« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
اعلام برائت نمایندگان منتخب مردم از اصلاح طلبان که در اقدامی غیراخلاقی به آنها منتسب شده بودند کلید خورده است. به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  صراط، پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس در قریب به اتفاق حوزه های انتخابیه کشور، شخصیت ها و گروه های اصلاح طلب و حامی دولت در اقدامی غیراخلاقی بسیاری از منتخبان مردم را به جناح خود نسبت داده اند. اصلاح طلبان که به جز تهران در قریب به اتفاق حوزه های انتخابیه حتی در کلانشهرها به سختی شکست خورده اند، به منظور توجیه این شکست، به "بازی با اعداد" روی آورده اند. آنها با اتکا به لیست منتشرشده خود تحت عنوان "لیست امید" و مقایسه آن با لیست ائتلاف اصولگرایان، تلاش کردند تا شکست خود را آبرومندانه نشان دهند. در این راستا، اصلاح طلبان حتی بسیاری از کاندیداهای اصولگرا را هم "مستقل" نامیدند و این در حالی است که در برخی حوزه ها، لیست آنها از برخی اصولگرایان هم تشکیل شده بود! با این وجود، اقدام غیراخلاقی عجیب تر، انتساب منتخبان مردم به خود است. مصادره نمایندگان منتخب و اصلاح طلب نامیدن آنها در بسیاری از حوزه ها، با واکنش تند منتخبان مردم مواجه شده است. به طور مثال، سید علاءالدین خادم منتخب مردم از حوزه سپیدان و بیضا با انتشار بیانیه ای با اعلام برائت از اصلاح طلبان اعلام کرد "از ابتدای ورود به عرصه انتخابات فعالیت خود را بصورت مستقل آغاز نموده و در این راه از یاری خداوند متعال و حمایت اهل بیت علیهم السلام و همت و کفایت مردم بزرگوار بهره مند بوده‌ام و وامدار هیچ کس یا گروه سیاسی نیستم." در واکنشی مشابه، محمد جواد جمالی نماینده منتخب مردم شهرستان فسا، با انتقاد از اقدام غیراخلاقی اصلاح طلبان در بیانیه ای اعلام کرد: "اینجانب دکتر محمد جواد جمالی نماینده منتخب شهرستان فسا در مجلس دهم سرباز و پیرو ولایت مقام معظم رهبری و معتقد به تفکر اصول گرایی هستم متاسفانه در حرکتی غیر اخلاقی نام بنده در لیست های مختلفی قرار دادند بنده صراحتا اعلام کرده و می کنم عضو هیچ گروه و حزب نبوده و نیستم و تفکری بجز تفکر اصول گرایی ندارم." تلاش برای اصلاح طلب نشان دادن منتخبان مردم که از قضا، گرایش اصولگرایی – و نه حتی مستقل – دارند، تلاشی برای بالا بردن عدد اصلاح طلبان در مجلس آینده و مانورهای رسانه ای و سیاسی روی آن محسوب می شود. گفتنی است در فهرست های ارائه شده توسط حامیان دولت در انتخابات خبرگان نیز اتفاقات مشابهی رخ داد و قریب به اتفاق کاندیداهای خبرگانی که در فهرست مشترک جامعتین و اعتدالیون بودند از حامیان اعلام برائت کردند. موج اعلام برائت از اصلاح طلبان بلافاصله پس از انتخابات آغاز شده و چه بسا در روزها آتی نیز نمایندگان منتخب دیگری به آن بپیوندند. فارغ از این موضوع، سوالی که در این خصوص مطرح می شود، این است که اصلاح طلبان که قبل از ورود شمار معدود منتخبان خود به مجلس دست به چنین بی اخلاقی هایی  زده اند، برای زمان پس از ورودشان به پارلمان چه نقشه ای تدارک دیده اند؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
عرض کنم این آقایانی که نام بردید شعور خود را نشان دادند چون با رای اصلاح طلبان بالا آمدند و قبل از شروع انتخابات، اصلاحات این آقایان را به عنوان کاندیدای مورد حمایت به مردم اعلام کرده بودند. حالا که خرشان از پل گذشت اینگونه موضع میگیرند. ولی اصلاح طلبان را اینگونه نبین اصلاحات مثل جریان انحرافی ..... و اصولگرایانی چون شجونی و قاضی فر و سودانی و امثالهم نیستند.مطئن باش دوره بعد همین اقایان رد خواهند شد یا توسط شورای نگهبان یا مردم. عجله نکن این چهار سال هم می گذرد و قدرت اصلاح طلبان با رئیس جمهوری عارف بعد از دوره دوم روحانی، سنگین تر خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: