« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
بهنام رضایی:زماني که قصد تصويربرداري از مار افعي گرزه را داشتم مورد گزش اين جانور قرار گرفتم که حدود يک ماه در بيمارستان بستري شدم

پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

فيلم شکوه زاگرس به پايان رسيد اين فيلم در ژانر حيات وحش با نگاهي جديد و نو به گونه هاي حيواني و زيست بوم هاي پنج استان چنديست آماده و به پايان رسيده است.

بهنام رضايي تهيه کننده کارگردان و تصويربردار اين اثر عنوان کرد:اين اثر در نود دقيقه در پنج استان کشور بوشهر فارس يزد کرمان و کهگيلويه و بويراحمد تصويربرداري شده آماده حضور در جشنواره هاي بين المللي مي باشد.

در فيلم شکوه زاگرس زيست بومهاي بکر پنج استان با تکنيک هاي به روز تصويربرداري حيات وحش به تصوير کشيده شده است که هر کدام در نوع خود گوياي زيست بوم هائيست که در آن اقليم ها يافت مي شود.

بهنام رضايي با بيان اينکه اين اثر تقريبا سه سال به طول انجاميده افزود در اين سه سال چالشهاي بسياري پيش روي ما بود در سال اول تصويربرداري زماني که قصد تصويربرداري از مار افعي گرزه را داشتم مورد گزش اين جانور قرار گرفتم که حدود يک ماه در بيمارستان بستري شدم در هنگام تصويربرداري هوايي نيز تا سرحد سقوط پيش رفتيم.

بعضي از تصاوير اين فيلم در ارتفاعات چهار هزار متري رشته کوه دنا گرفته شده که در آن ارتفاع چالشهاي خاص پيش روي ما بود که کوه نوردان با اين چالشها به خوبي آشنا هستند.

گرفتار شدن در مناطق صعب العبور براي مدتهاي طولاني از دست رفتن چند دوربين و تجهيزات در اين مناطق، اينها سختي هايي بودند که امروز با تمام شدن اين فيلم به چشم تجربه آنها مي نگرم.

بهنام رضايي از عوامل اين فيلم نام برد و گفت:جاي دارد از دوستانم که در اين فيلم مرا ياري دادند تشکر ويژه داشته باشم.

آقايان اسماعيل اميري آرش خدري و عباس دلاور که در اين فيلم به عنوان مشاور در کنار من بودند.

در بخش پژوهش: آقايان جليل شهبازي مسعود نياز و ايمان ميرزايي

در بخش نويسندگي آقاي آرش شجاعي

و در بخش تدوين آقاي پويا کنگاوري

و در بخش پشتيباني آقاي بهزاد فرودي

هر کدام از اين دوستان در اين فيلم نقش تعيين کننده اي ايفا کردند که جاي دارد تشکر و سپاس فراوان از آنها داشته باشم.
رضايي در ادامه عنوان کرد.

در فيلم شکوه زاگرس گوشه هايي از تضادهاي زيباي طبيعت ثبت شده که هر کدام بيننده را مجذوب خود مي کند لحظاتي که هر کدام حرفي در وراي آن نهفته است لحظه هايي همچون بدنيا آمدنها در فصل زايش به رخوت کشيده شدن ها در فصل سرد برف پوش همه گوياي طبيعتي متضاد وحشي و زيبا هستند.

در پايان بهنام رضاي با عنوان مشکلاتي که پيش رو بود عنوان کرد؛ براي ساخت فيلم هايي با ژانر حيات وحش امکانات ويژه اي نيز نياز هست که در برخي موارد ما مجبور هستيم به علت محدوديت ها خود با ايده نو آنها را طراحي و به کار گيريم موارد اين چنيني زيادند شايد اين دست کارها براي ديدن مخاطبانشان لذت بخش باشيد و شايد هيچ گاه به مشقت هاي ساخت آنها پي برده نشود اما اين مشقت ها و سختي ها اگر بدون حمايت باقي بمانند بي فرجام و بدون تداوم خواهند بود.

فيلم هاي اين چنين اگر حمايت وجود داشته باشد در آينده حرفهاي بيشتري براي گفتن در مجامع فيلم دنيا خواهند است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: