« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
وحید حاج سعیدی:
جا دارد مسئولان بانکی کشور همانگونه که برای معیشت کارمندان بانک ها از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، برای مدیریت و ساماندهی رویکرد تکریم ارباب رجوع نیز گام های اساسی و جدی برداند...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی: بلندگوی شماره شما را اعلام می کند. به باجه مورد نظر می روید. خانم کارمند در حال صحبت کردن است. صحبتش بیشتر از حد معمول طول می کشد و شما هم عجله دارید. حق انتخاب دیگری ندارید و مجبور هستید نا خواسته به راهنمایی های کارمند به دوست دوران دانشگاهش در خصوص نحوه سرمایه گذاری مطمئن در بورس و رمزگشایی از نحوه ساختار رمز ارز ها و بیت کویین گوش فرا دهید!

مشکلاتی از این دست به دفعات در بانک ها دیده می شود. در حقیقت بعد از فراگیر شدن گوشی های هوشمند و کاهش مراجعات به بانک ها، در عمل از تعداد کارمندان بانک ها کاسته نشد و هیچ باجه ای هم حذف نشد و همان تعداد باجه با همان تعداد کارمند مشغول خدمت رسانی به مشتریان هستند.

با این وجود کماکان شاهد هستیم که زمان انتظار در بانک ها بیش از حد از حد معمول است و گاهی اوقات برای انجام یک کار ساده که از طریق فضای مجازی قابل انجام نیست، باید مدت ها در بانک معطل شوید. همان اتفاقی که در داروخانه های کشور بعد از سیستمی شدن نسخ های پزشکی رخ داده است!

سیستم نوبت دهی هم که به ظاهر به منظور تکریم ارباب راه اندازی شده است، علی رغم مزایای متعددی که دارد و باعث خلوت تر شدن اطراف باجه ها شده است ولی همین امر باعث شده تا برخی از کارمندان کارها را با صبر و حوصله فراوان انجام دهند و همین امر در مقاطعی منجر به اتلاف وقت مشتریان می شود.

البته این همه داستان نیست و در شرایطی که بانک‌های جهان به سمت گسترش ارتباطات و فناوری نوین الکترونیکی حرکت می‌کنند و در عین حال بانکداری شعبه هم از رونق نیفتاده و نیازهای مختلف مشتریان را تامین می‌کنند، و خدمات دهی اینترنتی بانکی و همر اه بانک‌ها با خدمات نوین بانکداری نیز در حال گسترش است متاسفانه در برخی شعب بانک‌های ایران همچنان مشتریان و کاربران خدمات بانکی روزانه با مشکلات مختلفی روبرو هستند و از کمبود پول نقد گرفته تا قطعی برق و مشکلات حواله از این بانک به آن بانک، مشتریان را با ساعت‌ها اتلاف وقت مواجه می‌کند.

میزان ناچیز سقف برداشت از خودپرداز ها، قطع و وصل شدن سیستم های درون بانکی، تنوع بخشنامه های بانکی و نبود ثبات در قوانین بانکی، وجوه التزام که به صورت غیر قانونی و غیر شرعی از مردم دریافت می شود و ده ها موارد دیگر از جمله مواردی هستند که میزان نارضایتی مردم را افزایش داده و تکریم ارباب رجوع را در همه ابعاد زیر سوال برده است.

جا دارد مسئولان بانکی کشور همانگونه که برای معیشت کارمندان بانک ها از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، برای مدیریت و ساماندهی رویکرد تکریم ارباب رجوع نیز گام های اساسی و جدی برداند و این رویکرد در حد شعار باقی نماند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: