« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
به گفته Geekbench و XDA، دو کمپانی وان پلاس و میزو در نتایج آزمایشات بنچمارک بعضی از محصولات خود تقلب کرده اند. اسمارت فون های مورد بحث OnePlus 3T و Meizu Pro 6 هستند.
آوای رودکوف: گفته می شود که این دو مدل می توانند با تشخیص زمانی که مورد تست های بنچمارک قرار می گیرند، عملکرد خود را طوری تغییر دهند که امتیاز بالاتری را در بنچمارک کسب کنند. وان پلاس نیز به دفاع از خود برآمده و گفته است که برای بهبود تجربه کاربری در بعضی بازی هایی که از گرافیک بالاتری برخوردارند "مکانیسم های خاصی را در بیلدهای نوقا" به کار گرفته که به پردازنده اجازه می دهد عملکرد سریعتری داشته باشد. در ادامه با تک شات همراه باشید.


در نتیجه، با باز شدن این اپلیکیشن ها که An Tu Tu و GeekBench را نیز شامل می شوند، پردازنده سریعتر عمل می کند و امتیاز های بنچمارک بطور مصنوعی افزایش می یابند. این نخستین باری نیست که نتایج تست های بنچمارک مورد سوال قرار گرفته اند. در سال 2014 نیز سامسونگ، انویدیا را به نقض حقوق ثبت اختراع متهم کرد و اعلام کرد که انویدیا امتیازهای بنچمارک پردازنده Tegra K1 را افزایش داده است. این کار ظاهراً به این دلیل انجام شده بود که K1 به نظر قدرتمندتر از اگزینوس 5433 که در آن زمان در بعضی نسخه های گلکسی نوت 4 به کار رفته بود، ظاهر شود. اچ تی سی هم گویا علمکرد پردازنده در چند مدل را در تست های بنچمارک دستکاری کرده بود.


با در نظر گرفتن اینکه نتایج تست های An Tu Tu و Geekbench که بر روی وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی انجام شده اند احتمالا دستکاری شده هستند، این پرسش پیش می آید که آیا OnePlus 3T واقعا استحقاق این را دارد که با ثبت امتیاز میانگین 163000، به عنوان گوشی اندرویدی که سال گذشته بالاترین امتیاز را در آنتوتو کسب کرده شناخته شود؟ وان پلاس 3 نیز با کسب امتیاز میانگین 147000 بالاترین رتبه را به دست آورد.


فعلا بد نیست کنار این امتیازها علامتی بگذاریم و منتظر بمانیم تا وان پلاس اصالت آنها را ثابت کند. وان پلاس اعلام کرده عاملی که باعث عملکرد سریعتر پردازنده در هنگام باز بودن بعضی اپلیکیشن ها می شود را در بیلدهای آتی سیستم عامل Oxygen اسمارت فون های وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی حذف خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: