« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندار و با حضور رضایی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان لنده برگزار شد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
در این جلسه که با حضور رضایی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر لنده  به ریاست مرادی فرماندار لنده برگزار شد مرادی فرماندار لنده از شیوع اعتیاد در میان جوانان و رو به افزایش بودن درصد گرایش آنان به این پدیده خانمانسوز ابراز نگرانی کرده و آن را زنگ خطری برای همه مسئولان خصوصا اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: وظیفه هر دستگاهی است که به تناسب ظرفیت و پتانسیلی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های استفاده از مواد مخدر از رسوخ آن در بین خانواده ها جلوگیری شود.
مرادی در این جلسه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش همگانی با هدف حساس سازی آحاد جامعه در خصوص عوارض و اثرات مواد مخدر بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای آسیب های استفاده از مواد مخدر خصوصا مواد صنعتی و نوظهور است و تشکیل کارگروه های مواد مخدر از جمله راهکاری مهم در مبارزه با این پدیده است.
در ادامه اعضای محترم شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر به بیان نکته نظرات خود پرداختند:
مونه‌زاده رئیس شورای اسلامی شهرستان: ضمن تاکید بر مبارزه جدی با این معضل ،ضرورت  کنترل نامحسوس فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی را یادآوری نمود و افزود: امروز شاهد رواج قرص‌های روان‌گردان که اثراتی مخرب‌تر از مواد سنتی دارند هستیم که با آگاهی‌بخشی به مردم باید آن را کنترل کنیم.

پورصمد مسئول بازرسی منطقه انتظامی شهرستان لنده در این جلسه نیزبا اشاره به تعداد معتادین تابلو در شهرستان لنده گفت: این آمار در شهرستان لنده بین 40 تا 50 معتاد بوده‌ ولی هیچ‌کدام کارتن خواب نیستند.

وی افزود: معتادان حرفه‌ای در شهرستان لنده 7 الی 8 نفر بوده که همه شناسایی شده و مردم به خوبی آن‌ها را می‌شناسند.
پورصمد در ادامه ،بیشترین مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان لنده را مصرف، تریاک و هیروئین دانست و ابراز امیدواری نمود تا نیروی انتظامی با هماهنگی مرجع قضایی نسبت به پیشگیری و مبارزه با این معضل نهایت تلاش و توان خود را به کار بندد.
مختار مشهدی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ادامه جلسه ،یکی از راه های مقابله با این پدیده شوم را  آموزش عمومی و آگاهی بخشی به جامعه دانست وگفت: مدیریت جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

مشهدی‌زاده با بیان اینکه در شهرستان لنده هیچ‌گونه کشت خشخاشی انجام نشده افزود: همه مزارع کشاورزی به صورت مستمر مورد بررسی قرار گرفته و هیچ گونه کشت خشخاشی تا کنون گزارش نشده است.

ایشان در ادامه یادآور شد: نباید از روستاها غافل شد و در این زمینه باید آگاهی‌بخشی و کنترل لازم بعمل آید.

سیاهی مسئول فرهنگی و اجتماعی شهرداری لنده به بازدیدهای مسئولان از مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنده اشاره و گفت: یکی از گلایه‌های معتادان نبود مکان تفریحی و پارک و فضای سبز در شهرستان بوده که در این زمینه شهرداری سعی کرده با ایجاد پارک امید تا حدودی سطح فضای سبز شهرستان را افزایش دهد.

ابوطالب سیاهی افزود: کلنگ فرهنگسرای لنده به همت اداره ارشاد و با واگذاری سه هزار متر زمین از سوی شهرداری در کنار پارک امید به زمین زده شد ولی اقدامی در جهت ساخت آن صورت نگرفته است.

وی به وجود مخروبه‌های اطراف شهر لنده اشاره کرد و گفت: بسیاری از مکان‌های مخروبه شهر که محل تجمع معتادان بوده توسط شهرداری شناسایی شده و با هماهنگی مالکان زمینه تخریب و یا پاکسازی آنها صورت گرفت.

سید عیسی تقوی‌فرد رئیس آموزش و پرورش شهرستان: مؤثرترین اقدام در جهت مقابله با اعتیاد را آموزش‌های لازم به افراد جامعه دانست و افزود که این مهم از طریق برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده، حضور مسئولان قضایی در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع اعتیاد، و تهیه و توزیع بروشور و تراکت و ... این مهم در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

تقوی فرد در ادامه گفت: هیچ‌گونه اعتیادی در میان دانش‌اموزان شهرستان لنده  تاکنون گزارش نشده و بر لزوم  استفاده از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و پایگاههای خبری در این خصوص تاکید نموده است.

نورعلی کاظمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان هم در این جلسه  با بیان اینکه اعتیاد پدیده شوم قرن حاضر و توطئه جامعه استکباری بر ضد‌بشریت بوده که روز به روز در حال گسترش است  به اقدامات اداره بهزیستی در خصوص مقابله با این پدیده شوم اشاره کرد و گفت: ‌ راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ‌و آگاهی‌بخشی عمومی باعث شده تا‌کنون ‌150 نفر از خدمات این مرکز استفاده و از دام اعتیاد رهایی یابند.

کاظمی گفت در این خصوص تا کنون دو همایش بزرگ با حضور مسئولان استانی در شهرستان لنده برگزار ‌و چهار نمایشگاه عکس در فواصل زمانی و به مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان دایر شد‌ .

وی به توزیع بروشورهای آموزشی در سطح شهر لنده اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 هزار بروشور با موضوع اعتیاد تهیه و توزیع شده و با حضور کارشناسان و همکاری آموزش و پرورش توانستیم کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد را در سطح مدارس شهرستان راه‌اندازی کنیم.

شکری نماینده سپاه ناحیه لنده در این جلسه بر ضرورت مقابله با این پدیده شوم تاکید نموده و با بیان عملکرد سپاه ناحیه لنده در این خصوص خواهان ایجاد  پاسگاه ایست و بازرسی در گلوگاههای شهرستان لنده شده است.

بصیری مدیر کمیته امداد شهرستان لنده نیز به عملکرد این نهاد در خصوص مبارزه با مواد مخدر از جمله تشکیل کلاسهای آموزش خانواده برای مددجویان تحت پوشش و همچنین طرح آموزش فلاح در سطح شهرستان اشاره نمود و بر ضرورت اقدامات فرهنگی و درمانی در این زمینه تاکید نموده است.

زارعی رئیس ارشاد اسلامی شهرستان در این جلسه نیز به خرید و فروش اینترنتی این مواد اشاره کرد و  در ادامه در خصوص تحقق مطالبه گری اجتماعی بین مردم ، شناسایی محلات پرخطر شهرستان ، چالشها ، موانع و مشکلات در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد ، توجه به امکانات رفاهی مردم و ضرورت فعال نمودن و گسترش سازمانها و نهادها برای مبارزه با مواد مخدر توضیحاتی ارائه نمود.

آبسواران رئیس اداره ورزش و جوانان ‌لنده نیز در این جلسه به برگزاری همایش‌های مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در راستای آگاهی‌بخشی به جوانان و جلوگیری از مصرف داروهای توان‌افزا در میان ورزشکاران همایش‌های دوپینگ مخرب ورزش در لنده برگزار شد.

وی از شناسایی محیط های آلوده و پاکسازی آنها خبر داد و خاطر نشان کرد ،شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از دستگاه های کلیدی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است و همکاری و تعامل ادارات در مصون ماندن جوانان از پدیده شوم اعتیاد بسیار تاثیرگذار است.

این خبر تکمیل می گردد...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: