« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
رودکوف ورزشی؛
بازیکنان پرسپولیس می‌گویند بعد از قهرمانی ما هیچ تیمی و هیچ فردی از رقبا تبریک نگفت در حالی که در تمام دنیا وقتی مثلاً بایرن مونیخ قهرمان می‌شود بسیاری از باشگاه‌های آلمانی تبریک می‌گویند یا همین چند هفته قبل که رئال قهرمان لالیگا شد باشگاه بارسلونا به صورت رسمی تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، بازیکنان پرسپولیس می‌گویند بعد از قهرمانی ما هیچ تیمی و هیچ فردی از رقبا تبریک نگفت در حالی که در تمام دنیا وقتی مثلاً بایرن مونیخ قهرمان می‌شود بسیاری از باشگاه‌های آلمانی تبریک می‌گویند یا همین چند هفته قبل که رئال قهرمان لالیگا شد باشگاه بارسلونا به صورت رسمی تبریک گفت.

اخبار ورزشی- بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس درست می‌گویند، در انگلیس حتی گواردیولا سرمربی منچسترسیتی قهرمانی لیورپول را تبریک گفت و امثال ونگر، فرگوسن و… هم این کار را کردند و چند باشگاه دیگر انگلیس هم در توئیتر قهرمانی لیورپولی‌ها را تبریک گفتند، اما خب اینجا ایران است و بسیاری از قواعد فرق می‌کند. اینجا حسادت‌ها بیشتر است و باید این واقعیت را پذیرفت.

تیم‌های دیگر هیچ‌کدام قهرمانی پرسپولیس را تبریک نگفتند و شک نکنید اگر استقلال یا سپاهان هم قهرمان جام حذفی شوند تبریکی در کار نخواهد بود مگر اینکه باشگاهی بخواهد کنایه بزند و با نیش و کنایه و منظوردار تبریک بگوید. کلاً فلسفه ما این است که از موفقیت دیگران خوشحال نمی‌شویم و حتی حاضریم طرف زمین بخورد و خودمان هم زمین بخوریم! چند سال پیش عادل فردوسی‌پور یک نظرسنجی گذاشت که شما از موفقیت تیم خودتان بیشتر لذت می‌برید یا ناکامی تیم رقیب که حدود ۳۰ درصد (نزدیک یک میلیون نفر) گفتند از ناکامی تیم رقیب!

ماجرا‌های قهرمانی پرسپولیس نگارنده را به یاد موفقیت‌های ۸ ساله کارلوس کی‌روش می‌اندازد که تقریباً تمام مربیان و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۹۰ درصد مربیان ایرانی به او حسادت می‌کردند. همین حسادت‌ها را در زمان استراماچونی هم در استقلال داشتیم که طرف هنوز دو بازی را پشت سر نگذاشته بود ۵۰، ۶۰ پیشکسوت استقلال علیه‌اش مصاحبه کردند! الان هم داستان، داستان پرسپولیس و برانکو و گل‌محمدی نیست. مسئله اینجاست که ما فرهنگ تبریک گفتن به طرف مقابل و تیم مقابل را نداریم و اساساً از موفقیت‌های دیگری نه تنها خوشحال نمی‌شویم که به شدت مریض می‌شویم! شک نکنید این داستان ادامه دارد و با قهرمانی احتمالی استقلال در جام حذفی هم خواهید دید که خبری از تبریک گفتن رقبا نخواهد بود.



منبع:پارس فوتبال
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: