« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کریم اکبری‌مبارکه گفت: تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند مانع بروز بسیاری از ناملایمات و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی کودکان و نوجوانان امروز و بزرگسالان فردا شود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
کریم اکبری‌مبارکه، عضو هیأت بازخوان سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «سوره»، در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: تئاتر کودک از منظر تربیتی، اعتقادی، آگاهی‌رساندن و ارتقای فرهنگ و ادبیات برای کودکان بسیار مناسب است.

وی افزود: نمایشنامه‌های رسیده به دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «سوره»، نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بوده و حوزه هنری می‌تواند با اعزام گروه‌های برتر جشنواره برای اجرا در مدارس،  بسیاری از الگوهای رفتاری و تربیتی را در قالب نمایش به دانش‌آموزان آموزش دهد.

اکبری‌مبارکه ادامه داد: نباید به بودجه تئاتر کودک، کودکانه نگاه کرد. بلکه باید به سطحی از آگاهی برسیم تا به بودجه تئاتر کودکان بزرگ نگاه کنیم، چرا که بسیار مهم است تا بتوانیم برای کودکان‌مان از دوران کودکی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر تصریح کرد: می‌شود با یک برنامه‌ریزی درست کودکان امروز را به گونه‌ای تربیت کنیم که در زمانی که خودشان در جایگاه پدری و مادری قرار گرفتند از دیدن تئا‌تر استقبال کنند. این‌گونه می‌توانیم سرمایه‌گذاری خوبی به لحاظ تربیتی و جذب مخاطب در سال‌های آینده داشته باشیم.

عضو هیأت بازخوانی سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره در پایان گفت: وظیفه ماست که خوراک فرهنگی درستی در قالب تئاتر در اختیار کودکان و نوجوانان‌ قرار دهیم و از طریق تئا‌تر مسائل آموزشی و تربیتی مورد نظرمان را به آن‌ها منتقل کنیم.

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر كودك و نوجوان سوره، از 16 تا 19 دی‌ماه سال‌جاری، به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در دو بخش مسابقه در موضوعات «قرآن و سیره معصومان(ع)»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خِردورزی و فلسفه»، «اخلاق اجتماعی»، «سبك زندگی»، «بازی، ورزش و سرگرمی»، «علم و فناوری» و «زبان فارسی» و بخش جنبی برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: