« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
آوای رودکوف:ممکن است در سه هفته آتی یک مسلمان برای نخستین بار شهردار لندن شود و انتخابش به احتمال زیاد افزایش اسلام هراسی در سراسر اروپا را به چالش خواهد کشید.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، اگر صدیق خان 45 ساله که براساس نظرسنجی‌ها نسبت به گلد اسمیت پیشتاز است به عنوان شهردار لندن انتخاب شود، در حقیقت دومین مسلمانی خواهد بود که به عنوان شهردار یکی از شهرهای اروپایی انتخاب شده است.

نخستین شهردار مسلمان در سال 2009 میلادی برای شهر رتردام هلند انتخاب شد اما لندن شهری به مراتب بزرگتر و زمان انتخابات نیز به مراتب مهم‌تر است.

درست یک ماه پس از حملات تروریستی بروکسل، پنج ماه پس از حملات تروریستی پاریس وادامه تلاش‌های کشورهای غرب اروپا برای دست و پنجه نرم کردن با بحران آوارگان سوری، انتخاب صدیق خان به عنوان شهردار لندن پیام روشنی خواهد مبنی بر اینکه لندنی‌ها برای تنوع و گوناگونی ارزش قائلند.

صدیق خان گفت: من در درجه اول یک لندنی هستم اما این انتخاب به افراد انزجار طلب در عراق و سوریه نشان می‌دهد که ما چه کشوری داریم. کشور ما همانند چراغ راهنما است.

صدیق خان در محله‌های پایین شهر و شلوغ لندن رشد کرده اما در دانشگاه شمال لندن به تحصیل رشته حقوق پرداخت و پیش از آنکه در سال 2005 میلادی به عنوان یکی از اعضای حزب کارگر در پارلمان انتخاب شود، یک وکیل حقوق بشر شد.

گلد اسمیت همانند بوریس جانسون، شهردارکنونی لندن محبوب نیست در نتیجه اگر صدیق خان بتواند رای لیبرال‌های مناطق داخلی لندن را به دست آورد، این مساله که گلد اسمیت در بین مناطق خارجی محافظه کار لندن محبوب‌تر است، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

سرنوشت صدیق‌خان به یک مشارکت بزرگ بستگی دارد اما تحلیل‌گران آژانس ارتباطات لندن معتقد است حزب کارگر به صدیق خان کمک خواهد کرد تا تاریخ ساز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: