« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، خبر داد:
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی سازمان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خسارات ناشی از سیل بهار امسال به باغداران این استان تا پایان آذر پرداخت می‌شود، گفت: 4 هزار و 861 نفر برای اعلام خسارت ناشی از سیل امسال در سامانه جهاد کشاورزی استان، ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، ذبیح‌الله غریب، با اعلام این خبر، اظهار کرد: خسارات وارده به بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در سیلاب‌های ابتدای سال 256 میلیارد تومان برآورد شد .
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی سازمان چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: تسهیلات دولت دولت به‌ خسارت‎‌دیدگان سیل، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای جبران بخشی از خسارات در حوزه دام، زراعت، باغ، واحدهای تولیدی، دامداری‌های روستایی، واحدهای آبزی پروری در بخش‌های زیرساختی و تولیدی است.
او، با بیان اینکه بیشترین اعلام خسارت ناشی از سیل بهار امسال مربوط به شهرستان کوهرنگ، لردگان و اردل است، گفت: مشخصات متقاضیان زمین در سامانه ثبت و توسط اداره ثبت اسناد و املاک تایید می‌شود.
غریب با بیان اینکه تاکنون 4 هزار و 19 پرونده در استان کد مرسوله دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: در حالیکه 846 پرونده نیز باقی است، به صورت روزانه بررسی و تأیید و تاکنون 2 هزار و 600 پرونده از این مجموع به تایید کارگروه استان رسیده است.

این مسئول استان چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، با اشاره به معرفی کشاورزان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، عنوان کرد: تاکنون پرونده‌هایی به ارزش 8 میلیارد و 400 میلیون تومان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خسارات بخش کشاورزی ارسال شده است.

او، از تأیید پرداخت7 میلیارد و 800 تومان در کارگروه استان چهارمحال و بختیاری در بخش کمک‌های بلاعوض خبر داد و متذکر شد: این مجموع 5 میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق جهاد کشاورزی ثبت و پرداخت شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: 789 پرونده برای پرداخت حدود 6 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی به بانک‌های عامل تشکیل شده است.

غریب مصوبه هیئت دولت برای کمک‌های بلاعوض در بخش زیرساخت‌های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری را بیش از 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 26 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

او با اشاره به خسارت حدود 80 میلیارد تومانی سال زراعی گذشته، گفت: خسارات بخش دام و طیور و زراعت پرداخت و بخشی از خسارت بخش باغداری باقیمانده که تلاش می‌شود تا پایان آذرماه پرداخت شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری، تشریح کرد: در بخش خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی استان 60 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون 40 درصد با 24 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
او، تصریح کرد: در حالیکه از مجموع مبلغ پیش‌بینی شده برای خسارات زیرساختی بخش کشاورزی، مبلغ 3 میلیارد تومان به امور عشایر جهت بازسازی ایلراه‌ها اختصاص یافته، امور عشایر استان 68 پروژه برای بازسازی به جهاد کشاورزی اعلام کرده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: