« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
دکتر آیت پیمان
دکتر آیت پیمان ؛ خواستار امتثال امر مراجع عظام در برگزاری آیین های هرچه با شکوه تر غدیر در جهان شیعیان محب ولایت علوی و ارادتمندان خاندان رسالت شد .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ از یاسوج؛دکتر آیت پیمان رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی به مناسبت عید سعید غدیر خم بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد . وی خواستار امتثال امر مراجع عظام در برگزاری آیین های هرچه با شکوه تر غدیر در جهان شیعیان محب ولایت علوی و ارادتمندان خاندان رسالت شد . متن پیام رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی و دبیر شورای عالی دین پژوهان کشور به شرح زیر است .

بسم الله الرحمن رحیم

غدیر ، روز اکمال دین محمدی ( ص) و ابلاغ و پذیرش مکتب ولایت علوی ( ع)  است که همه اسلام خواهان و حق طلبان عالم باید آن را گرامی بدارند.

ابلاغ ولایت نقطه اتکای نجات بشریت از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها بود و تا با تمسک به این اصل بزرگ، و پیروی از خط مشی تبیین شده در غدیر جهانی دینی را پدید آورد.

اهمیت غدیر در پیشگاه خداوند و در قرآن کریم آن گونه است که اگر پیامبر (ص) جانشینی حضرت علی(ع) را در آخرین سفر حج خود اعلام نمی‌کردند،  رسالت نبوی که حاصل و نتیجه نهایی بعثت همه انبیاء الهی است ناتمام میماند .

خطابه غدیر  پیامبر خاتم ، عصاره و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی و سرنوشت ‌ساز ترین واقعه تاریخ است که تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا بود و آنچه می‎توانست تمامی نقشه‌های منافقان را خنثی و اسلام ناب را در تمامی اعصار تاریخ حفظ کند ، عمل به فرامین الهی غدیر و پذیرش تعیین جانشین پیامبر و اعلام رسمی آن بود که مع الاسف دنیا طلبان و اسیر شدگان به کید شیاطین از آن سرپیچی کردند و بشر را از صراط مستقیم هدایت خارج نمودند .

حال در این زمان نقش حساس و حیاتی ولایت فقیه  و نهاد معظم فقاهت و مرجعییت در جامعه اسلامی،  همان استمرار بخشی و احیاگری غدیر و تنها عامل وحدت و انسجام امت اسلامی پس از پیامبر و امامان معصوم است و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و منافقان عصر حاضر و مانع از انحراف امت اسلامی از اصول خواهد بود.

در پرتو معارف غدیر و آموزه های آن ،  اعتقاد داریم که از دیدگاه ائمه  معصومین(ع)، غایت اصلی حکومت اسلامی که این زمان  در ایران اسلامی ، با هزینه خون شهیدان راه حق  و مجاهدات امام ره و جان فشانی یاران صدیقش برقرار گردید ، و در دست دولتمردان کنونی قرار گرفته است ، حفاظت از مردم، در ابعاد و جنبه‌های مختلف آن، و خدمت به آنان برای تأمین سعادت دنیوی و اخروی است .

بر این اساس رفاه و امنیت جامعه اسلامی و تعلیم و تربیت موفق و رشد فرهنگی جامعه، پیگیری تحقق اهداف جمهوری اسلامی  و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ، تنها راه عمل به فرمان های روشن الهی در یوم غدیر است .

با نظر به جایگاه عید غدیر در قرآن، احادیث و روایات،  و تکلیف تعظیم شعائر الهی ، و امتثال امر مرجعیت شیعه دامت برکاتهم ، برگزاری جشنهای بزرگ  و محتوایی و پیام دار غدیر در جهان توسط پیروان اسلام ناب محمدی را تکلیف بزرگ خود و همگان میدانیم .

وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب .

و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ .

 قم . ۱۳ ذی الحجه  ۱۴۳۸

 آیت پیمان  رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: