« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
10 نفر در انفجار مهیب عصر روز پنجشنبه در پارکینگ دادسرای مرکزی ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه زخمی شدند که وضع یکی از مصدومین وخیم گزارش شده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، اولین گزارش ها حاکی است که انفجار بمب در داخل یک دستگاه خودرو و در پارکینگ اختصاصی دادستان ها و قضات رخ داده است.
این انفجار در درب دادسرا رخ داده که دادگاههای جزایی در آن قرار دارند.
رسانه های ترکیه خبر دادند که در پی این انفجار، درگیری مسلحانه ای بین مهاجمان با پلیس رخ داده و در جریان آن دو مهاجم کشته شده و یک نفر نیز متواری شده است.
پس از انفجار شمار زیادی آمبولانس و خودروی آتش نشانی و نیروی پلیس به منطقه اعزام شده است.
پلیس تمامی راههای منتهی به منطقه را بسته و همانند رویدادهای تروریستی گذشته، دادستانی ممنوعیت رسانه ای در خصوص این رویداد اعلام کرده است.
آناتولی خبرگزاری رسمی ترکیه هم گزارش داد که دو مهاجم تروریست در درگیری با پلیس کشته شدند و جستجو برای دستگیری یک مهاجم احتمالی دیگر ادامه دارد.
همچنین میسکت دیکمن رئیس شعبه ازمیر انجمن روزنامه نگاران ترکیه از احتمال انفجار در دو خودرو خبر داد.
ادعا شده است که دو تروریست که در درگیری با پلیس کشته شده اند، سلاح در دست داشتند.
چاغاتای آکار رئیس کانون وکلای ازمیر نیز به رسانه ها گفت: انفجار بسیار شدید بود و اکنون شمار زیادی آمبولانس به منطقه اعزام شده است.
او افزود: خوشبختانه پنجشنبه ها عموما دادسرا چندان شلوغ نیست و این امر از بروز تلفات احتمالی بیشتر جلوگیری کرده است.
این انفجار در حالی رخ می دهد که در اولین ساعات سال نو میلادی، استانبول شاهد حمله تروریستی در یک مکان تفریحی بود و در این حمله مهاجم بعد از کشتن 39 نفر و زخمی کردن 65 نفر متواری شد.
خاورم/2011/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: