« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
شما نماینده فعلی را متهم به مصادره خدمات نظام به نفع خوده نموده واز استفاده ژورنالیستی ایشان برای بزرگ کردن خدماتشان صحبت نموده اید در حالی که نظام جمهوری اسلامی خیلی قوی تر از آن است که افراد ویا گروههای خاصی بتوانند خدماتش را به نام خود مصادره نمایند

   پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

نوراله محمدی ده بزرگ: تاریخچه توجه به افکار عمومی و تاثیر گذاری آن در جهت دست یابی به اهداف از دیرباز مورد توجه بوده ولی ابداع این مفهوم در قرون جدید را بهِ ژان ژاک روسو فرانسوی نسبت می دهند. ٰایشان را به عنوان یکی از پایه گذاران علم حقوق مدنی و شهروندی در دنیای نوین می شناسند روسو افکارعمومی را”بیان جمعی ارزشهای اجتماعیٰ اخلاقی واعتقادات مشترک میان یک ملت یا گروه اجتماعی”دانسته و تبلیغات را یکی از مهمترین ابزارها برای تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی می داند که معمولا به سه شیوه از آن استفاده می شود
۱- تبلیغات سفید:در این شیوه برای ایجاد اعتماد در میان مخاطبان مبلغان به اراءه اخبار و اطلاعات صحیح وبیان نقاط قوت و عملکردهای موفق خود می پردازند که شیوهای مرسوم و مورد قبول بود و ساختار حاکمیتی اکثریت کشورها بویژه کشور ما به عنوان شیوه ای مطلوب به آن نگاه می کند .

۲-تبلیغات سیاه:در این شیوه با پخش اطلاعات از بیخ مخشوش و نادرست تلاش می شود قدرت تحلیل را از توده مردم گرفته وبا فریب دادن اذهان به اهداف مورد نظر برسند که معمولا وجدان اخلاقی انسانها و ساختا رحاکمیتی جوامع بویژه جامعه ما با دید منفی به آن نگاه می کند.

۳-تبلیغات خاکستری:در این شیوه آمیزه ای از اطلاعات درست و غلط اراءه می گرددکه تشخیص صحت و سقم آن برای مخاطبان بویِه توده مردم مشکل است استفاده از ین شیوه نسبت به شیوه قبلی خطرناک تر است و کسانی که از این شیوه استفاده می کنند در جهت تشویش اذهان عمومی گام برمی دارند.

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ۷اسفند ۹۴افراد و گروههای سیاسی در کشور استان وشهرستان رقابت جدی تر را در تاثیر گذاری بر افکار عمومی دنبال می کنند و هرکدام از آنها به تناسب شرایطی که در آن قرار دارند یکی از شیوهای تبلیغی ذکرشده رادنبال میکنند وبرخی که نسبت به نتایج انتخابات دلهره بیشتری دارند اضطرابها ودلهره های انتخاباتی مانع توجه آنها به پیامدهای نامطلوب این شیوه ناپسند گردیده و خواسته یا ناخواسته خسارات بیشتری را به خودشان و مردم وارد می نمایند.

مصداق آن مطالبی است با عنوان “افشاگری بی سابقه اصولگرای شناخته شده گچسارانی علیه نماینده”در سایت های محلی که بطور ناخواسته تبلیغ به شیوه خاکستری و سیاه را دنبال نموده است .

این حقیر به عنوان یک فرهنگی بر خود لازم دیدم جهت تنویر افکار عمومی مردم شریف حوزه انتخابیه شهرستانهای گچساران و باشت مطالبی را در ارتباط با نکات فوق طرح نمایم و قضاوت را به عهده خوانندگان عزیز می گذارم.

ابتدا از نگارنده مطالب آقای حاج یدالله مرادی همکار عزیزم به خاطر داشتن جسارت در طرح نکات فوق تشکر می نمایم و انصافا ایشان فردی فعال در حوزه سیاسی و فرهنگی است و مدیریت ایشان در زمان تصدی مدیریت آموزش و پرورش گچساران قابل تقدیر بوده واز نظر این حقیر نمره خوبی داردٰ گرچه انتقاداتی مانند سیاست زدگی در آموزش و پرورش به نحوه مدیریت ایشان وارد است.با تمام عرض و ارادتی که خدمت همکار عزیزم دارم انتقادات زیر را در ارتباط با نوشته فوق قابل طرح می دانم.

۱-بطور کلی شاکله مطالب طرح شده در آن سایت ها نوعی سیاه نمایی از وضع موجود است و رنگ و بوی یاس و ناامیدی را به شهروندان تزریق می کند و در شان حضرتعای نمی بینم که چنین قصدی را داشته باشید ولی مطالب طرح شده چنین پیامدی را به دنبال دارد.

۲-شما وظیفه اصلی نماینده را قانونگذاری دانسته و میزان قدرت نمایندگان را با توجه به میزان قدرت مانوردهی در ارائه نقطه نظرات خود پیرامون طرح ها و لوایح دانسته ودر نهایت قضاوت نموده اید که هیچ مدرکی دال بر اینکه ایشان اظهار نظری مایه دار ابراز نموده باشند وجود ندارد.من با شما موافقم که وظیفه اصلی نماینده قانونگذاری است اما در مورد عملکرد نماینده با توجه اینکه ایشان ریاست کمسیون های برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق را به عهده داشته اند وحداقل لوایح بود جه درکمیسیونی که ایشان مدیر یت آن راعهده دار است به تصویب رسیده لذا سهم مدیر در تصویب لوایح انکارشدنی نیست وحتی سهمی بیشتر از سایر نماینده ها دارد لذا نسبت به طرح این مطالب جانب انصاف را رعایت ننموده به طور ناخود آگاه آشکارا استارت تبلیغات خاکستری را در شهرستان زده اید اگرچه بطور ضمنی و خیلی کمرنک تنها به حوصله ایشان در ریاست کمیسیون تلفیق اکتفا نمو ده اید.

۳-شما در حالی ایشان و هوادارانشان را متهم به قومیت گرایی می کنید که خود و دوستانتان در پست سر کاندیدایی سنگر گرفته اید که خودش نماد قومیت گرایی است و سابقه بیش از یک دهه تبلیغات قومیتی را در کارنامه خود دارد و برای شهروندان گچسارانی مشهود است.
۴- شما نماینده فعلی را متهم به مصادره خدمات نظام به نفع خوده نموده واز استفاده ژورنالیستی ایشان برای بزرگ کردن خدماتشان صحبت نموده اید در حالی که نظام جمهوری اسلامی خیلی قوی تر از آن است که افراد ویا گروههای خاصی بتوانند خدماتش را به نام خود مصادره نماییند و خود شما هم با تبلیغات ژورنالیستی شدیدترین انتقادات را طرح نموده اید که بیانگر یکسانی فرصتها برای طرح دیدگاهها در جامعه مورد نظر می باشد.

۵-عملکرد نماینده فعلی شهرستان در دوره قبل آنچنان مورد استقبال قرار گرفته که همه شهروندان فارغ از قومیت ٰ،جناح ،رفاقت ودوستی از ایشان استقبال نموده و حتی دوستان شما ونمایندگان اصولگرایتان آقایان جعفری حسینی و حتی آقای خورشیدی اصولگرای ترک زبان بر آن مهر تایید زده اند و شهروندان شهرستانهای دیگر استان به دنبال نماینده ای با سبک و سیاق تاجگردون هستند و دوست دارند سراغ کسی روند که تنها هم و غم اوتوسعه شهرستانشان باشد تا از قطار وسعه عقب نمانند. ودوستان اصولگرای نزدیک شما انهایی را که به این قطار نپیوسته اند لجباز لقب داده است.

این حقیر بر حسب وظیفه خود جهت تامین مصالح و منافع شهرستان همه کاندیدای انتخابات و هوادارانشان را به استفاده از تبلیغات سفید به جای تبلیغات سیاه و خاکستری تشویق نموده و از آنها می خواهم که در تبلیغات خود رعایت همه جوانب دنیوی و اخروی را بنمایند
اما به کسانی که سعی در دنبال کردن چنین رویه هایی دارند هشدار می نمایم که به برکت سه دهه انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات متعدد معدل عقل جمعی شهروندان در شهرستان ما آنقدر افزایش یافته است که براحتی هر پیامی را جذب نمی کنند ودئر زمان مناسب به آنها پاسخ منطقی می دهند ودر صورت لزوم برای همیشه به عمر سیاسی آنان پایان می دهند.

و در پایان به عنوان فردی مستقل که همه احزاب و جناحهای سیاسی قانونی چه اصلاحطلب و چه اصولگرا را برای بالابردن کارایی نظام اسلامی مفید می دانم ولی تاکنون وموضع افراطی نسبت به هیچ جناحی نداشته و نه تنها یک لیوان شربت بلکه لیوان آبی را به خاطر وابستگی به جناحهای سیاسی ننوشیده ام و ضمن متکی به زحمات خود بوده ادر جایگاهی پایینتر از آنچه حقم بود قرار گرفته ام به عنوان فردی طالب پیشرفت شهرستان از همه شهروندان عزیزم می خواهم جهت پیشرفت و توسعه شهرستان به حامیان نماینده تلاشگر ودوستداشتنی و خستگی ناپذیر فعلی که کارنامه ای موفق دارند بپیوندند تا فردا شرمنده فرزندانمان نباشیم ا اگر امروز تصمیمات بدی بگیریم فردا با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که نتیجه تصمبم بد امروزمان است.

نوراله محمدی دهبزرگ
دکترای جامعه شناسی
دبیر آموزش و پرورش و مدرس دانشگاههای گچساران

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان «پایگاه خبری آوای رودکوف» است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان  می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
تاج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
0
0
دوست عزیز وزن تاجگردن در حد باشت است و بس ایشان علیرغم موقعیتهایی که در مجلس اصولگرا برایش ایجاد شده اما نتوانست در حد یک نمایند ملی یا حتی استانی ظاهر شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: