« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
ایران
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سن امید به زندگی ایرانیان در زنان به 78.4 و در مردان به 73.8 رسیده و 47 درصد ایرانیان بالای 70 سال عمر می کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  ایرنا؛ سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سن امید به زندگی ایرانیان در زنان به 78.4 و در مردان به 73.8 رسیده و 47 درصد ایرانیان بالای 70 سال عمر می کنند.
 
 ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری وزارت بهداشت: افزود: آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد سن امید به زندگی ایرانیان طی چهار دهه حدود 25 سال افزایش یافته و از حدود 54 سال به بالای 73 سال رسیده است که ناشی از توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور است.
 
وی گفت: سن امید به زندگی سالم در ایرانیان نیز حدود 65 سال است و با توجه به این داده ها می توان در سن بازنشستگی و فراغت در کار تجدید نظر کرد.
 
حریرچی اضافه کرد: رتبه ایران از نظر سن امید به زندگی در چهار دهه گذشته از رتبه بین 100 تا 110 به 63 در بین کشورهای دنیا صعود کرده است.
 
وی گفت: در گذشته مرگهای زیر 50 سال مرگ زودرس تلقی می شد اما امروزه مرگ زیر 70 سال مرگ زودرس تعریف می شود و اکنون 47 درصد ایرانیان بالای 70 سال عمر می کنند که نشانه توسعه اقتصادی و اجتماعی است زیرا دهه 70 حدود 80 درصد مرگها زیر 80 سال بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: