« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
در فقه اسلامی درباره نوع پوشش، بر رعایت برخی موارد تأکید شده است از جمله اینکه نوع و رنگ لباس نباید برای خودنمایی و شهرت و جلب توجه دیگران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، فتاح بدری در جمع مربیان و اولیای دانش‌آموزان مقطع متوسطه ی اول شهرستان لنده، نقش والدین را در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یادآور شد و اظهار داشت: در منابع اسلامی حقوق و وظایفی برای والدین نسبت به فرزندان به طور عموم تعریف شده است.

وی افزود: تربیت صحیح، وقت گذاشتن، توجه به روح و روان و نیازهای مادی و معنوی از جمله حقوقی است که والدین نسبت به فرزندان خود باید رعایت کنند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش لنده تصریح کرد: محبت و مهرورزی والدین نسبت به فرزندان، با توجه به آیاتن و روایت و احادیث منقول از معصومین دارای حسنه‌های بسیاری بوده که خداوند در روز قیامت شادابی و مسروری را برای والدین قرار خواهد داد.

بدری به نقش بصیرتی و آگاهی بخشی والدین اشاره کرد و اذعان داشت: بسیاری از انحرافات در نسل جدید و فرزندان و دانش‌آموزان به دلیل عدم آگاهی و عدم بصیرت فرزندان نسبت به آن عمل و رفتار است.

وی تأکید کرد: والدین الگوی رفتاری فرزندان بوده و فرزندان آئینه تمام نمای والدین خود هستند؛ یعنی از والدین خود به عنوان الگوی رفتاری استفاده می‌کنند.

* ضرورت آموختن فرهنگ پوشش

مسئول ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش لنده گفت: یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته و امسال مورد توجه اداره آموزش و پرورش قرار گرفته بحث پوشش دانش‌آموزان بوده که در مدارش دخترانه به طور کامل اجرایی شده و امسال بنا داریم در مدارس پسرانه هم اجرایی شود.

بدری اذعان داشت: توجه به نوع پوشش فرزندان در خانه و محیط اجتماعی می‌تواند آنان را از بسیاری نا امنی‌ها برهاند خصوصاً در مدارس دخترانه.

وی ابراز داشت: نوع پوشش انسان بستگی به شخصیت او داشته و پوشش و حجاب متعلق به دختران و یا پسران صرف نبوده؛ بلکه هر انسان با شخصیتی باید پوشش و حجاب خود را رعایت کند.

بدری با اشاره به تأثیر نحوه لباس پوشیدن دانش‌آموزان در شخصیت آنان گفت: هر لباسی حامل پیام و فرهنگ خاصی است.

بدری اذعان داشت: پوشیدن لباس، امری فطری است، ولی نوع لباس، نشانه شخصیت آدمی است. هر لباسی، حامل فرهنگی ویژه و نشان دهنده نگرش و شخصیت صاحب آن است.

مدرس کلاسهای آموزش خانواده افزود ،اسلام افزون بر بیان مسئله پوشش و حدود آن، درباره نوع پوشش نیز دستورهایی داده است. در فقه اسلامی درباره نوع پوشش، بر رعایت برخی موارد تأکید شده است از جمله اینکه نوع و رنگ لباس نباید برای خودنمایی و شهرت و جلب توجه دیگران باشد. بهترین لباس، لباسی است که همه مردم از آن استفاده می کنند. از امام صادق علیه السلام روایت شده است: «لباسی که به عنوان شهرت و خودنمایی از آن استفاده می شود، مبغوض خداوند است

وی افزود: امام صادق (ع) نقل می‌کند که خداوند متعال به یکی از پیامبران خود فرموده به قومت بگو لباس دشمن را نپوشید، غذای دشمن را نخورید و خود را به شکل دشمن درنیاورید، چراکه هر زمانی که چشم به فرهنگ بیگانگان دوخته شود خود را هیچ انگاشته و پوچ می‌یابید.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش لنده با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امسال همه کارکنان اداره آموزش و پرورش، دانش‌آموزان، دختر و پسر باید لباس متحدالشکل داشته و رعایت ظواهر اسلامی به طور کامل رعایت شود.

* موبایل تهدیدی برای فضای امن مدارس

بدری در ادامه با اشاره به جلوگیری از آرایشات ، تزئینات، جواهرات، و حلقه‌ها و مدها در مدارس گفت: یکی از مواردی که فضای امن مدارس را تهدید می‌کند بحث ورود موبایل توسط دانش‌آموزان به مدارس است.

وی افزود: با توجه به این امر و خطرات ناشی از آن از آوردن موبایل توسط دانش‌اموزان به مدارس جلوگیری می‌شود.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش لنده در پایان یادآور شد: ثبت‌نام به موقع و توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در آینده فرزندان نقش بسزایی داشته‌ باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
فيصل ضرغامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
0
اقاي بدري محترم پوشش يه امر ازادنه است وهر فردي مطابق ذوق وسليقه خود مي پوشد ومطئنا نگاه بخشنامه اي نه تنها راهگشا نيست بلكه مانع تعالي روحي افراد مي شود اي كاش به جاي اينكه به اين همه محدوديت فكر كنيد به فكر رفع مشكلات اموزشي وتلاش در جهت ساختن شهرونداني مقتدر گام برداريد .دانش اموز قوي وپرسشگر نه تنها عامل اصلي ترقي وتوسعه است بلكه اينده را بهتر از امروز خواهد ساخت .

پاسخ ما:با سلام و احترام فراوان خدمت برادر و نخبه ی عزیزمان جناب ضرغامی
ما هم با نظر شما موافق هستیم اما بعنوان کسی که بیش از 21 سال در همه ی مقاطع تحصیلی و حتی اداری کار کردیم خدمتتان عرض کنیم اولا مخاطب ما دانش آموزان بودند و اما بعد این موضوع در بحث روانی آثار فراوانی دارد بنده همیشه اعتقاد داشتم که دانش آموزان همیشه هفته اول را فقط نگاهشون به لباس ، کیف ،کفش و غیره همدیگر است و گاها می بینیم بعضیها آخرین مد را می پوشند و بعضیها که ندارند ضعیف می پوشند و همین جا روح بعضیها آسیب می بیند خصوصا دختران که تا حدودی چشم هم چشمی دارند و یا همین دوگانگی در پوشش باعث ایجاد درخواست و بهانه برای دانش اموزان دیگر از اولیاء می شود و ....بنابراین حضرتعالی استاد هستید و می دانید یادگیری و پیشرفت تحصیلی فقط در سایه ی ارامش روحی و روانی امکان پذیر خواهد بود.
مثالی می زنم ،یکی از همکاران اداری ما نقل می کرد دوران دانش اموزی دوستی داشتم که یک جفت کفش زیبا داشت وی می گفت بعضی شبها تا صبح توفکر و رویای این کفشها بودم
فيصل ضرغامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
0
0
جناب بدري حتما دغدغه شما بجاست واز سر دلسوزي است واين قابل تقديره در صورتي كه انگيزه اي غير از اين نداشته باشد .اموزش وپرورش مي تواند بخشي از تن خواه خود يا اينكه خيرين را به اين مسئله وارد سازد .پيشنهاد ميشه در تعاوني فرهنگيان سهامي را به اين گونه دانش اموزان نسبت دادتا در مواقع لازم استفاده كرد .وحتي ميشود اگه خلاف قانون نباشد يه منبع درامدي براي اين سري افراد در نظر گرفت .ولي دغدغه من اينه كه نكنه در قالب دلسوزي محدوديت براي دانش اموزاني بوجود ايد كه در اين سن ميخواهند ازادانه زندگي كنند ولي كنترل شده .با تشكر از شما

پاسخ:دغدغه حضرتعالی بجاست و پیشنهاد شما حتمادر جلسات مربوطه طرح خواهد شد.متشکریم
مصطفی شکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
سلام استاد تحلیل و سخنان زیبایی داشتید انشاء الله موفق باشید.
ربانی مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
0
ویل دورانت (مورخ معروف)

زنان دریافتند که دست و دل بازی مایه طعن و تحقیر است و این امر را به دختران خود یاد دادند.

عفت، زن را توانا می سازد که با جستجوی بیشتری عاشق خود را، یعنی کسی را که افتخار پدری فرزندان او را خواهد داشت، برگزیند.

تولستوی (نویسنده و فیلسوف روسی)

مسبب ازدیاد طلاق در اروپا، تمئن فاسد و اختلاط جنسی (و نبودن حجاب) است که زن به واسطه معاشرت با مردی که موافق میل توست، از زوج اولی بی میل می گردد و محبت صادقانه که اساس رابطه ی عایله است، در اروپا نادر است.

وکتور هوگو (نویسنده معروف فرانسوی)

اصولا زن، عفیف، زیبا و دلپسند است. وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتی می دهد که قویترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست، و مردان را به خضوع و تعظیم در مقابل زن وا می دارد.

ژان ژاک روسو(فیلسوف فرانسوی)

شبیه شدن زنان به مردان، باعث تسلط مردان بر آنها می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: