« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
گزارش / مرضیه جوشن
نشست‌ها و دیدارهای پیاپی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اقشار مختلف مردم و مسولان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، یک پیام مشخص دارد و آن ایجاد بستر لازم برای انجام تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، هیئت دولت تدبیر و امید در سفر به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد با وجود انجام  سخنرانی‌های متعدد و دادن وعده‌های بی‌شمار، اما تاکنون به هیچ کدام از وعده‌هایش جامه عمل نپوشانده است و حالا با گذشت حدود هشت ماه از سفر هیئت دولت به این استان، در حالی به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم که آمار نگران‌کننده بیکاری، طلاق، خودکشی و تعطیلی واحدهای تولیدی این استان از جمله کارخانه قند و آرد، نشان از نبود امید در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و تردید آنها برای انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم که به خوبی می‌داند دولت روحانی در این استان کارنامه موفقی نداشته است و احتمالا مردم دردمند این استان محروم در انتخابات ریاست جمهوری این دوره دقت بیشتری خواهند کرد، این روزها و در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دست به برگزاری نشست‌هایی زده است که تنها رنگ و بوی سیاسی و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دارد.

برگزاری ناگهانی و پشت سر هم چنین نشست‌ها و دیدارهایی در آستانه انتخابات از یک سو و مطالب و سخنان مطرح شده در این نشست‌ها از سویی دیگر، تنها یک پیام مشخص دارد و آن هم ایجاد بستر لازم برای انجام تبلیغات زوهنگام انتخاباتی است.

این دیدارها و نشست‌ها که  پس از پایان تعطیلات نوروزی و در ابتدا با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان آغاز شد، اگرچه در ابتدا تنها شائبه تبلیغ برای دولت تدبیر و امید را به ذهن‌ها متبادر می‌کرد، اما روز گذشته و در دیدار با دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ و بوی واضح‌تری به خود گرفت و بر این شائبه مهر تأیید زد.

سید موسی خادمی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: جامعه دانشگاهی این استان مردم را از خطر افراط‌‌گری آگاه کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: گزارش‌‌دهی در حوزه عملکرد دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد محدود است و وظیفه مهم اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز بر عهده نهادهای دولتی و مدیران اجرایی این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نقش جامعه دانشگاهی در این راستا برجسته است و باید به خوب انتخاب کردن مردم کمک کنند.

خادمی با بیان اینکه باید پذیرفت که حدود 10 میلیون نفر بی‌‌سواد در کشور وجود دارد و این نوعی خطر محسوب می‌‌شود، ابراز کرد: باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌‌سازی لازم و کافی مردم را از خطر افراط‌گری و دیگر خطرها آگاه کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با آگاه‌سازی هر چه بیشتر مردم کمک شود که آنان فریب شعارهای عوام ‌فریبانه را در هر دو انتخابات پیش‌رو نخورند.

خادمی ادامه داد: در این صورت مردم علاوه بر خوب انتخاب کردن افراد اصلح در هر دو انتخابات پیش‌رو، با برخی شعارهای غلط نیز فریب نخواهند خورد و این رسالت سنگین بر عهده دانشگاهیان است.

وی عنوان کرد: انتخابات اوج مشارکت سیاسی مردم بوده و نیاز است کاری شود تا مردم مشارکت حداکثری داشته و خوب نیز انتخاب کنند، باید نکات لازم را به زبان مردم برای آنها تبیین و خطر افراط‌‌گری را گوشزد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی استان هم با تأکید بر ضرورت ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته به مردم، اظهار داشت: باید گزارش کارها و فعالیت‌های انجام گرفته و در حال انجام در این دولت را به مردم داد، تا اولا مانع از دروغ گفتن دیگران به مردم شویم و در ثانی از ناامید کردن مردم جلوگیری کنیم.

اما همه ماجرا این نبوده و برگزاری این نشست‌ها و دیدارها را نمی‌توان نخستین گام مقام ارشد اجرایی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دانست، زیرا هفتم فروردین امسال بود که خادمی در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان چرام در بخشی از سخنان خود گفت: «وضعیت فعلی که خیلی خوب است با حضور مردم کمکی بکنیم که بهتر شود و با رأی بالای به دولت در دور آینده کشور وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و وضعیت رفاه کشور در داخل و بیرون ارتقا پیدا خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «مردمان استان کهگیلویه وبویراحمد هم خوب در انتخابات شرکت کرده و هم با انتخاب مناسب خود این بهار را که مظهر اعتدال است، را به خوبی نشان خواهند داد.»

این موضوع در حالی است که طبق ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا‌ هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ‌ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار‌گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه 29 اردیبهشت امسال برگزار و مدت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز از هفتم اردبیهشت به مدت 20 روزآغاز می شود.

گزارش از مرضیه جوشن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: