« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
رباني‌مهر : درسال 92حدود466 برنامه در زمينه اوقات فراغت در استان همدان انجام شد و 94 هزار و 183 نفر در سامانه جامع اوقات فراغت ثبت نام كردند كه در اين بخش رتبه اول كشور را به دست آورديم

 به گزارش آوای دنا،مهندس نيكبخت استاندار همدان درجلسه  ستاد ساماندهي امور جوانان استان  با بيان اينكه جوانان در هر دو حوزه اقتصاد و فرهنگ صاحب نظر و تأثيرگذار هستند افزود: برنامه ريزي براي نسل جوان، تنها وظيفه اداره كل ورزش و جوانان نيست بلكه عزم ملي همه دستگاه‌ها را مي‌طلبد.

وي گفت: اگر مشكل اشتغال جوانان حل شود، مشكلات ديگر از جمله مسكن و ازدواج هم حل خواهد شد.

نيكبخت با اشاره به وجود حدود 600 واحد توليدي تعطيل در استان افزود: فعال كردن اين واحدها و حل مشكل اشتغال مسئله‌اي نيست كه به سرعت حل شود، با برنامه ريزي ريشه‌اي سعي در رفع اين مشكل داريم.

استاندار گفت: اميداواريم در سالي كه فرهنگ و اقتصاد در راس امور قرار دارد بتوانيم با برنامه ريزي مناسب فرهنگي و اقتصادي شاهد افزايش جمعيت بوده تا در آينده جامعه‌اي جوان داشته باشيم البته نبايد مشترك بودن حوزه جوانان و ورزش، رسيدگي به امور جوانان را تحت الشعاع قرار دهد.

* برای برگزاری مراسم ازدواج تخفیف خفیف ندهید!

استاندار همدان به بالا بودن هزینه های ازدواج اشاره کرد و گفت: ازدواج باید آسان صورت گیرد همچنین برخی از دستگاه های اجرایی که تالارهای ویژه مراسم ازدواج دارند باید در اختیار جوانان قرار گیرد تا مراسم عروسی جوانان در این مکانها با کمترین هزینه ها برگزار شود و نباید تخفیف خفیف بدهند.

*وام ازدواج جوانان در کارگروه اشتغال پیگیری می شود

نیک بخت اعلام کرد: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری وام ازدواج جوانان با جدیت باید پیگیری شود و بانکها باید در این زمینه پاسخگو باشند و همکاری کنند.

وی اشتغال را شرط اول  برای ازدواج جوانان برشمرد و گفت: اگر جوانی بیکار باشد و اشتغال نداشته باشد نمی تواند ازدواج کند.

استاندار همدان ادامه داد: درسال گذشته 25 هزار شغل در استان از بین رفته و جوانان ما به دنبال کار هستند و هر کاری که باشد انجام می دهند و دنبال شغلهای پشت میز نشینی نیستند.

* لزوم تشكيل مجمع خيرين ازدواج

وي در خصوص تشكيل مجمع خيرين ازدواج افزود: اين كار بايد ما مطالعه دقيق، برنامه ريزي اصولي و به دور از شتابزدگي انجام شود.

استاندار با اشاره به آموزش مهارت‌هاي زندگي به جوانان گفت: روند اين برنامه‌هاي آموزشي بايد به گونه‌اي باشد كه در جوانان ايجاد علاقه و انگيزه كند.

* قدرداني استاندار از عملكرد حوزه جوانان استان در سال 92

استاندار ضمن قدرداني از عملكرد سال گذشته اداره كل ورزش و جوانان در حوزه امور فرهنگي و جوانان واجرای برنامه های مختلف فرهنگی دراین حوزه گفت: نيازها و ضرورت‌هاي جوانان بسيار بيشتر از اين ميزان است وبایدتلاش هابیشترشود و ايجاد شورو نشاط در ميان اين قشر مهمترين چيزي است كه بايد تحقق يابد.

* در باغ موزه دفاع مقدس دلاوریهای جوانان به تصویر کشیدشد

نيكبخت همچنين با گراميداشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر گفت: جوانان امروز بدون شك نمونه‌اي از همان جواناني هستند كه با غيرت و مردانگي خود حتي يك وجب از اين خاك را به دشمن ندادند.

ی گفت: در باغ موزه دفاع مقدس دلاوریهای جوانان به تصویر کشیدشد که جوانان آن زمان در شرایط سختی به جبهه رفتند و باید بدانیم که جوانان آن روز نمونه جوانان امروز هستند، باید جوانان امروز را مورد حمایت قرار دهیم و قدر این سرمایه های عظیم را بدانیم.

* الهی تبار :دستگاه ها برنامه های اوقات فراغت جوانان را به صورت مدون اعلام کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این ستاد گفت: دستگاه هایی که با اوقات فراغت جوانان درگیر هستند باید برنامه های خود را به صورت مدون اعلام کنند تا از موازی کاری جلوگیری شده و امور در این زمینه به راحتی پیش رود.

"محمد ابراهیم الهی تبار" تصریح کرد: در صورتیکه هر دستگاه بیشترین همکاری را با مجموعه ورزش و جوانان داشته باشد مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که استان همدان 600 هزار نفر جمعیت جوان دارد، گفت: برای سنین 15 تا 29 سال که در استان 600 هزار نفر هستند باید برنامه ریزی کنیم و در سامانه برای این سنین تدارکات لازم دیده شود.

* افتخاري: همدان رتبه اول كشور در سامانه جامع اوقات فراغت

مديركل ورزش و جوانان استان همدان گفت: پارسال 466 برنامه در زمينه اوقات فراغت در استان انجام شد و 94 هزار و 183 نفر در سامانه اوقات فراغت ثبت نام كردند كه در اين زمينه رتبه اول كشور را در اين بخش به دست آورديم.

سيد عبدي افتخاري افزود: همدان به عنوان يكي از جوان‌ترين استان‌هاي كشور بايد حساسيت‌هاي خاصي در زمينه برنامه ريزي براي امور جوانان داشته باشد.

افتخاري افزود: با وجود مشكلات اعتباري سال گذشته با برگزاري 65 برنامه و 33 همايش و دو جشنواره در زمينه امور جوانان، موفق شدیم در اين زمينه جايگاه خوبي در ارزيابي معاونت فرهنگي وزارت ورزش در بين استان‌ها ی کشوركسب كنیم.

* رباني‌مهر: اجراي 19 مراسم جشن و 30 برنامه فرهنگي در هفته جوان

معاون امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان در اين جلسه از اجراي 19 مراسم جشن و 30 برنامه فرهنگي از هفدهم خرداد ماه به مناسبت هفته جوان در استان خبر داد.

اسداله رباني مهرگفت:19مراسم جشن درنقاط مختلف شهر،تقدیرازجوانان نمونه؛اجرای طرح جوان کارت،جشن زوج های جوان ،مسابقات فرهنگی وورزشی،همایش جوانان مهدوی،راه اندازی سمن های جدید وراه اندازی مرکزمشاوره رایگان ازدواج وایجادایستگاههای فرهنگی جوانان راازمهمترین برنامه های هفته جوان عنوان کرد.

وی ، رويكرد اصلي اين برنامه‌ها را الگوسازي براي جوانان و ايجاد نشاط عمومي در سطح كشور عنوان كرد.

وي در ادامه محدوديت امكانات دولتي، ضعف سياستگذاري و ناهماهنگي دستگاه‌ها را از جمله مشكلات پيش روي برنامه ريزي در حوزه جوانان دانست.

* ثبت سه هزار و 797 مورد طلاق و21هزارازدواج درسال92 دراستان همدان

رباني مهرگفت:در سال گذشته سه هزار و 797 مورد طلاق به ثبت رسیده همچنین در این مدت نزدیک به 21 هزار مورد ازدواج ثبت شده است.

وی افزود: در سال 91 نیز سه هزار و 499 مورد طلاق در استان همدان ثبت شد همچنین در این مدت 22 هزار و 962 مورد ازدواج به ثبت رسید.

ربانی مهر تصریح کرد: در سال 90 نیز سه هزار و 428 مورد طلاق ثبت شد همچنین در این مدت 24 هزار و 355 مورد ازدواج ثبت شده بود که نسبت ازدواج به طلاق در سال 90 نیز 7.10 صدم درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سال 89 نیز سه هزار و 318 مورد طلاق به ثبت رسید و آمار ازدواج در این مدت 23 هزار و 707 مورد بود که در مقایسه نسبت ازدواج به طلاق در سال 89 نیز 7.14 صدم درصد بوده است.

ربانی مهر تاکید کرد: بر اساس آمار کشوری از هر سه مورد ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود که باید برای کاهش آمار طلاق تلاش کنیم.

*94 هزار و 183 نفر در سامانه اوقات فراغت ثبت نام كردند

رباني‌مهر گفت: درسال 92حدود466 برنامه در زمينه اوقات فراغت در استان انجام شد و 94 هزار و 183 نفر در سامانه جامع اوقات فراغت ثبت نام كردند كه در اين زمينه رتبه اول كشور را در اين بخش به دست آورديم ودرسال91این آمارحدود60هزارموردبوده است.

وی اضافه کرد:برگزاری کلاسهای آموزشی،نظارت برعملکردستگاهها؛ارزیابی وفعال نمودن سامانه جتمع اوقات فراغت وبرسی موضوع اوقات فراغت درجلسه ستادسامانهی جوانان باحضورمعاون سیاسی استانداروفرمانداران ازمهمترین دلایل ورودخوب اطلاعات آماری درسمانه وکسب رتبه برترکشوری بود.

*بیش از30هزارزوج همدانی درصف وام ازدواج

وی به مشکلات وام ازدواج و عدم همکاری برخی بانکها اشاره کرد و گفت: 21 هزار و 153 نفر در سال 92 وبیش از20هزارنفرازسال های قبل برای دریافت وام ازدواج در سامانه مورد نظر ثبت نام کرده و در صف دریافت وام ازدواج هستند و بانکها باید در این زمینه همکاری و شرایط را برای جوانان فراهم کنند.

وی گفت درسال گذشته حدود10هزارودردوماه اخیرحدود4هزاروام ازدواج ÷رداخت شده است.

ربانی مهر از تشکیل موسسه ازدواج آسان و مجمع خیرین ازدواج در سال جاری خبر داد و گفت: باید این دو موضوع با جدیت بیشتر پیگیری شود وبعدازتاییداین دوطرح ازسوی اموراجتماعی استانداری سعی دراجرای آنهاخواهیم داشت.

* دبيرستان‌ها بهترين مكان براي آموزش جوانان

 معاون قضايي دادگستري استان دبيرستان‌ها را بهترين مكان براي آموزش جوانان عنوان كرد و افزود: با برنامه ريزي‌هايي كه با اداره آموزش و پرورش شده است سعي داريم تا آموزش فراگير دانش آموزان در مقطع متوسطه را آغاز كنيم.

وي، مساجد را يكي از مكان‌هاي مهم در زمينه آموزش جوانان عنوان كرد و افزود: ائمه جمائات مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف آموزشي به ويژه در حوزه اخلاق نقش اثر گذاري داشته باشند.

افزايش 8/51 درصدي آمار طلاق و كاهش 4/55 درصدي آمار ازدواج هم از جمله مباحث مطرح شده در جلسه بود كه استاندار بر رسانه‌اي نشدن آن تأكيد كرد.

*برخی بانکها برخلاف داشتن اعتبار وام ازدواج را به جوانان پرداخت نکرده اند

مدیر امور شعب بانک ملی استان همدان نیز در این ستاد گفت: 36 هزار و 194 نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

"منوچهر رضانیا" افزود: در تاریخ پنجم خرداد ماه سال جاری چهار هزار و 694 نفر از جمعیت متقاضی موفق به دریافت وام شده اند.
وی افزود: برخی بانکها از جمله سپه وام ازدواج را پرداخت نکرده و بانک صادرات 11 درصد وام ازدواج جوانان را پرداخت کرده و برخی بانکها مانند مهر امام رضا(ع) اعتبار داشته اند اما وام ازدواج را پرداخت نکرده اند و به این ترتیب بسیاری از جوانان در صف دریافت وام ازدواج هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: