« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
یاداشت از وحید حاج سعیدی؛
امروز همین طور اتفاقی و بیخودی یاد دسته بیل های معروف پرزیدنت روحانی افتادم که با آنها کمر تحریم ها و کرونا را سیاه و کبود کرده بود!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی امروز همین طور اتفاقی و بیخودی یاد دسته بیل های معروف پرزیدنت روحانی افتادم که با آنها کمر تحریم ها و کرونا را سیاه و کبود کرده بود! ای کاش همان روزی که پرزیدنت دو تا دسته بیل برای شکستن کمر تحریم ها و کرونا سفارش داد، آدرس ابزار یراق فروشی را که از این دسته بیل های کمر شکن می فروشد، می گرفتیم! 

آن وقت مجبور نمی شدیم برای ساخت چند تا دسته بیل کاربردی، مزایده و مناقصه برگزار کنیم تا یک عده  به بهانه خدمت به جان جنگل بیفتند و برای آماده کردن سفارش ما، لعن و نفرین هر چه پرنده و چرنده و جک و جانور را به جان بخرند. 

لابد از خودتان می پرسید این دسته بیل ها به چه کار می ایند؟! کمر چه کسانی را قرار است بشکند؟!

حقیقت امر این روزها با وجود اینکه سواد رسانه ای مردم بالا رفته است و هشتاد نود درصد مردم تحصیلات آکادمیک دارند، باز هم عده ای گول اخبار جعلی و فیک را می خورند. از بنگاهی سر کوچه گرفته که در صدد تمهید مقدمات اخذ فوق لیسانس است تا کبابی سر بازار که از قضا فوق لیسانس عمران دارد!

کار تا جایی بیخ پیدا کرده که امسال بهار بر و بچه های استارتاپی مرکز فن آوری های علوم اجتماعی ، از سامانه فکت یار رونمایی کردند تا خلق الله بتوانند اخبار جعلی را از اخبار غیر جعلی تشخیص دهند. البته فعلاً تمرکز این سامانه روی صحت اخبار اینترنت است؛ فلذا این سامانه خللی در بازنشر اخبار جعلی و درپیت اینستاگرام و تلگرام توسط شوهر عمه ها و شوهر خاله ها در گروه های فامیلی و خانوادگی ندارد!

هر چند ما منکر توانمندی ها و به روز بودن جاعلان اخبار نیستیم و گاهی اوقات اخباری منتشر می کنند که تشخیص بودن آن حتی برای کارشناسان هم دشوار است ولی خدا وکیلی عقل هم چیز خوبی است و اینکه چرا عده ای آن را کریس خواب نگهداری می کنند، دستکم بر حقیر پوشیده است! یک چینی روزی نیم لیتر گازوئیل می خورد!  مرد حسابی ، تیلر به زور روزی نیم لیتر گازوئیل مصرف می کند! کنکور حذف می شود! پدر آمرزیده کنکور صد تا صاحب دارد، مگر امتحان ثلث دوم است که یک شبه حذف شود؟! 

علی ای حال یادمان باشد مبارزه با جاعلان اخبار به راحتی مقابله با تحریم ها و کرونا نیست که با دو تا ضربه کاری دسته بیل دراز به دراز روی زمین ولو شوند!  مختصری گرفتاری و درد سر هم دارد. فلذا بهتر است هم ما و هم مسئولان یک نموره سواد رسانه ای خودمان را بالا ببریم و قبل از باور و بازنشر فوری کمی هم تفکر کنیم! التماس تفکر ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: