« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
محمد ساربان پس از تماشای نمایش «آه شهلا...» گفت: تئاتر ما به لحاظ امکانات اجرایی، بودجه، سالن و محدودیت در انتخاب متن، دچار بحران شده است

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

محمد ساربان در گفتگو با روابط‌عمومي گروه تئاتر پرومته، گفت: پنج سال پیش کاری از فرزاد امینی کارگردان نمایش «آه شهلا...» دیدم که از روال اجراهای کشور متفاوت بود و نظر مرا به خود جلب کرد. واقعیت این است که ما نباید عادت کنیم تنها یک یا دو نوع تئاتر تولید کنیم و باید فرصت و امکانات را در اختیار آدم‌هایی که نوآوری می‌کنند و خلاقیت دارند، بگذاریم.
وی افزود: اگر ما هنوز کارگاه نمایش و مرحوم «آربی اوانسیان» را داشتیم، فرزاد امینی می‌توانست ایده‌های خود را در آن کارگاه ارتقاء دهد. نمایش‌هایی چون «آه شهلا...» آثاری شخصی و انتزاعی است و کارگردان ایده‌ای در ذهن دارد و می‌خواهد به یک نوع کشف و شهود برسد.

                                                                      
این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر ادامه داد: بازیگران نمایش «آه شهلا...» از امکانات بدنی و بیانی خود برای بیان یک مفهوم به درستی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه موسیقی کمک زیادی به نمایش می‌کند. ابزار، وسایل صحنه و استفاده از حرکات مختلف در جهت تکمیل و تجربه کردن ایده مورد نظر کارگردان به کار گرفته شده است.
ساربان در پایان گفت: ما در اوایل جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  شاهد حضور بهترین گروه‌های تئاتر از اسپانیا، انگلیس، آلمان، روسیه و... در کشورمان بودیم اما در سال‌های اخیر گروه‌های خارجی شرکت‌کننده به جمهوری آذربایجان و نهایتا کره‌جنوبی منتهی می‌شود.
نمايش «آه شهلا این گاوی که جلوم داره راه میره ...» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی، روایتگر زندگی روزمره و بسیار عادی یک خانواده کارگر در تهران است و  تا 30 دی‌ماه، ساعت 20:30 در خانه هنرمندان، سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: