« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
رئیس هیات انجمن های ورزشی استان خبر داد؛
برزگر رئیس هیات انجمن های ورزشی استان گفت : سایت ورزش های هوایی روستای شیتاب اولین سایت رسمی استان است.
به گزارشپایگاه خبری اوای رودکوف؛برزگر رئیس هیات انجمن های ورزشی استان گفت :در جهت توسعه و ارتقای ورزش هوایی ، و در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ،سایت ورزش هوایی در شهرستان لنده افتتاح می شود.


حسن برزگر با بیان این خبر گفت :مطالعات انجام شده توسط کارشناسان نشان می دهد شهرستان لنده شرایط لازم برای راه اندازی سایت ورزش هوایی را دارد.

برزگر افزود:تا سال ۱۹۸۵ میلادی وسیله‌ای بنام چتربال وجود نداشت تا اینکه در حدود سال ۱۹۸۶ میلادی کوهنوردان سوئیسی برای پایین آمدن از کوه از این وسیله استفاده کردند.البته وسیله‌ای که کوهنوردان از آن استفاده می‌کردند بیشتر به چتر سقوط آزاد شباهت داشت و به مرور زمان به شکل امروزی تغییر شکل داد و کامل شد.

رئیس هیات انجمن های ورزش های استان افزود: با برنامه ریزی های انجام شده سایت ورزش هوایی همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان لنده راه اندازی خواهد شد.

حسن برزگر اظهار داشت: سایت پروازی در روستای «شیتاب لنده» به دلیل شرایط خاصی که دارد مورد علاقه ورزشکاران این رشته بوده و مهیا بودن شرایط پرش در تمام فصول سال و چشم انداز زیبا و کم نظیر این منطقه از دلایل عمده این انتخاب است.

وی با اشاره به اینکه به منظور راه اندازی سایت بررسی ها و مطالعات لازم کارشناسی با دقت لازم صورت گرفته تصریح کرد: راه اندازی این سایت هوایی با هدف توسعه و جذب گردشگر ورزشی و همچنین کشف و استعدادیابی در زمینه پرورش خلبان های بومی صورت گرفته است.

برزگر ادامه داد: همزمان با راه اندازی این سایت هوایی در دهه فجر جشنواره ورزش های هوایی استان نیز برگزار می شود.

وی افزود: سایت ورزش های هوایی روستای شیتاب اولین سایت رسمی استان است.

برزگر اظهار داشت : این طرح می تواند باعث رشد اقتصادی منطقه و شهرت این شهرستان حتی در سطح بین المللی شود ، زیرا ورزشکاران خارجی در این زمینه نیز برای شرکت در پروازهای مختلف علاقه به حضور در ایران دارند.

وی شهرستان لنده را برای انجام پرواز های پاراگلایدر مستعد خواند و افزود : در حال حاضر تعداد 70 پرنده تحت پوشش کمیته ورزش های هوایی در این استان فعالیت دارند.

برزگر در ادامه انجام ورزش هایی هوایی را مهیج و پرنشاط خواند و افزود: استفاده از تجهیزات مناسب ،کنترل لوازم، آموزش حرفه ای و پرواز در شرایط خوب جوی از نکات مهمی است که باید در انجام این ورزش به آن توجه شود، ضمن آنکه پرواز با پاراگلایدر و پاراموتور در مقایسه با دیگر ورزش های هوایی از خطرات بسیار کمتری برخوردار است.

وی یادآور شد: انجام پرواز با پاراگلایدر و پراموتور نیاز به احداث تاسیسات و بنایی نداشته و به همین جهت در این رشته های ورزشی هیچگونه آسیبی به طبیعت و محیط زیست وارد نمی شود.

روستای شیتاب محل راه اندازی سایت ورزش هوایی در فاصله چهار کیلومتری شهر لنده مرکز شهرستان قرار دارد.

شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: