« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی در خصوص مسائل ایران و جهان، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی 24 ساعت اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از جام نیـوز، اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی در خصوص مسائل ایران و جهان، که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی 24 ساعت اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

اسپوتنیک: امروزه تقریبا هیچ نوع فناوری نوین نیست که شما نتوانید جایگاهی برای ایرانی‌ها در آن پیدا کنید. اگر ایرانی‌ها به توقف چرخه فناوری هسته ای رضایت می‌دادند، قطعا فشارهای غرب برای توقف بقیه فعالیت‌های ایران در زمینه سایر فناوری‌های نوین و عالی افزایش پیدا می‌کرد.

دبکا فایل: راه اندازی اپراتور تلفن همراه سوریه توسط ایران، موجب توسعه نفوذ اطلاعاتی سپاه پاسداران در سوریه خواهد شد.

دبکا فایل: با توجه به قرارداد اخیر ایران و سوریه، سپاه ایران برای نصب دکل های مخابراتی و آنتن های تلفن همراه در سراسر سوریه اقدام خواهد کرد و فرصتی مناسب برای رصد اتفاقات در داخل و خارج سوریه خواهد داشت و از این طریق در مرزهای سوریه با اسرائیل، اردن، لبنان، ترکیه و عراق اقدامات اطلاعاتی خود را پیگیری خواهد کرد.

در پی امضای 5 سند همکاری میان ایران و سوریه، رسانه های سعودی این مسئله را نفوذ اقتصادی ایران در سوریه بعد از نفوذ نظامی قلمداد و اعلام کردند که ایران در حال بهره برداری از حمایت نظامی در سوریه است.

رادیو فردا: اتحادیه اروپا تحریم های علیه برخی شرکت های ایرانی را لغو کرد.
 
در بیانیه ای که بر روی وب‌سایت رسمی شورای اتحادیه منتشر شده شرکت بیمه معلم، شرکت مدیریت و عملیات پتروپارس، شرکت مهندسی منابع پتروپارس، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت گاز مایع ایران، شرکت تجاری و حمل و نقل هانسیاتیک و همچنین ناصر باطنی از فهرست تحریم‌ها خارج شدند.

در این بیانیه بانک صادرات شعبه لندن نیز از جمله مجموعه‌های حذف شده از لیست تحریمی‌ها اعلام شده است.

بی بی سی/ حقیقت نژاد: روحانی در مصاحبه مطبوعاتی روز گذشته اش ادعای نادرستی را مبنی بر اینکه "روابط ایران با بانک های بزرگ جهانی عادی شده است" مطرح کرد در حالیکه همه می دانند اکنون مهمترین پاشنه آشیل اجرای برجام، عادی نشدن روابط ایران با بانک های بزرگ است که به موضوعی مهم تبدیل شده است.

با صحبت هایی که روحانی در خصوص برجام داشت می توان نتیجه گرفت که استراتژی تبلیغاتی دولت در انتخابات 96 بر محوریت برجام استوار است

توییت حقیقت نژاد، تحلیلگر بی بی سی درباره کنفرانس خبری روحانی
 
من و تو: روحانی برخلاف نشست های خبری پیشین که پاسخ به سئوال درباره رفع حصر را پرهیجان جواب می داد؛ این بار بدون اینکه اسمی از آنها به میان بیاورد، از آن گذشت.
به طور کلی روحانی در موضوعات مختلف نیز مواضعی میانه گرفت.
 
جان کری در گفتگو با اسکای نیوز عربی: تحریم‌ها علیه ایران به دلیل "حمایت تهران از تروریسم" تمدید شده است.

ان‌بی‌سی‌نیوز: سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که "آیا دولت اوباما لغو نشدن برجام در دولت ترامپ را برای ایران تضمین کرده است؟" گفت: «ما درباره تصمیم‌های دولت بعدی، به هیچ کشوری تضمین نداده‌ایم. دولت بعدی کاری می‌کند که آن را همسو با منافع ایالات متحده بداند.»

بی‌ بی‌ سی: رنوی فرانسه در گزارش سالانه خود اعلام کرده که به لطف بازارهای اروپایی و ایران، در سال گذشته میلادی به رکورد جدیدی در فروش دست یافته است. فروش خودروهای رنو سال پیش در ایران بیش از ۱۱۰ درصد رشد داشت.

پیش‌تر هم شرکت خودروسازی پژو سیتروئن اعلام کرده بود که افزایش فروش خودرو در ایران و ترمیم بازار خودروی اروپا موجب شده تا این شرکت بهترین عملکرد سالانه خود از سال ۲۰۱۰ تاکنون را تجربه کند.
 
زیتون/ رمضان پور: پلمب دفاتر مشاوران هاشمی به معنای اخراج فوری این نیروهاست. هدف از اخراج ها، خارج کردن همراهان هاشمی از موقعیت‌های دولتی و مناصبی است که منجر به اطلاع از امور کشور می‌شود.

این اقدام نشانه بی‌اعتمادی شدید جناح‌های حاکم به هاشمی و همکاران اوست. با این اخراج‌ها شبکه ارتباطی متکی به هاشمی در بدنه حاکمیت از هم می‌پاشد و فرایند کار در مجمع تشخیص مصلحت متوقف می‌شود و حتی می‌تواند بر روند انتخاب رییس بعدی آن تاثیر بگذارد و به انتخاب فردی نزدیک به تندروها کمک کند.
 
بی‌ بی‌ سی: به نظر نمی‌رسد که "وحدت و همدلی" مورد نظر روحانی، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده چندان بتواند دوام آورد.
 
من و تو/ احسان مهرابی روزنامه نگار: چهره هایی چون حسن خمینی، محمد خاتمی و ناطق نوری در کوتاه مدت می توانند باعث وحدت بین اصلاح طلبان و میانه روها شوند.

فوت هاشمی نیز به لحاظ عاطفی میتواند شرایطی را برای رای بیشتر به روحانی فراهم کند.
 
توییت "زلمی خلیل زاد" سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان: آیا یک شباهت غیرعادی بین سفیر جدید ایران در عراق با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق وجود ندارد ؟
 
لوموند دیپلماتیک:
«رهبران سعودی در همه جا دست ايران را می بينند و همه جا جار می زنند که ايران چهار پايتخت عربی (بغداد، صنعا، بيروت و دمشق) را زير کنترل خود دارد.»

اگر ديپلمات هاي ساکن رياض بر روي نکته اي توافق داشته باشند، اينست که رهبران سعودي هر مسئله مربوط به اوضاع منطقه را از نگاه «تهديد ايران» بررسي مي کنند.

نشریه فرانسوی لوموند دیپلماتیک: «عربستان سعودي غرقه در شن هاي روان خاورميانه»

 ملک سلمان با چالش های گوناگونی روبروست. جنگ در يمن در گِل فرورفته و در سوريه، عراق و لبنان نيز، عربستان با شکست هائی مواجه شده است. اصلاحات اقتصادی با انتقادهای عديده ای مواجه است، هنوز مسئله جانشينی پادشاه بی پاسخ مانده است
 
اینستاگرام/علی مطهری:
رسول اکرم هیچ گاه دشمن شکست خورده را تحقیر نکرد آنچنان که ما سرنشینان قایق آمریکایی را که به اشتباه وارد آبهای ما شده و به اسارت درآمده و خود را باخته بودند نه یک بار و دوبار- که طبیعی است- بلکه بارها و بارها از تلویزیون نمایش دادیم. علت آن این بود که پیغمبر اسلام به دنبال هدایت انسان‌ها بود نه انتقام گیری.

واشنگتن تايمز: بيشترين اعتراضات به مراسم تحليف روسای جمهور آمريكا، بيست تا سی هزار نفر بوده است.
 پيش بينی ها حاكی از اينست كه تعداد بسيار بيشتری در روز تحلیف ترامپ به خيابان ها بيايند.
 
واشنگتن تايمز: انتظار می‌رود اعتراضات نسبت به مراسم تحليف ترامپ به حدی باشد كه در نوع خود يك ركورد شكنی محسوب شود
 
ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از انگشت‌شمار مردانی است که‌ عکسش روی جلد مجله جنسی Playboy منتشر شده است!
 
تلگراف: سازمان اطلاعاتی انگلیس از میان دانش‌آموزان دختر 13 تا 15 ساله جاسوس استخدام می‌کند. داوطلبان پس از پذیرش در آزمون رقابتی، در حوزه سایبری به خدمت گرفته می‌شوند.

اسپوتنیک: وزارت دفاع آلمان قصد برگزاری دوره آموزشی جنسی برای سربازانش دارد. اولین جلسه این دوره توسط شخص خانم وزیر دفاع آلمان برگزار خواهد شد.
در این دوره سربازان آلمانی طرز استفاده از تمام استعدادها و توانایی‌های افراد با گرایشات مختلف جنسی را فرامی‌گیرند.
وزارت دفاع آلمان به افراد "همجنسگرا" و "تراجنسی" وعده داده است که در صورت پیوستن به ارتش، تمام شرایط لازم را برای آنان فراهم می‌کند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: