« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
چرا باشگاهی که در ده سال اخیر حتی یک عنوان سومی آسیا را بدست نیاورده باید در یکسال با این همه مشکل اقتصادی ، 14 میلیارد تومان با بازیکنان و کادر فنی قرار ببندد. آیا این با عدالت همخوانی دارد؟!

 آوای دنا-اسدا... ربانی مهر: در ابتدا به چند خبر ذیل توجه کنید :

-  اعتبار وزارت ورزش و جوانان 400 میلیارد تومان در یکسال است .

-  قراداد یک بازیکن فوتبال یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

-  1500 میلیارد تومان هزینه 18 تیم لیگ برتر با 400 نفر بازیکن .

-  یک میلیون زوج جوان از سه ماه تا یک سال منتظر دریافت وام سه میلیونی ازدواج

اگر در ابتدا همین اخبار را کنار هم بگذاریم و تحلیل مختصری داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که نظام بودجه ریزی کشور در کشور ما با مشکلات زیادی روبرو بوده و از همه مهمتر این که نیاز است در اختصاص بودجه به بخش های مختلف شفاف سازی بیشتری صورت گیرد و از همه مهمتر به اولویت های جامعه توجه شود.

وزارت ورزش و جوانان در اقدامی تحسین برانگیز اقدام به شفاف سازی در مورد قرارداد بازیکنان کرد که بعضی فوتبالی ها آن را افشاگری خواندند در حالی که این اقدام وزارت ورزش و جوانان شفاف سازی بود نه افشاگری ، چرا باید بودجه بیت المال طبق اصول هزینه نشود و سهم 400 نفر بازیکن فوتبال از بودجه کشور باید از بودجه وزارت ورزش و جوانان ا این همه پرسنل و هیأت های ورزشی و بخش جوانان بیشتر باشد و متأسفانه همین که وزارت اقدام به شفاف سازی کرد عده ای تحمل نیاوردند و سر و صدا راه انداختند.

بی شک اقدام شجاعانه وزارت ورزش و جوانان باید بعنوان یک الگو برای سایر دستگاهها قرار گیرد ، مبلغ مزایده ها و مناقصه ها و قراردادها روشن شود و شعار شفاف سازی دولت به همین شیوه برای مردم اطلاع رسانی شود .

وزیر ورزش و جوانان که خود یک چهره علمی و دانشگاهی است به خوبی با مشکلات جوانان بالاخص ورزشکاران آشناست و بی شک برای حل مشکل آنها باید در ابتدا شفاف سازی کرد تا اعتماد عمومی جامعه کسب گردد سپس اقدامات اساسی از جمله در همین نحوه بودجه ریزی صورت گیرد .

باید پذیرفت که همه ما در برابر بیت المال مسئول هستیم و بودجه عمومی کشور باید بر اساس اولویت ها هزینه شود ، چرا باشگاهی که در ده سال اخیر حتی یک عنوان سومی آسیا را بدست نیاورده باید در یکسال با این همه مشکل اقتصادی ، 14 میلیارد تومان با بازیکنان و کادر فنی قرار ببندد. آیا این با عدالت همخوانی دارد؟!

در سال گذشته بعلت تحریم های ظالمانه دشمن و مشکلات اقتصادی کل بودجه کشور کاهش بسیار زیادی داشته ، خیلی از پروژه های عمرانی که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند بعلت مشکلات مالی چندین ماه است که به حال خود رها شده اند که بعضی از آنها پروژه های خدمت رسان چون بیمارستان ها هستند ، اما علیرغم همه این مشکلات متأسفانه هر سال قیمت بازیکنان و مربیان باشگاهها افزایش چند درصدی پیدا می کند و همین قراردادهای بالا و عدم شفاف سازی باعث شده که تماشاگران چندان رغبتی به حضور در ورزشگاهها نداشته باشند و بعضی بازیهای مهم لیگ برتر تنها چهار تا پنج هزا رنفر در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی حاضر می شوند که این نشانه دلخوری تماشاگران و عدم داشتن انگیزه برای حضور در ورزشگاهها می باشد .

مردم ما همیشه دوست دارند که دولتمردان با آنها شفاف سخن بگویند و در عمل نیز صادقانه رفتار کنند و متأسفانه در سالهای اخیر قراردادهای میلیاردی از بیت المال پرداخت می شد اما نکته جالب اینکه مدیران باشگاهها انتظار داشتند که پول ها پرداخت شود اما مبلغ آن فاش نشود که این نمونه کامل بی عدالتی و تضییع حقوق بین المال است و ادامه این روند چندان به صلاح نبوده است.

به هر حال اقدام وزارت ورزش و جوانان حرکتی در جهت اصلاح امور و توجه به منافع عمومی مردم و گامی در جهت شفاف سازی در عرصه هزینه ای بیت المال بود و باید از این اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در شفاف سازی عملکرد مالی باشگاهها حمایت کرد.

اسدالله ربانی مهر-معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: