« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۲۰۸ بیمار ایدزی خبر داد و گفت: الگوی انتقال بیماری ایدز طی چند سال اخیر تغییر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف  ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در همایش «زن سالم، جامعه سالم» اظهار داشت: در کشور آمریکا 17 درصد زنان سیگاری، 36 درصد چاق و 33 درصد فشار خون دارند.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه در کشور آمریکا بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و سکته مغزی سه دلیل اصلی مرگ و میر است، عنوان کرد: در کشور ایران نیز همین 3 بیماری جزو اولین دلایل مرگ و میر است.

ایلامی ابراز کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای سالم ماندن باید تغذیه مناسب، ورزش کافی، خواب و رفتار مناسب، ایمن سازی، تست غربالگری و توجه به سلامت معنوی داشت.

 ایلامی با بیان اینکه در طب پیشگیری ایمن سازی و تست غربالگری مورد تاکید است، افزود: با توجه به فراونی بیماری‌ها این دو مورد در کشور‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه در زنان شایعه است، ادامه داد: تا پایان شهریور بیش از 36 هزار بیمار ایدزی شناسایی شده که 17 درصد آنان زن هستند.

ایلامی از شناسایی 208 بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: الگوی انتقال بیماری ایدز طی چند سال اخیر تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ایدز درمان ندارد ولی راه‌های پیشگیری وجود دارد که تا 85 درصد می‌تواند ریسک انتقال را کنترل کند.

ایلامی افزود: 128 بیمار مبتلا به هپاتیت B در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد 96 نفر مرد و 32 زن هستند و به نوعی در این زمینه از میانگین کشور بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 70 درصد بیماران مبتلا به سل شناسایی شده در این استان زن هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: