درصد رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: رشد اقتصادی کشور دو درصد بیشتر از وعده داده شده از سوی رئیس جمهوری است.

وی تاکید کرد: سند اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در استان کرمان یکی از نمونه‌های بارز در این زمینه به شمار می‌رود.

انصاری گفت: در حالی که در زمان آغاز به کار رئیس جمهور دولت یازدهم فقط 18 روز ذخیره گندم داشتیم، اما امروز برای 18 ماه ذخیره استراتژیک گندم داریم.

وی بیان داشت: دولت با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است و ما با انبوه بدهی دولت گذشته مواجه بودیم و پرداخت بدهی به بانک‌ها را آغاز کردیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت یازدهم، حاشیه‌سازی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد، زیرا دعوای جناحی و رقابت‌های مخرب جناحی به غیر از زیان چیزی برای کشور ندارد.

انصاری ابراز داشت: اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هر آن که در زیر خیمه نظام و ولایت قرار دارند، سوار بر یک کشتی هستند.

وی تصریح کرد: آنهایی که می‌گویند، مردم نان ندارند بخورند، آن گاه هواپیما می‌خرند، آیا می‌دانند، یک دلار برای خرید هواپیماها ندادیم و همه آن از فاینانس و سرمایه‌گذاری خودشان است.

انصاری تصریح کرد: از صندوق ذخیره ارزی برای بهداشت و درمان و تثبیت آب‌های مرزی با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی هزینه می‌کنیم.

 

فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: