« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها به تنهایی نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند بلکه با همراهی همه آنها و همدلی و خرد جمعی می‌توان عزم رسانه‌ای برای رفع مشکلات استان ایجاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف  از یاسوج؛اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفت‌وگو کردند .


 در این نشست درخشان اظهار کرد: بزرگترین افتخار من  است که عضوی از جامعه رسانه‌ای بوده و شاگرد مکتب رسانه هستم اگر توفیقی در پرونده کاری خود داشته‌ام به دلیل حضور در رسانه بوده و توفیق آن را دارم که از دانشکده خبر فارغ‌التحصیل شده‌ام.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درب اتاق مدیریت ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد همه وقت به روی خبرنگاران باز بوده و این مکان متعلق به خبرنگاران است و امیدواریم که ارتباط با رسانه‌ها در این دوره بیش از گذشته شود چرا که در دوره‌ای ارتباط کمی با رسانه ها داشتیم و معتقدم رسانه یکی از حوزه‌های مهم و اثر گذار در مجموعه فرهنگ و ارشاد است.

وی با بیان اینکه فاصله ها میان ارشاد و رسانه‌ها زیاد شده و گسست میان آنها برای توسعه استان مطلوب نیست یادآور شد: کمک به گفتمان شفافیت رسانه‌ای از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است چرا که برای توسعه باید از نقد منصفانه استفاده کرد تا بتوانیم موانع توسعه را پشت سر بگذاریم.

این مسئول با بیان اینکه برای رفع بسیاری از مشکلات استان نیاز است تا یک آرایش رسانه‌ای تمام‌عیار داشته باشیم یادآور شد: رسانه‌ها به تنهایی نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند بلکه با همراهی همه آنها و همدلی و خرد جمعی می‌توان عزم رسانه‌ای برای رفع مشکلات استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از مهمترین رویکردهای ما تقویت رسانه‌های در تراز انقلاب است یادآور شد: در برنامه تحولی که به وزارت ارشاد ارائه دادیم بخش زیادی از آن مربوط به حوزه رسانه بوده و اگر قرار است در حوزه فرهنگ و رسانه حرکت دقیق و اثرگذاری داشته باشیم باید به مبانی انقلاب توجه ویژه داشت و معتقدیم که مشکلات به دلیل انحراف از مبانی انقلاب بوده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اگر در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی و معیشتی مشکلاتی وجود دارد باید جریان سازی رسانه‌ای در استان شکل گیرد و با کار جمعی مشکلات را برطرف کنیم برای مثال در اصفهان موضوع فرونشست زمین در قالب یک جریان رسانه‌ای در دستور کار همه رسانه‌های آن استان قرار گرفت و موجب شد که همه مسئولان کشور حتی رئیس جمهور هم به این موضوع ورود پیدا کند لذا بدون جریان سازی رسانه‌ای در استان کار آنچنانی نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی با درخواست از این که رسانه‌های استان نباید همه توان خود را روی مسائل سیاسی بگذارند از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد خواست تا به بیانیه گام دوم توجه بیشتری نشان داده و بندهای فرهنگی آن را با همراهی فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال کنند.

این مسئول همچنین به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها هم در این مضوع هم در بیانیه گام دوم در استان بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

درخشان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات استان به دلیل عدم تبیین و مطالبه‌گری مهجور و مظلوم واقع شده گفت: بدون مطالبه‌گری رسانه‌ها نباید به توسعه چندان خوشبین بود. 

وی در ادامه این نشست به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتقال مشکلات حوزه فرهنگ و رسانه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی را که با وزیر در میان گذاشتم موضوع رسانه‌های استان و مشکلات خبرنگاران بود چون حق بزرگی بر گردن کهگیلویه و بویر احمد داشته و همیشه جلوتر از مسئولان برای خدمت به استان در صف اول بوده‌اند.


درخشان با بیان اینکه از دیگر مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد عدم توجه به ابعاد مردمی آن است گفت: در سال هایی که در بهمئی مدیریت داشتیم وقتی که کارهای فرهنگی را با محوریت مردم برگزار می‌کردیم هزاران نفر در برنامه‌ها حضور داشتند که با این روش می توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری کرد.

وی گفت: استان ما در زمینه هنری از تئاتر تا موسیقی و سایر رشته‌ها توانمندی های بسیار بالایی دارند لذا باید با مردمی کردن فرهنگ و هنر به دوران طلایی خود برگردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان مشکلات در حوزه فضاها و زیرساخت‌ها گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساختمان اداری ندارند در سفر به تهران و نشست با وزیر این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه به موضوع ساختمان نیمه تمام مجتمع بزرگ فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: در نشست با وزیر این نکته را مطرح کردیم که تکمیل این ساختان نه تنها مطالبه هنرمندان بلکه مردم و حتی رانندگان تاکسی است که از این محل عبور می‌کنند که چرا چنین اسکلت فلزی تا کنون به سرانجام نرسیده است.

وی گفت: در همین خصوص خبر خوش اینکه با اعتبارات 250 میلیارد تومانی از اوایل سال آینده کار آغاز خواهد شد و بخش خصوصی هم قول داده که ظرف مدت سه سال این مجتمع ساخته شود خوشبختانه ۹۵ درصد از کار برای راه‌اندازی این پروژه انجام شده است.

درخشان با بیان اینکه برای ساخت ساختمان اداری و همچنین مجتمع فرهنگی یاسوج به هیچ وجه به اعتبارات استانی دل نبسته‌ایم و نمی توان با آنها کاری هم انجام داد یادآور شد: همه این کار از طریق اعتبارات ملی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان را نیز به استان خواهیم آورد گفت: جلسه‌ای با رسانه‌ها برگزار می شود تا مشکلات خود را در میان بگذارند همچنین خبر خوش دیگر این که در اوایل سال آینده سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای رفع مشکلات به استان خواهیم داشت.


اوضاع نامناسب معیشت و مسکن خبرنگاران

در این نشست فخرالدین رضایی رئیس بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتظارات و توقعاتی که از این دولت می‌رود گفت: رهبری معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند که انتظار است حوزه رسانه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این موضوع بیشتر بپردازند و با خرد جمعی و کمک رسانه‌های استان جهاد تبیین را در استان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی در ادامه خواستار ارتباط هرچه بیشتر و بهتر اصحاب رسانه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد و گفت: رسانه‌های استان مشکلات زیادی در زمینه معیشتی و مسکن دارند که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی حوزه رسانه باید این دغدغه‌ها را پی‌گیری کند.

در ادامه سید ولی موسوی رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان گفت: بهره‌گیری از نظرات رسانه ها به عنوان بازوی مشورتی مدیریت ارشاد استان اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: باید به این حوزه نگاه تحولی داشته باشیم چرا بیشترین مشکلات استان نشات گرفته از رفتارهای فرهنگی است.

در ادامه فرشاد رجایی رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان بویراحمد نیز به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان می‌توان بسیاری از این آسیب‌ها را پیشگیری کرد.

وی همچنین به موضوع جشنواره ابوذر به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم رسانه ای اشاره کرد و گفت: انتظار حمایت بیش از پیش ارشاد از این جشنواره را داریم.

رجایی همچنین فعال شدن پروژه‌های فرهنگی استان از جمله مجتمع فرهنگی هنری یاسوج را از دغدغه‌های مهم دانست و مسکن خبرنگاران یکی دیگر از موضوعاتی بود که این فعال رسانه‌ای به آن اشاره کرد و گفت: در حوزه معیشت و مسکن خبرنگاران استان در وضعیت خوبی قرار ندارند.


گلایه از ارتباط سرد رسانه‌ها و ارشاد در کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه داریوش بهنیا از فعالان رسانه‌ای نیز با بیان اینکه امیدواری‌ها با چینش یک مدیر جوان و انقلابی در ارشاد استان بیشتر شده است گفت: متاسفانه در دولت قبل شعار فرهنگ و هنر زیاد داده شد اما دیدیم که عملاً در هشت سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان و در همه جای کشور تعطیل شد.

این فعال رسانه‌ای گفت: در دوره حاکمیت جریان انقلابی شاهد پویایی در ارشاد اسلامی استان بودیم به نحوی که از بهترین دوره‌های مدیریت این استان در زمان حاکمیت جریان ارزشی قبل از ۸ سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان در کنار مدیریت جدید ارشاد برای تعالی حوزه فرهنگ و هنر همکاری خواهند کرد یادآور شد: باید خلأ این عدم ارتباط میان ارشاد و خبرنگاران را پر کرده و از این پس شاهد همکاری و همراهی بیش از پیش دو مجموعه با یکدیگر باشیم.

داوودی از فعالان رسانه‌ای نیز در این نشست از تعطیل بودن ارشاد در سال‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: کار چندانی در ارشاد استان دیده نشد و به همین دلیل ارتباط چندانی با این مجموعه نداشتیم و هر چند سال یک بار به این اداره‌کل مراجعه می‌شد.

دیودل از فعالان رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد از ارتباط میان ارشاد و خبرنگاران گلایه کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها نیز راکد مانده‌اند.

وی به نوعی ولنگاری در حوزه رسانه اشاره کرد که لازم است ساماندهی بهتری نسبت به این موضوع انجام شود و به جای اهداف فردی منافع استانی مد نظر قرار گیرد.

ابراهیم عزیزی دیگر فعال رسانه‌ای در استان نیز به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد که لازم است رسانه‌ها و ارشاد استان بیشتر به این موضوع بپردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: