« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
فعالان آمریکایی در اعتراض به موضع سختگیرانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از مهاجران این کشور خواستند امروز /پنجشنبه/ با خودداری از خرید و حضور در مدارس و محل کار، بر نقش مهم خود در جامعه آمریکا تاکید کنند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری رویترز، «روز بدون مهاجران» در واکنش به وعده های ترامپ درباره سرکوب مهاجرت غیرقانونی و فرمان اجرایی اش برای ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور عمدتا مسلمان که از سوی یک قاضی فدرال به تعلیق درآمد، تعیین شده است.
این اقدام در پی انتقادهای هفته گذشته در واکنش به بازداشت 680 مهاجر غیرقانونی در آمریکا صورت می گیرد که زنگ هشدار را در بین گروه های حامی حقوق مهاجران به صدا در آورده است.
در دست نوشته هایی که درباره اعتصاب امروز در فضای مجازی به شکل گسترده ای به اشتراک گذاشته شده، خطاب به ترامپ نوشته شده است: «آقای رئیس جمهور، بدون ما و کمک ما کشور فلج می شود. »
هنوز معلوم نیست که چه تعداد قصد دارند در این اعتصاب شرکت کنند، اما یکی از گروه هایی که مطابق انتظار از این مساله استقبال کرده است، صاحبان رستوران ها هستند.
«خوزه اندرس» سرآشپز اسپانیای تبار یک رستوران آمریکایی گفت: افرادی که حتی یک روز هم از کار خود غیبت نداشته اند، می گویند که نمی خواهند روز پنجشنبه سر کار حاضر شوند. آنها می خواهند با حاضر نشدن در محل کارشان حضور خود را در اعتراض مردم نشان دهند.تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که بگویم، من هم از شما حمایت می کنم.
اندرس گفت: میلیون ها آمریکایی لاتین تبار و مهاجر احساس می کنند تحت فشار هستند و کنار گذاشته شده اند. آنها می خواهند بخشی از رویای آمریکایی باشند.
ده ها رستوران که بشدت به کارگران مهاجر وابسته هستند و همچنین صاحبان دیگر مشاغل در شهرهای فیلادلفیا، نیویورک، هوستون، رالی در شمال کالیفرنیا وعده داده اند به نشانه ابراز همبستگی با عدم حضور کارگران شان کسب و کار خود را امروز پنجشنبه تعطیل کنند.
در نیویورک صاحبان رستوران زنجیره ای «بلوریبون» گفته اند که تعدادی از شعب خود را با وجود تاثیر اقتصادی آن تعطیل خواهند کرد.
بر اساس گزارش رسانه های اجتماعی، ده ها رستوران در واشنگتن نیز در صدد تعطیل کردن کسب و کار خود در «روز بدون مهاجران» در آمریکا هستند.
به گزارش ایرنا، فرمان اجرایی که ترامپ 8 بهمن ماه صادر کرد و به موجب آن ورود مهاجران هفت کشور مسلمان و مهاجران سوری را منع کرد، واکنش های گسترده ای را در آمریکا داشت و به دنبال تعلیق اولیه آن توسط یک قاضی فدرال، دادگاه استیناف نیز به توقف اجرای این فرمان رای داد.
اروپام**9158**1144
مترجم: بهجت عباسی* انتشار دهنده: علیرضا جباری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: