« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
به قلم وحید حاج سعیدی
اداره کل آموزش و پرورش مازندران در به رسمیت شمردن سهم الشرکه استان گلستان اقدام کند
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:تقریباً سه دهه از اجرای طرح کلان و ماندگار ساخت زائر سرای دانش آموزی مشهد که در آن زمان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران طراحی شده بود می گذرد. در طول ساخت این پروژه به همت دانش آموزان و فرهنگیان و عشق ابدی مردم این دیار به پابوسی حرم رضوی، سرمایه مناسبی گردآوری شد و این اردوگاه در فضایی مناسب احداث و راه اندازی شد و رویای چند ساله فرهنگیان و دانش آموزانی که از خطه سر سبز شمال به پابوس و زیارت حرم رضوی می رفتند محقق گردید. 


پس از سال 1376 که استان گلستان نوپای تشکیل گردید و تعدادی از شهرهای شمال از مازندران جدا شدند، سهم استان گلستان از این زائر سرا یک سوم اعلام گردید و دو سوم باقیمانده نیز در اختیار مازندران قرار گرفت و مقرر شد رئیس زائر سرا از استان مازندران و معاون از استان گلستان انتخاب شوند.

اما ردپای بی مهری و بی توجهی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در به رسمیت شناختن حق قانونی فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان از همان روزهای اول تشکیل استان گلستان دیده شد و عملاً این سهم و حق مردم این خطه از زائر سرا مشترک نادیده انگاشته شد. تا جایی که در مقطعی نماینده استان در زائر سرا یا همان معاون به دلیل شرایط خاص حاکم برفضای مدیریت اردوگاه، زائرسرا را به حالت اعتراض و قهر ترک نموده و به استان بازگشت. علی رغم ترک اعتراض آمیز معاون اردوگاه هیچ اقدامی مبنی بر اصلاح روند از سوی اداره کل مازندران صورت نگرفت و به نظر آنها منتظر چنین رویکردی بودند! معاون اردوگاه حتی واحد مسکونی اختصاص یافته به خود را تخلیه نکرد و اثاثیه منزل را نیز با وجود گذشت قریب به دو سال به گرگان انتقال نداد تا آخرین جای پای سهم الشرکه استان گلستان در این زائرسرا محو نشود!

اما امروز پس از گذشت سالها، کارشکنی ها به اوج رسیده است و عملاً سهم الشراکه استان گلستان از این پروژه به فراموشی سپرده شده است و اعتراض های فرهنگیان راه به جایی نبرده است.

قطعاً ورود به بحث شرعی این مقوله و رضایت یا عدم رضایت افرادی که در ساخت این پروژه سهیم بودند، در صلاحیت راقم این سطور نیست ولی آنچه که مسلم است، بحث حقوقی منافع تضییع شده مردم گلستان که در آن سال ها با شور و شوق در ساخت این پروژه سهیم شدند، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

جا دارد مسئولان استان  گلستان با استفاده از تمام ظرفیت نسبت به تثبیت و به رسمیت شناختن سهم استان گلستان از این پروژه بزرگ اقدام کنند و مانع از تضییع حقوق جامعه بزرگ آموزش و پرورش شوند.

هر چند اخیراً این موضوع در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان که با حضور نمایندگان استان و معاون حقوق و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، از سوی نماینده علی آباد کتول مطرح و خواستار پیگیری از طریق وزاتخانه شدند ولی ضرورت دخالت استاندار، نماینده ولی فقیه و سایر نمایندگان و افراد صاحب نفوذ در استیفای حقوق تضییع شده آموزش و پرورش بیش از پیش ضروری می نماید.

به هر روی آنچه که در این حوزه اتفاق افتاده است خوشایند جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان نیست. تثبیت و به رسمیت پذیرفتن سهم الشرکه استان گلستان در این طرح بزرگ،  نظارت و بازرسی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان برعملکرد مالی زائرسرا، دوره ای کردن ریاست زائرسرا، جذب نیرو از گلستان با توجه میزان سهم الشرکه، ضرورت دعوت از نمایندگان آموزش و پرورش گلستان در تصمیم گیری های مربوط به این حوزه، نداشتن نگاه مالکانه به کل مجموعه و ... از عمده خواسته های خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان گلستان در این مقوله است.

البته اگر دوستان اداره کل آموزش و پرورش مازندران در برآورده ساختن حقوق حقه و قانونی فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان در استفاده و بهره برداری از زائر سرا، توان یا اراده لازم را در خود نمی بینند، می توانند نسبت به قیمت گذاری به نرخ روز و خرید سهم الشرکه استان گلستان اقدام کنند تا دینی بر گردن شان نماند و خود را مدیون هزاران خانواده فرهنگی و دانش آموز استان گلستان نکنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین