« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
آوای رودکوف:معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد، تست مالئين اسب های استان از مرز 100 درصد گذشت

 به گزارش خبرنگار" پایگاه خبری  آوای رودکوف" از یاسوج، امید جمشیدی در جمع خبرنگاران افزود: مشمشه يكي از بيماريهاي باكتريائي مسري و خطرناك است که اين بيماري بشدت كشنده بوده و از اهميت بالائي در جمعيتهاي اسب برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از جمله بيماريهاي مهم مشترك بين انسان و دام نيز است، بیان کرد:  به منظور شناسايي و ريشه كني اين بيماري در جمعیت اسب ها ، تمامی اسبهای موجود در استان سالانه تحت پوشش تست مالئين قرارمي گيرند و در صورت شناسايي بيماري نسبت به معدوم سازي اين گونه اسب ها برابر ضوابط مربوطه اقدام مي شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین راستا بر اساس پیش بینی های انجام شده  تعداد 61 راس اسب دراین استان مورد تست مشمشه قرار گرفته که علاوه بر تحقق پوشش صد در صدی خوشبختانه موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اين بيماري در اسب ها بصورت يك عفونت تنفسي يا به صورت جراحات و ضايعات زيرجلدي و تورم غدد لنفاوي خود را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: آلودگي از طريق استنشاقي، گوارشي، زخمها و خراشهاي جلدي به حيوانات سرايت مي کند و بعضي از حيوانات در صورت بروز فرم حاد بيماري در عرض چند هفته تلف مي شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: