« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
اقتصادی
رئیس مجلس گفت: تلاش کنیم تا فشار اقتصادی کنونی ایجاد شده بر دوش مردم را برداریم و در ۵ سال آینده به ثبات اقتصادی بدون وابستگی به نفت برسیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، رئیس مجلس گفت: تلاش کنیم تا فشار اقتصادی کنونی ایجاد شده بر دوش مردم را برداریم و در ۵ سال آینده به ثبات اقتصادی بدون وابستگی به نفت برسیم.



محمدباقر قالیباف:

* امروز کشور با سختی‌ها و چالش‌های متفاوتی مواجه است که معتقدیم براساس باور انقلابی این چالش‌ها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و نباید بدان به عنوان تهدید نگاه کرد، ضمن اینکه این راه با ریسک و خطراتی مواجه است اما مزیت‌هایی را هم به همراه دارد که اگر به درستی استفاده شود، جهش بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد که از جمله مطالبات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده است.

* هم‌اکنون باید مجموعه اقتصادی کشور را از رانت و وابستگی به نفت که باعث عقب‌ماندگی و بلای جان کشور شده است نجات داد که تحقق این مهم نیز از طریق فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان مغز متفکر مجلس امکان‌پذیر است که بستر لازم را در این خصوص ایجاد کند و تا پایان برنامه 20 ساله آن را محقق سازد.

* ما در مسیر تحول در 5 سال پیش رو باید از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیم و به متن وارد شویم و با 4 رویکرد شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی راه را دنبال کنیم و مردم را با تمام وجود درک و تلاش کنیم تا فشار کنونی ایجاد شده بر دوش آنها را برداریم و در 5 سال آینده به ثبات اقتصادی بدون وابستگی به نفت برسیم.

* اقتصاد کشور به دلیل وابستگی به نفت مریض شده است که امیدواریم با ایجاد فرصتی که از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان عضو جدی و اساسی نهاد قانونگذاری کشور فراهم شود بتوانیم در فرآیند قانونگذاری، سیاستگذاری و تعریف مسائل، اولویت‌ها و پیش‌نویس قوانین از طریق کارشناسانش به کمیسیون‌ها و تک‌تک نمایندگان کمک شود، به‌گونه‌ای که در کمیته‌هایی که کمیسیون‌ها تشکیل می‌دهند، حضور پیدا کرده و در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درست نقش اثرگذاری داشته باشند.



تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: