« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
آقای فرماندار:حضرتعالی از خلاقیت های خودتان بفرمائید وپروژه های صددرصدی که خود شما پیشنهاد آن را دادید وبه بهره برداری رساندید.اینکه آبلش وپل تراب و ساختمان شهرداری و... پروژه های  دولت قبل بود این که منتی ندارد

 آوای رودکوف:مدیرمسئول نشریه حدیث یاران با ارسال یاداشتی به این پایگاه خبری به اظهارات فرماندار شهرستان لنده در یکی از سایتهای استان پاسخ داد.

متن جوابیه  مدیر مسول نشریه حدیث یاران به شرح زیر است:

بسمه تعالی
خداوند بزرگی را شاکرم که بزرگترین بنده ورسول خود حضرت ختمی مرتبت را به زیور تقوا واخلاق آراست وآخرین فرستاده خود را جهت مکارم اخلاق برگزید

جوابیه فرمانداری محترم شهرستان لنده را مطالعه کردم

اولاً : رسم  این است که افرادحقیقی وحقوقی که قصد جواب به مطلبی را در رسانه ای (مکتوب وغیر مکتوب ) دارند قاعدتاً اگر مکتوب بود بصورت مکتوب به همان نشریه واگر در فضای غیرمکتوب بود نیز نسخه ای از آن رابرای نشریه ارسال نمایند .اما جوابیه فرمانداری لنده بعد از چند روز ازطریق یکی از کارکنان آن فرمانداری به اطلاع اینجانب رسید(آن هم به اینصورت که پاسخی به شما در سایت جمانیوز داده شد)

ثانیاً : ازاینکه یک مسئول دردولت تدبیر وامید بعد از گذشت 2 سال از مسئولیتش حداقل به خوداجازه داد پاسخی ولو سطحی به منتقدانش بدهد؛ مایه مسرت وخوشبختی اینجانب ومردم واصحاب رسانه گردید

ثالثاً : اگر چه ذات پاسخگویی زیباست اما رعایت اخلاق وادب از آن والاتر وبالاتراست .اگرچه در دولت تدبیر وامید بارها شعار< ادب مردبه زدولت اوست > شنیده شد. خوب بود که جنابعالی بدون عصبانیت وبا ادبیات صحیح وسالم پاسخ موارد مطرح شده را می دادید اگر چه شنیدن این ادبیات از شمادورازذهن نبود .وقتی دردولت اعتدال پاسخ منتقدان ؛ بارها با الفاظ بیسوادها ؛ بی شناسنامه ها ؛بروید به جهنم ؛افراطی ها ؛و...ده ها مورد از این دست داده می شود ،چه انتظاری ازنویسنده این جوابیه می رود؟

اما در بحث جوابیه :
نویسنده مواردی را مطرح کرده که به صورت خلاصه جواب آنها را عرض می کنم :

اینکه نوشته شد < پاسخ مکتوبه حضرتعالی را در لابه لای تبسم شیرین ولی نعمتان انقلاب یعنی مردم در برگ زرینی که از ساعات اولیه روز هفتم اسفند رقم زده اند >

نمی دانم کدام حرکت مردم پاسخ بنده بود وچه ربطی به سوالات بنده داشت ؟ ما از شما سوال کردیم دغدغه مردم دراین شهرستان بیکاری ؛مشکلات شهری ؛بودجه و...می باشد نه رد صلاحیت ها . قانون وظیفه همه رادر این مورد  مشخص کرده است . کجای قانون گفته شد که فرماندار در جلسه ای که باید بنشیند برای بالاترین نهاد فرهنگی شهرستان تصمیم گیری کند به بحثی حاشیه ای پرداخته ونظارت وشورای نگهبان را زیر سوال ببرد؟ودر آخر هم هیچ مصوبه ای در باره موضوع جلسه نداشته باشد . چطور کسی در رد صلاحیت های اولیه وتشکیل هیات های اجرایی و... حق هیچ اعتراضی به  جنابعالی ودوستانتان را ندارد اما شما به خود حق می دهید در کاری که ساز وکار قانونی آن مشخص است دخالت؛ که چه عرض کنم بلکه  حمله کنید ؟

جناب آقای فرماندار: اگر منظورتان از جواب مردم آراء مردم شهرستان می باشد ، در سال های گذشته آراء تفکری که شما مدعی آن هستید حدود 8 هزار رای بود وامروزبه برکت خدمات امثال جنابعالی ودوستانتان در شهرستان با وجود ائتلاف بیسابقه اصلاح طلبان آراء آنها به 3 هزار رسید!!؟ اما در کهگیلویه بزرگ با وجود این ائتلاف تاریخی وبی سابقه بین گروههای اصلاح طلبی ودعوت از شخصیت های سیاسی  کشوری وبرگزاری متینگ های مختلف ودردست داشتن قدرت و...26 هزار رای داشتید که حدود 11 هزار آن در زادگاه نامزد مورد حمایت شما بود درحالی که رقیب شما بیش از 105 هزاررای با وجود تفرق وتعدد نامزدها بدست آورد ؟  وبه گفته یکی از سران بزرگ اصلاح طلبی تنها دستاورد ما همین بود که از رده همیشگی دوم به رده سوم سقوط کردیم !الحق که بنده جواب خود را گرفتم نمی دانم شما چطور ؟ اگر منظورتان در کل کشور بود احتمال می دهم که حتی فرصت بررسی ظاهری نتیجه انتخابات  را نداشتید واین جای تاسف است که فرماندار یک شهرستان از چینش آمار منتخبان ملت  اطلاع نسبی نداشته باشد.اطلاع دارید که از قبول شدگان دور اول حداقل 98 نفر اصولگرا و78 نفر اصلاح طلب و20 نفر مستقل و7 نفر اعتدالی است . یعنی مستقلین واصلاح طلبان  واعتدالی ها همه روی هم تقریباً با اصولگرایان برابری می کنند !!! حالا اگر بدانی که از راه یافتگان به دور دوم حداقل 57 نفر اصولگرا هستند . عجب ؟

وجناب فرماندار محترم : خوب است بدانید که این  اولین مجلسی است که بعد از یک دولت با آن دولت هماهنگ نیست (با وجودی که آقای روحانی چندروز قبل از برگزاری انتخابات فرمودند ما آرزویمان مجلس اعتدالی است!!!) اطلاع دارید بعد از انتخابات سال 72 وانتخاب دولت سازندگی ؛پیروزمجلس 74 طرفداران همان دولت بودند.؟می دانید بعد از انتخاب دولت اصلاحات در سال 76 مجلس مورد نظر در سال 78 همگرا با آنها بود (مجلس ششم)  وبعد ازپیروزی دکتر احمدی نژاد در 84 مجلس 86 مجلسی اصولگرا بود اما الان چی ؟ چند درصد این مجلس هماهنگ با دولت است؟باز هم معتقد هستی که سر مبارک انگشتان مردم جواب بنده را داد یا جنابعالی ؟

اما اینکه جنابعالی اینقدر مغرور پیروزی ادعایی خود هستیدهم باعث  تعجب است  وهم خنده . چطور تا قبل از انتخابات در جلسات متعدد همه ادعا می کردید نامزد به اندازه کافی ندارید وهمه رد صلاحیت شدند اماالان اکثریت منخبین مجلس اصلاح طلب شدند ؟

اما اگر منظورتان آراء تهران بود:

من را به یاد ضرب المثل مشهور : من آنم که رستم بود پهلوان  انداخت . آراء تهران چه ربطی به مطلب بنده وخدمات جنابعالی در این شهرستان داشت ؟

حال که اشاره کردید لازم است در باره آراء تهران هم چند نکته را عرض کنم :

آقای فرماندار بیش از 10 سال است که این شعار مهم را مردم فهمیدند وهمه فهمیدند که تهران همه ایران نیست . اماشخصاً معتقدم که آراء تهران قبل از آنکه پاسخی به اصولگرایان تهران باشد پاسخ ومعجزه بزرگی برای سران اصلاح طلبی بود . برای آنهایی که در فتنه 88 ادعا می کردند کشور یعنی تهران ووقتی نامزد اصلاحات  در تهران  بیش از 2 میلیون رای آورد اینطور معنایش کردند وجو آنها را گرفت  که ما برنده هستیم وبقیه کشور یعنی هیچ ؟ لذا الان باید به این نکته پی برده باشیم که در نوک انگشتان ادعایی جنابعالی ،انگشت شفاف مردم شمال تهران با انگشت پینه بسته مردم روستای لنده تفاوتی ندارد ورای رای است ومحترم وباید آن را پذیرفت. وبه آن توهین نکرد اگرچه  برخی دوستان جنابعالی شعور مردم روستا وشهرهای کوچک را متفاوت با مردم تهران یافتند!!!

از طرفی این حرکت اصولگرایان  برای چندمین بار درس اخلاقی برای دوستان جنابعالی بود که بدانند دموکراسی به شعار نیست بلکه عمل می خواهد واخلاق . بدانند که اگر هر 30 کرسی تهران به اصلاح طلبان برسد نه تنها 8 ماه کشور در آتش فتنه نمی سوزد بلکه حتی یک سطل زباله هم آتش نمی گیرد . وبرعکس آن تبریک هم گفته می شود . در انتخابات قبل از دوم خرداد که خود اصلاح طلبان امیدی به پیروزی نداشتند وبرخی از تئوریسین های اصلاحات آراء 3 میلیونی برای خود در نظر می گرفتند !!! وبر همین اساس شروع به تخریب وتشویش اذهان عمومی می کردند که < بنویسید ....بخوانید ناطق نوری > ولی صبح  بعد از انتخابات در حالی که شمارش آراء ادامه داشت اولین تبریک را آقای ناطق نوری به منتخب مردم فرستاد .کاری که هیچ وقت از اصلاح طلبان پرادعا سر نزد ونمی زند اگر سراغ دارید یک نمونه را مثال بزنید!!!.در مقابل  در انتخابات ریاست جمهوری  84 دردور اول که پراز کاندیداهای متفاوت بود فردی که با شعار 50 هزار تومان برای هر نفر رای مناسبی کسب نکرد باادعای اینکه  چرت زدم بیدار شدم وآراء من کم شد سلامت انتخابات را زیر سوال برد . پس از برگزاری دور دوم ؛رقیب دکتر احمدی نِژاد که با حمایت بیسابقه اصلاحات هم مواجه شد ،از سوی مردم نه بزرگی شنید نه تنها تبریک نگفتند بلکه بدترین موارد را تا سالها بعد برعلیه برگزیده همین مردم مطرح کردند واتهامات متعددی را مطرح کردند ودختر همین نامزد دولت وقت را به بی عرضگی متهم کرد!!!

در سال 88 که قصه آن طولانی است وباز هم اصلاح طلبان  گل کاشتند آن هم با اختلاف 13 میلیونی !!! در حالی که در انتخابات 92 با نیم درصد کسی که برنده شد با تبریک رقیبان مواجه شد.ونتیجه آنکه : هر گاه اصلاح طلبان پیروز انتخابات باشند انگشت مردم بسیار عزیز و...واگر بازنده باشند آسمان به زمین می آید که حتماً چیزی در کار بود . واین رفتارهای معنی دار دوستان شما در رقابت ها می باشد .حالا این جمله خودتان رامرور کنید : ما خود را تافته ی جدابافته از مردم نمیدانیم و انتخابات را به عنوان مهمترین ساز و کار مردمسالاری دینی در تحقق آرمانهای اصیل نظام و رهبری قلمداد کرده و نه تنها توهین به شعور و آگاهی مردم در مناقشات و منازعات سیاسی را گناهی نابخشودنی میدانیم بلکه در دست به دست شدن حاکمیت اجرایی کشور و گردش نخبگان ، معیار و میزان را به فرموده معمار راحل انقلاب فقط و فقط سرانگشتان پایدار ملت می دانیم


آیا واقعاً به همین یک جمله خود ایمان دارید ؟
واما شما بهتراست هم بدانید که دغدغه مردم تهران دغدغه شهروندان جنابعالی نیست . در شمال تهرانی که رقابت برای خرید آخرین مدل ماشین در دنیاست و محل تفریح آنها بعضاً دبی وآنتالیا و..است ودغدغه آنها تزئینات داخل هواپیما ومترو ؛سرانه فضای ورزشی وفضای سبز ودرجه کالا و... می باشد ؛متفاوت با دغدغه جوانانی است که دغدغه آنها نان شب است ومحل تفریحشان محل کارگری است وبنادر گرم جنوب .و بعلت نداشتن پول وشغل وخیلی از امکانات دیگر با داشتن تحصیلات بالا و استعدادهای فراوان منتظر یافتن کاروکارگری ساده هستند.

آنها بجای مسیر هوایی وریل بفکر جاده 35 کیلومتری هستند که شما هرروز آن را طی می کنید اما ...  به فکر چاله های خیابان های شهرشان هستند که اگر یکی از آنها در تهران بود تمام رسانه ها را به آنجا می کشاندند و...بگذریم . تهرانی ها به قدر کافی مدافع دارند داخل وخارج هم آراء آنها رسانه ای شد  وهم مانور زیاد .شما بهتر است به فکر آراء ومفهوم آراء شهرستان خود باشید.

اما در قسمتی از جوابیه از دولت مایه گذاشتید .در مطلب ما در نشریه چیزی را در رابطه با دولت(با وجود داشتن حرف وحدیث فراوان )نگفتیم . وشما آشفته وعصبانی ضمن دفاع از دولت  از ارتجاع منتقدان و...وشعارهای بدون خریدار وتکراری حرف زدید .

چون بحث به درازا کشید فقط بگویم دولت منتخب مردم بدون منت وظیفه خدمتگزاری دارد (چه این دولت چه هر دولت دیگر )وباید در مقابل انتقادات مردم خود صبورانه وبا تواضع هم انتقاد پذیر واصلاح پذیر باشد وهم صبور .

اینکه دولت خودش بگوید چنین  کردم وچنان ارزشی نداردو به گفته رئیس جمهور محترم ( در ایام تبلیغات خود )  باید مردم آماررا در در زندگی وسر سفره خود لمس کنند. به گفته خود اصلاح طلبان دولت فعلی تمام تخم مرغ هایش را در سبد مذاکرات هسته ای ریخته بود وتازه هم از آن فارغ شد حالا بمان که جوجه های آن چه باشد.

اما اینکه الان آیا مردم این رفاه ادعایی جنابعالی ودوستانتان را با تمام وجود لمس می کنند اینکه با وجود رفع تحریم ها!! واقعاً گرانی در جامعه چطوراست ؛ قدرت خرید مردم چقدر شد؟!!!اینکه خود وزرای دولت – نامه 4 وزیر- از رکود بی سابقه  فعلی ناراحتند  (البته بجز ریاست محترم جمهور که فرمودند از رکود عبور کردیم وسخنگوی ایشان) اینکه تغییرقیمت حامل های انرژی در دو سال اخیرچقدر برای مردم  بارداشت ؛اینکه نان چقدر گران وبی کیفیت شد ؛اینکه مسکن مهر مزخرف شد ووام ازدواج بر باد ؛ و... پس بگذاریم خود سفره مردم (اشتغال ومسکن ووام ازدواج و...)حرف بزند آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. ودر بحث استان ما فقط به یک جمله معاون محترم عمرانی استاندار بسنده می کنم که استان ما را بالاخره رکورددار بیکاری عنوان کرد.

اما در بحث خدمات جنابعالی در شهرستان :                
 باز هم :خوش بود که سر دلبران گفته آید درحدیث دیگران
کاش فرصت می داشتی وذکر خیر وخدمات خودتان را از زبان مردم شهرستان می شنیدی.

اینکه باعادت بزرگان تخریب دولت قبل یک واجب است وهر مشکلی تا سالهای سال متوجه دولت قبل است  وتا قرنها باید ادامه یابد بماند
اما آقای فرماندار :هردولتی قطعاً بعد ازاتمام ماموریت پروِه های ناتمامی دارد وچه بسا دولت هایی از جنس تفکر حضرتعالی بوده که کلنگ طرح های بزرگی را بعد از انتخابات (درفاصله انتخابات تا معرفی دولت )می زدند و... حالا دولت قبل پروژه ای را با بیش از 60 یا 80 درصد پیشرفت تحویل جنابعالی بدهد وبعد شما تکمیل  آن را شاهکار ومعجزه خود بدانید؛ این یعنی ویرانی !!! ومثل آبلش افتتاح وبسیار هم مانور بدهید واما دریغ از یک قطره آب ؟ یا فلان پروژه دیگر که 65 درصد پیشرفت داشت وشما ... البته درباره پروژه ها حرف خیلی هست که فعلاً بماند.

حضرتعالی از خلاقیت های خودتان بفرمائید وپروژه های صددرصدی که خود شما پیشنهاد آن را دادید وبه بهره برداری رساندید.اینکه آبلش وپل تراب و ساختمان شهرداری و... پروژه های  دولت قبل بود این که منتی ندارد . فکر می کنم مردم نجیب این شهرستان ارزششان خیلی بالاتر از این پروژه های ادعایی است . وازیک فرماندار انتظارات خیلی بیشتری دارند.

ازطرفی کاردولت خدمت رسانی به مردم است نه منت نهادن . زمینه کار کردن برای این مردم خیلی بازتر وبیشتراز اینهاست .

بنده از مشکلات جاده وخیابان وبرق وآب واینترنت ونانوایی ها وسیل بند و...شهرستان سوال کردم ولی جوابی نشنیدم اما امیدوارم که پروژه های ادعا شده به اتمام برسند وتدابیر جنابعالی برای پیشرفت شهرستان  به اینها ختم نشود!

در آخر خوب است جناب فرماندار بدانند رسالت رسانه تشویش نیست بلکه تنویر افکار است . ومعمولاً افراد فرهنگی وبا تجربه ومدرن نگاهی متفاوت به رسانه دارند .وخوب است که این نگاه شما به اصحاب رسانه تغییر کند.

درجواب شعر آخرتان ترجیح می دهم فقط سکوت کنم.        

وماتوفیقی الا بالله علیه توکت والیه انیب
وسلام
                                     مدیر مسئول نشریه حدیث یاران

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
با سلام : لطفا مسولین محترم بگویند در طول دوره ی مسولیت خود برای روستاهای منطقه آل طیب چه کردند؟ جناب فرماندار سفر اردیبهشت ماه شما به روستاهای پاتاوه-دم تنگ -گرک -دول آبرا و کتج وجلسه شورای اداری در حسینیه روستای کتج و قول و وعده های مدیران همراه شما که مصاحبه های آنان در سایت های خبری هست ؛واقعا چه دستاوردی داشت ؟
محمد کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
0
0
به فرماندار لنده بگویید:
چرا بعد از 37 سال هنوز روستای چلی جاده ندارد.
قول منطقه گردشگری لارب چه شد......
موسوی رادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
0
0
درود بر آقای سیاوش
واقعا گل گفتی برادر عزیز
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
احسنت براین قلم واین زبان ای گل گفتی من که چیزی ندیدم فقط پرواز هرصبح از دهدشت به لنده عصر از لنده به دهدشت اونم با ماشین بیت المال و جادهای که مال زمان طاغوت هست فقط حرف شعار پوچی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: