« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
یاسوج
از روز یکشنبه پنجم دی‌ماه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری، بارش باران و برف و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف : براساس نقشه‌های پیش‌بینی و تصاویر ماهواره‌ای و رادارهای هواشناسی امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات گرم از عرض‌های جنوبی دما در بیشتر مناطق کشور به خصوص نیمه غربی روند افزایش نسبی خواهد داشت و جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد بود براین اساس در شهرهای صنعتی به سبب افزایش آلاینده‌های جوی شاخص کیفیت آلودگی هوا به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

روز شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده جنوب غرب کشور را در برخواهد گرفت و شدت بارش‌های در استان‌های کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

روز شنبه هفته آینده به وزش شدید باد گرم جنوبی بر روی سواحل خزر افزایش محسوس دما به طور موقت در این مناطق رخ می‌دهد و روز یکشنبه با شمالی‌ شدن جریانات روی دریای خزر و نفوذ آن به سواحل غربی دریا در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف در استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و روز یکشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، جنوب غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت.

بر این اساس‌‌ روز شنبه 95/10/4 بارش برف و باران در ایلام، کرمانشاه، لرستان و چهار محال و بختیاری،  بارش برف در کردستان و بتدریج در همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه 95/10/5‌ بارش برف و باران در ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهار محال و بختیاری و بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران در گیلان و نیمه غربی مازندران و بارش باران و برف در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود همچنین روز شنبه آسمان تهران کمی ابری و غبارآلود، اواخر وقت بارش باران و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود؛ بشینیه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 4 درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سوم آذرماه امسال 22.9 درصد بارش سال گذشته ثبت شد.فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: